AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jolanta Dubisz, 2010-04-26
Janów Podlaski

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I - Tradycje Bożego Narodzenia.

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych kl.I

Temat dnia: Tradycje świat Bożego Narodzenia – Św. Mikołaj.
Edukacja polonistyczna:
Działania: Rozmowa na temat tradycji świąt Bożego Narodzenia na podstawie
doświadczeń dzieci oraz wierszy.
Osiągnięcia: Uczeń umie wypowiadać się na zadany temat, potrafi wyrazić swoje zdanie na dany temat, układa zdania z rozsypanki wyrazowej, potrafi odpowiadać na pytania.
Edukacja muzyczna:
Działania: Nauka piosenki ,,Dzyń, dzyń Mikołaju”. Prosty akompaniament muzyczny (trójkąty).
Osiągnięcia: Uczeń potrafi zaśpiewać piosenkę, umie akompaniować na trójkątach.
Edukacja matematyczna:
Działania: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Rozróżnianie figur geometrycznych.
Osiągnięcia: Uczeń potrafi dodawać i odejmować w zakresie 10. Rozpoznaje figury geometryczne i nazywa je.
Edukacja plastyczna:
Działania: Wykonanie postaci Mikołaja z figur geometrycznych.
Osiągnięcia: Uczeń rozumie polecenia zamieszczone w instrukcji. Potrafi się nimi posługiwać przy wykonaniu zadania (Mikołaja).
Metody: rozmowa z pokazem, praca z tekstem, praktyczne działanie.
Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne: teksty wierszy ,,List do świętego Mikołaja” E. Waśniowskiej i ,,Mikołaje” H. Zielińskiej, kaseta z piosenką, ilustracje, karty pracy, rozsypanka wyrazowa, figury geometryczne, instrumenty perkusyjne.

Przebieg zajęć:
1.Rozmowa o zwyczajach związanych z przygotowaniami do świat:
- porządki przedświąteczne, wysyłanie życzeń świątecznych, wykonanie
ozdób choinkowych, ubieranie choinki, wigilia, dzielenie się opłatkiem,
składanie sobie życzeń, śpiewanie kolęd, prezenty.
2.Nauka piosenki pt. Dzyń, dzyń Mikołaju”:
- wysłuchanie piosenki,
- określenie nastroju piosenki,
- nauka piosenki ze słuchu.
3.Przygotowanie akompaniamentu muzycznego:
- śpiew z akompaniamentem.
4.Zapoznanie z treścią wierszy: ,,List do świętego Mikołaja” i ,,Mikołaje”:
- recytacja w wykonaniu nauczyciela.
5.Wypowiedzi uczniów o Mikołajach na podstawie własnych doświadczeń
i wierszy, udzielanie odpowiedzi na pytania:
- O co możemy prosić Świętego Mikołaja?
- Czy prezenty są najważniejsze?
- Jak możemy wspomóc Świętego Mikołaja w jego dobrej pracy?
6.Omówienie wyglądu Mikołaja:
- czerwony płaszcz i czapka ozdobione białym futrem, biała broda i wąsy,
szeroki uśmiech na twarzy oraz duży worek z prezentami.
7.Wklejenie pokolorowanego Mikołaja do zeszytu.
8.Ułożenie z rozsypani wyrazowej zdania będącego podpisem do ilustracji:
Mikołaj Święty przynosi nam prezenty.
- wklejenie zdania do zeszytu.
9.Zabawa muzyczno – ruchowa z wykorzystaniem nowopoznanej piosenki.
10.Rozpoznawanie figur geometrycznych:
- praca w grupach, każda grupa ma wyszukać przydzielone jej figury ze
zbioru przygotowanego przez nauczyciela.
11.Obliczenia matematyczne;
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
- porządkowanie wyników od najmniejszego do największego na łańcuchu
choinkowym (karta pracy)
12.Wykonanie Mikołaja zgodnie z instrukcją:
- pokaz Mikołaja wykonanego z figur geometrycznych,
- sprawdzenie rozumienia informacji zawartych w instrukcji wykonania,
- wykonanie Mikołaja zgodnie z instrukcją – praca indywidualna,
- ocena prac.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3045


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.