Katalog Aneta Marczak, 2010-05-10 Zambrów Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze Powitanie wiosny na wesoło-scenariusz spotkania integracyjnego.CYKL SPOTKAŃ INTEGRACYJNYCH ZESPOŁÓW EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH SOSW w XXX SCENARIUSZ ZAJĘĆ nr 2 Temat: Powitanie wiosny na wesoło. Cel główny: Integracja zespołów edukacyjno-terapeutycznych podczas wspólnej zabawy. Cele szczegółowe: • Kultywowanie tradycji i obrzędów związanych z pierwszym dniem wiosny • Kształtowanie szacunku i ekologicznej postawy wobec przyrody. • Zapoznanie z nowymi grami i zabawami o tematyce wiosennej. • Rozbudzenie więzi koleżeńskiej między wychowankami oraz umiejętności współpracy w zespole. • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach zgodnie z zasadami współzawodnictwa i postawą fair play. Formy: zbiorowa, grupowa. Metody: elementy biblioterapii, zabawy integracyjne, praktycznego działania, słowna, relaksacja. Pomoce dydaktyczne: tekst bajki „O upartym bałwanku”, płyta CD z odgłosami przyrody, zagadki o tematyce wiosennej, puzzle, obręcze, skakanka, kłębki włóczki, kwiaty z bibuły, elementy składowe do wykonania Marzanny. Czas: 1 godzina. Uczestnicy: grupy I-VII. Przebieg zajęć. 1. Powitanie. • Powitanie zgromadzonych wychowanków i wychowawców grup, wprowadzenie w tematykę zajęć. • Określenie zasad udziału w zabawie. 2. Wysłuchanie bajki pt. „O upartym Bałwanku” • Pogadanka na podstawie bajki na temat zbliżającej się pory roku. Przykładowe pytania pomocnicze: Kto jest głównym bohaterem utworu? Dlaczego Bałwanek nie chciał odjechać w zimne kraje razem z Zimą? Kogo spotkał Bałwanek czekając na Wiosnę? Co się działo z bohaterem bajki kiedy w przyrodzie pojawiały się pierwsze zwiastuny wiosny? 3. Zagadki o tematyce wiosennej - z 18 zagadek, grupy po kolei losują po 2 zagadki i udzielają na nie odpowiedzi. Za każdą prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje po 1 punkcie). 4. Prezentacja przez chętne osoby piosenki lub wiersza o tematyce wiosennej. 5. „Kręcenie kołem” – z każdej grupy typujemy zawodnika, który ma za zadanie jak najdłużej kręcić kołem „hula hop” ( po trzech zawodników jednocześnie). 6. „Kolorowe kłębki” - na końcu kłębka znajduje się kolorowy wiosenny kwiat, zwycięży ten kto pierwszy zwinie kłębek( po trzech zawodników jednocześnie). 7. Układanie puzzli obrazkowych - drużyny losują koperty z puzzlami, a następnie układają je i nazywają obrazek. Zwycięży grupa, która ułoży puzzle jako pierwsza i odpowie prawidłowo( za prawidłową odpowiedź grupa może zdobyć 2 punkty). 8. Przeciąganie liny Wiosna – Zima – w zabawie bierze udział po dwoje dzieci z każdej grupy, „drużyna zimy” staje na końcu liny oznaczonej niebieskim kolorem, „drużyna wiosny”, po stronie zaznaczonej zieloną szarfą. 9. „Bociany do gniazd”. W zabawie bierze udział po 1 dziecku z każdej grupy. Przy muzyce bociany latają na pauzę siadają w gnieździe (obręczy). Po każdej przerwie ubywa jedno gniazdo i odpada z zabawy dziecko, które nie znalazło gniazda. 10. Odgłosy przyrody. Dzieci układają się w wygodnej pozycji i słuchają muzyki relaksacyjnej z odgłosami natury. 11. Strojenie Marzanny. Każda grupa otrzymuje drewniany szkielet Marzanny i z przygotowanych przez siebie materiałów ubiera kukłę. Po skończonej pracy następuje wybór najpiękniejszej Marzanny. 12.Pożegnanie. • Podsumowanie zachowania i aktywności dzieci podczas wspólnej zabawy. • Pożegnanie wspólnym okrzykiem hip hip hura na cześć nadchodzącej wiosny. Wyświetleń: 5688
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |