Katalog Aneta Marczak, 2010-05-07 Zambrów Wychowanie fizyczne, Scenariusze „W zaczarowanym lesie” – zabawy ruchowe.Temat: „ W zaczarowanym lesie” – zabawy ruchowe Cele: • przezwyciężenie strachu i wstydu przed grupą, • odkrywanie nowych, własnych możliwości ruchowych, • budowanie poczucia bezpieczeństwa poprzez wprowadzanie dobrej atmosfery, życzliwości i zaufania, • rozwijanie inwencji twórczej, • wprowadzanie dzieci w świat fantazji, • rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych i dotykowych. Metody: • metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne, elementy pedagogiki zabawy, elementy muzykoterapii. Formy: praca zbiorowa i indywidualna Pomoce dydaktyczne: • płyta CD muzyką relaksacyjną, kaseta z muzyką poważną, gwizdek, bębenek, tamburyno, pompony. 1.Powitanie • Dzieci siadają w kręgu, trzymają się za ręce i witają „iskierką” – uściskiem przyjaźni. Jedna ręka przyjmuje uścisk, druga przekazuje go koledze. Zabawę rozpoczyna osoba prowadząca słowami: „Iskierkę puszczam w krąg, niech powróci do mych rąk.” • Prowadząca wyjaśnia zasady postępowania na zajęciach( wszyscy sobie pomagamy, gdy jeden mówi to reszta słucha, nie oceniamy się, wolno nam popełniać błędy itp.) 2. Zabawa "Magiczny pociąg" Dzieci ustawione w pociąg jadą w podróż w nieznane. Wysiadka na polanie w „Zaczarowanym lesie” i wesołe powitanie na różne sposoby np.: • dzieci podają sobie dłonie i mówią ”cześć”, • klaszczą w dłonie partnera z okrzykiem „hej!”, • witają się dotykając się kolanami, łokciami, stopami. 3. Zabawa "Zaczarowany las" Zastosowanie metody ruchu rozwijającego z wykorzystaniem fragmentów muzycznych. Prowadzący zajęcia wydaje polecenia, a dzieci muszą je wypełniać odpowiednio do jego zaleceń, i tak np. mówi: • "Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki" - podskoki rytmiczne. • "Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię was teraz wszystkich w motyle" - dzieci wirują w koło pomponami przy muzyce relaksacyjnej. • "Kto był leciutkim, ciężkim się staje i tańczy słoniowy taniec. Słoń wolno stawia swe ciężkie nogi i nachylony jest do podłogi" - czworakowanie z powolnym unoszeniem nóg do góry, prowadząca wybija rytm na bębenku. • "Teraz znów w pary się dobieramy i jak koniki szybko ruszamy" - dzieci biegają w parach i naśladują koniki. • "Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary" - podskoki z naśladowaniem zajączków (rusza wąsikami, stawia słupka, nadstawia słuchy). • "A teraz odwiedzą nas wielkie niedźwiedzie, które były wczoraj w ulu na obiedzie" - powolny marsz w rytm bębenka w pozycji pochyłej, trzymając się dłońmi za kosteczki u nóg. • "Goniły pszczółki zgłodniałe misie, oj, chyba żądło wsadzą im dzisiaj” - swobodne biegi, poruszanie „skrzydełkami” - zgiętymi rękami i naśladowanie bzykania pszczoły. • "Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko" - bardzo oburzone dzieci naśladują skakanie żabek i kumkają. • "Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży" - dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, stoją na jednej nodze. • "Czarowanie i zmyślanie, co ma się stać niech się stanie, ale wszystko już w porządku tańczą wszyscy bez wyjątku! - wszystkie dzieci tańczą razem przy muzyce, swobodna improwizacja. 4. Powrót z "Zaczarowanego lasu" Dzieci wsiadają do pociągu i krążą po kole i żegnają się machając dłońmi. 5. Pożegnanie i ewaluacja – rozmowa z dziećmi. • Czy podobało Wam się nasze zajęcia? Jeśli tak, to co najbardziej (wymień zabawę)? • Co chciałbyś zmienić w tych zajęciach? • Czy chcecie na przyszłość bawić się w podobne zabawy? • Podziękowanie za udział w zajęciach, pożegnanie uczestników. Wyświetleń: 5362
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |