Katalog

Aneta Marczak, 2010-05-10
Zambrów

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Powitanie wiosny na wesoło-scenariusz spotkania integracyjnego.

- n +

CYKL SPOTKAŃ INTEGRACYJNYCH ZESPOŁÓW EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH SOSW w XXX


SCENARIUSZ ZAJĘĆ nr 2

Temat: Powitanie wiosny na wesoło.

Cel główny: Integracja zespołów edukacyjno-terapeutycznych podczas wspólnej zabawy.

Cele szczegółowe:
• Kultywowanie tradycji i obrzędów związanych z pierwszym dniem wiosny
• Kształtowanie szacunku i ekologicznej postawy wobec przyrody.
• Zapoznanie z nowymi grami i zabawami o tematyce wiosennej.
• Rozbudzenie więzi koleżeńskiej między wychowankami oraz umiejętności współpracy
w zespole.
• Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach zgodnie z zasadami współzawodnictwa i postawą fair play.

Formy: zbiorowa, grupowa.

Metody: elementy biblioterapii, zabawy integracyjne, praktycznego działania, słowna, relaksacja.

Pomoce dydaktyczne: tekst bajki „O upartym bałwanku”, płyta CD z odgłosami przyrody, zagadki o tematyce wiosennej, puzzle, obręcze, skakanka, kłębki włóczki, kwiaty z bibuły, elementy składowe do wykonania Marzanny.

Czas: 1 godzina.

Uczestnicy: grupy I-VII.

Przebieg zajęć.

1. Powitanie.
• Powitanie zgromadzonych wychowanków i wychowawców grup, wprowadzenie
w tematykę zajęć.
• Określenie zasad udziału w zabawie.

2. Wysłuchanie bajki pt. „O upartym Bałwanku”
• Pogadanka na podstawie bajki na temat zbliżającej się pory roku.
Przykładowe pytania pomocnicze:
Kto jest głównym bohaterem utworu?
Dlaczego Bałwanek nie chciał odjechać w zimne kraje razem z Zimą?
Kogo spotkał Bałwanek czekając na Wiosnę?
Co się działo z bohaterem bajki kiedy w przyrodzie pojawiały się pierwsze zwiastuny wiosny?

3. Zagadki o tematyce wiosennej - z 18 zagadek, grupy po kolei losują po 2 zagadki
i udzielają na nie odpowiedzi. Za każdą prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje po
1 punkcie).

4. Prezentacja przez chętne osoby piosenki lub wiersza o tematyce wiosennej.

5. „Kręcenie kołem” – z każdej grupy typujemy zawodnika, który ma za zadanie jak najdłużej kręcić kołem „hula hop” ( po trzech zawodników jednocześnie).

6. „Kolorowe kłębki” - na końcu kłębka znajduje się kolorowy wiosenny kwiat, zwycięży ten kto pierwszy zwinie kłębek( po trzech zawodników jednocześnie).

7. Układanie puzzli obrazkowych - drużyny losują koperty z puzzlami, a następnie układają je i nazywają obrazek. Zwycięży grupa, która ułoży puzzle jako pierwsza
i odpowie prawidłowo( za prawidłową odpowiedź grupa może zdobyć 2 punkty).

8. Przeciąganie liny Wiosna – Zima – w zabawie bierze udział po dwoje dzieci z każdej grupy, „drużyna zimy” staje na końcu liny oznaczonej niebieskim kolorem, „drużyna wiosny”, po stronie zaznaczonej zieloną szarfą.

9. „Bociany do gniazd”. W zabawie bierze udział po 1 dziecku z każdej grupy. Przy muzyce bociany latają na pauzę siadają w gnieździe (obręczy). Po każdej przerwie ubywa jedno gniazdo i odpada z zabawy dziecko, które nie znalazło gniazda.

10. Odgłosy przyrody. Dzieci układają się w wygodnej pozycji i słuchają muzyki relaksacyjnej z odgłosami natury.

11. Strojenie Marzanny. Każda grupa otrzymuje drewniany szkielet Marzanny
i z przygotowanych przez siebie materiałów ubiera kukłę. Po skończonej pracy następuje wybór najpiękniejszej Marzanny.

12.Pożegnanie.
• Podsumowanie zachowania i aktywności dzieci podczas wspólnej zabawy.
• Pożegnanie wspólnym okrzykiem hip hip hura na cześć nadchodzącej wiosny.

Wyświetleń: 5688


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.