AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Lewińska, 2010-04-27
Gdynia

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Dbanie o zdrowie i higienę osobistą"

- n +

Scenariusz konkursu dla klas młodszych, dotyczącego zasad higieny i zdrowego trybu życia: „ Dbamy o zdrowie i higienę osobistą”



Cel główny:
Propagowanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia i dbania o higienę osobistą

Cele szczegółowe:
• kształtowanie umiejętności rozróżniania zdrowych i szkodliwych dla organizmu produktów spożywczych,
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i kojarzenia przedmiotów z ich przeznaczeniem,
• kształtowanie umiejętności spostrzegawczości i logicznego myślenia,
• przybliżenie wiedzy o zdrowym trybie życia,
• rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
• kształtowanie umiejętności pracy i zabawy w grupie.

Cele operacyjne:
Uczniowie potrafią:
• rozróżnić wśród produktów spożywczych te, które są zdrowe i te, które są szkodliwe dla organizmu,
• rozpoznać przedmiot poprzez dotyk,
• ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej,
• przedstawić ruchem określoną sytuację,
• słuchać ze zrozumieniem i odpowiadać na pytania,
• określić zasady zdrowego trybu życia,
• współdziałać w grupie.

Metody: słowne, oglądowe, ruchowe, pogadanka.

Forma: praca zbiorowa, grupowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: magnetofon, rekwizyty do rozpoznawania, produkty spożywcze, etykiety z zagadkami, medale.

Przebieg konkursu:
1. Powitanie. Wprowadzenie w tematykę konkursu. Wspólne śpiewanie piosenki pt: „Mydło”.
2. „Zgadnij co jesz?”
Przedstawiciel grupy podchodzi do stolika. Prowadzący zawiązuje mu oczy i podaje coś do jedzenia lub picia. Dziecko ma rozpoznać co to jest
i określić, czy dany produkt jest zdrowy dla organizmu, czy nie.
Potrawy do odgadnięcia:
• jabłko
• chleb
• jogurt
• marchew
• cukierek
• chips
• coca-cola
• wafelek
3. Rozsypanka wyrazowa.
Zadaniem grupy jest ułożenie hasła, dotyczącego ochrony zdrowia.
• W zdrowym ciele zdrowy duch.
• Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki.
• Zarazki czają się stale, choć nie widać ich wcale.
• Brudnych rączek nie ukryjesz, chyba, że je stale myjesz.
• Zdrowe zęby mam, bo o nie dbam.
• Czysta woda zdrowia doda.
4. Czarodziejski worek.
Zadaniem uczestników jest wyjęcie z worka przedmiotów, związanych z dbaniem o higienę osobistą. Przedmioty w worku: szczoteczka do zębów, grzebień, pasta do zębów, mydło, ręcznik, maskotki.
5. Pantomima
Uczestnik losuje karteczkę z zapisaną czynnością, którą ma zademonstrować. Pozostali odgadują. Czynności do pokazania:
• Kąpiel pod prysznicem
• Mycie zębów
• Mycie rąk
• Jazda na nartach
• Czesanie włosów
• Obcinanie paznokci
• Mycie włosów
6. Zagadki
Przedstawiciel grupy losuje numer zagadki. Prowadzący czyta zagadkę, grupa odgaduje.
7. Przedstawienie przez pielęgniarkę szkolną zasad zdrowego trybu życia i przypomnienie o konieczności dbania o higienę osobistą.
8. Zakończenie i podsumowanie konkursu.
Prowadzący dziękuje dzieciom za aktywny udział w konkursie. Uczestnicy otrzymują medale z napisem „Dbam o zdrowie i higienę”.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2450


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.