Poniżej przedstawiony materiał przedstawia test zastosowany w sprawdzeniu umiejętności posługiwania się edytorem tekstu w klasach drugich szkoły średniej.
Instrukcja
Za pomocą edytora tekstów utwórz projekt pisma firmowego wg załączonego NA NASTĘPNEJ STRONIE wzoru:
- w nagłówku umieść nazwę firmy i podany tekst rozdzielone wierszem odstępu, stosując czcionkę ARIAL 16 pkt. (2p),
- wyśrodkuj wszystkie elementy (1p),
- wstaw logo firmy (wybrany przez siebie clipart) (1p),
- umieść logo pod tekstem (1pp),
- nagłówek podkreśl linią podwójną (1p),
- w stopce umieść adres firmy i godziny pracy stosując indeksy górne (1pp),
- umieść numer i symbol telefonu (1pp),
- stopkę obramuj linią pojedynczą grubości 1pkt. (1p),
- na dyskietce załóż folder DANE (1p).
W głównej części dokumentu zbuduj ulotkę reklamową:
- użyj czcionki Times New Roman 13 pkt. z odstępem między wierszami 1,5 wiersza i wpisz podany tekst dokumentu (3p),
- ustaw dla całego tekstu (z wyjątkiem 1-go akapitu) wcięcie 2 cm (1pp),
- sformatuj część dokumentu jako wypunktowanie (1p),
- zmień znaki wypunktowania na podane (1pp),
- wstaw "zaproszenie" zredagowane za pomocą obiektu WordArt (1p),
- zapisz dokument na dyskietce w katalogu DANE jako "imie nazwisko.doc" (swoje imię i nazwisko) (1p).
Punktacja
Suma 18 pkt.
Po zebraniu co najmniej podanej niżej liczby punktów otrzymasz:
celujący: | 13p, 5 pp |
bardzo dobry: | 11p, 4 pp |
dobry: | 10p, 3 pp |
dostateczny: | 9p, |
dopuszczający: | 6p, |
niedostateczny: | poniżej 6p. |
Dokument Worda
Opracowanie: mgr Andrzej Bykowski
Zespół Szkół technicznych w Suwałkach