Katalog

Aneta Marczak, 2010-05-07
Zambrów

Wychowanie fizyczne, Scenariusze

„W zaczarowanym lesie” – zabawy ruchowe.

- n +

Temat: „ W zaczarowanym lesie” – zabawy ruchowe

Cele:
• przezwyciężenie strachu i wstydu przed grupą,
• odkrywanie nowych, własnych możliwości ruchowych,
• budowanie poczucia bezpieczeństwa poprzez wprowadzanie dobrej atmosfery, życzliwości i zaufania,
• rozwijanie inwencji twórczej,
• wprowadzanie dzieci w świat fantazji,
• rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych i dotykowych.

Metody:
• metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne, elementy pedagogiki zabawy, elementy muzykoterapii.

Formy:
praca zbiorowa i indywidualna

Pomoce dydaktyczne:
• płyta CD muzyką relaksacyjną, kaseta z muzyką poważną, gwizdek, bębenek, tamburyno, pompony.

1.Powitanie
• Dzieci siadają w kręgu, trzymają się za ręce i witają „iskierką” – uściskiem przyjaźni. Jedna ręka przyjmuje uścisk, druga przekazuje go koledze. Zabawę rozpoczyna osoba prowadząca słowami: „Iskierkę puszczam w krąg, niech powróci do mych rąk.”
• Prowadząca wyjaśnia zasady postępowania na zajęciach( wszyscy sobie pomagamy, gdy jeden mówi to reszta słucha, nie oceniamy się, wolno nam popełniać błędy itp.)

2. Zabawa "Magiczny pociąg"
Dzieci ustawione w pociąg jadą w podróż w nieznane. Wysiadka na polanie w „Zaczarowanym lesie” i wesołe powitanie na różne sposoby np.:
• dzieci podają sobie dłonie i mówią ”cześć”,
• klaszczą w dłonie partnera z okrzykiem „hej!”,
• witają się dotykając się kolanami, łokciami, stopami.

3. Zabawa "Zaczarowany las"

Zastosowanie metody ruchu rozwijającego z wykorzystaniem fragmentów muzycznych. Prowadzący zajęcia wydaje polecenia, a dzieci muszą je wypełniać odpowiednio do jego zaleceń, i tak np. mówi:
• "Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki" - podskoki rytmiczne.
• "Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię was teraz wszystkich w motyle" - dzieci wirują w koło pomponami przy muzyce relaksacyjnej.
• "Kto był leciutkim, ciężkim się staje i tańczy słoniowy taniec. Słoń wolno stawia swe ciężkie nogi i nachylony jest do podłogi" - czworakowanie z powolnym unoszeniem nóg do góry, prowadząca wybija rytm na bębenku.
• "Teraz znów w pary się dobieramy i jak koniki szybko ruszamy" - dzieci biegają w parach i naśladują koniki.
• "Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary" - podskoki z naśladowaniem zajączków (rusza wąsikami, stawia słupka, nadstawia słuchy).
• "A teraz odwiedzą nas wielkie niedźwiedzie, które były wczoraj w ulu na obiedzie" - powolny marsz w rytm bębenka w pozycji pochyłej, trzymając się dłońmi za kosteczki u nóg.
• "Goniły pszczółki zgłodniałe misie, oj, chyba żądło wsadzą im dzisiaj” - swobodne biegi, poruszanie „skrzydełkami” - zgiętymi rękami i naśladowanie bzykania pszczoły.
• "Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko" - bardzo oburzone dzieci naśladują skakanie żabek i kumkają.
• "Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży" - dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, stoją na jednej nodze.
• "Czarowanie i zmyślanie, co ma się stać niech się stanie, ale wszystko już w porządku tańczą wszyscy bez wyjątku! - wszystkie dzieci tańczą razem przy muzyce, swobodna improwizacja.

4. Powrót z "Zaczarowanego lasu"

Dzieci wsiadają do pociągu i krążą po kole i żegnają się machając dłońmi.

5. Pożegnanie i ewaluacja – rozmowa z dziećmi.
• Czy podobało Wam się nasze zajęcia? Jeśli tak, to co najbardziej (wymień zabawę)?
• Co chciałbyś zmienić w tych zajęciach?
• Czy chcecie na przyszłość bawić się w podobne zabawy?
• Podziękowanie za udział w zajęciach, pożegnanie uczestników.

Wyświetleń: 5362


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.