Katalog Karolina Myk-Szczepińska, 2010-05-13 Koronowo Język niemiecki, Program nauczania Program naprawczy z języka niemieckiego.Gimnazjum nr 1 w Koronowie Program naprawczy – j. niemiecki klasy III rok szkolny 2009-2010 Opracowała mgr Karolina Myk-Szczepińska nauczyciel języka niemieckiego I. Cel główny: podniesienie poziomu wiadomości i umiejętności w zakresie języka niemieckiego II. Słabe strony kształcenia w zakresie języka niemieckiego (poprawność <50%) 1. Rozumienie ze słuchu - określenie głównej myśli tekstu - właściwe reagowanie w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania lub odmowy informacji; rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy 2. Reagowanie językowe - właściwe reagowanie w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania lub odmowy informacji; rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy - przetwarzanie treści w materiale ikonograficznym i wyrażanie ich w języku obcym III. Zadania ogólne do realizacji - wprowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych - motywowanie nauczycieli do zdobywania uprawnień egzaminatora - rozwiązywanie testów przygotowujących do egzaminu z języka niemieckiego - przeprowadzenie testów diagnozujących na początku klasy I - sprawdzanie poziomu wiedzy i umiejętności opierających się na standardach wymagań egzaminacyjnych - wiązanie wiadomości teoretycznych z praktycznym działaniem - kształcenie w równym stopniu sprawności receptywnych i produktywnych w nauce języka - systematyczna kontrola nabytych wiadomości i umiejętności - zapoznanie uczniów ze standardami wymagań egzaminacyjnych i konstrukcją testu gimnazjalnego z języka niemieckiego IV. Odpowiedzialni: nauczyciele języka niemieckiego V. Termin realizacji: wrzesień 2009 - czerwiec 2010 CELE SZCZEGÓŁOWE Podniesienie efektywności procesu dydaktycznego związanego z przygotowaniem uczniów do egzaminu gimnazjalnego z uwzględnieniem standardów egzaminacyjnych ZADANIA ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO 1) zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu słuchanego 2) określenie głównej myśli tekstu słuchanego, jego kontekstu sytuacyjnego oraz wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji 3) wprowadzenie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo uczniów 4) częstsze używanie języka niemieckiego podczas lekcji w każdym możliwym procesie komunikacyjnym, tak aby stworzyć uczniom jak najwięcej sytuacji umożliwiających tzw. osłuchanie się z językiem obcym, jego specyficznymi zwrotami i wyrażeniami 5) motywowanie uczniów do samodzielnej pracy w domu 6) sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy uwzględniające standardy egzaminacyjne NARZĘDZIA *zadania zawarte w podręczniku, zeszycie ćwiczeń oraz dodatkowe zadania opierające się na standardach *zadania zawarte w podręczniku, zeszycie ćwiczeń, przykładowe zadania egzaminacyjne, programy audio-wizualne *ćwiczenia zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, dodatkowe ćwiczenia, zadania egzaminacyjne *posługiwanie się językiem niemieckim w czasie wydawania poleceń czy tłumaczenia słownictwa, ćwiczenia polegające na pogadankach i dyskusjach *udostępnianie uczniom testów do samodzielnej pracy w domu, *zgromadzenie testów zawierających zadania egzaminacyjne ZADANIA ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO 1) zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na rozumieniu tekstu czytanego 2) stosowanie większej ilości ćwiczeń wzbogacających słownictwo 3) motywowanie do samodzielnej pracy w domu 4) sprawdzanie opanowanych wiadomości i umiejętności poprzez testy uwzględniające standardy egzaminacyjne NARZĘDZIA *zadania zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, zadania uwzględniające standardy egzaminacyjne *zadania zawarte w podręczniku, ćwiczeniach, ćwiczenia dodatkowe *udostępnianie uczniom testów do samodzielnej pracy w domu *zgromadzenie testów zawierających zadania egzaminacyjne ZADANIA REAGOWANIE JĘZYKOWE 1) stosowanie większej ilości zadań ćwiczących reagowanie językowe ze szczególnym uwzględnieniem udzielaniem, przekazywaniem, uzyskiwaniem informacji, umiejętności rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy oraz wyrażania treści przedstawionych w materiale ikonograficznym 2) zwiększenie ilości ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych 3) motywowanie uczniów do samodzielnej pracy w domu NARZĘDZIA *ćwiczenia zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, udostępnienie uczniom dodatkowych zadań *zadania zawarte w podręczniku i ćwiczeniach, dodatkowe zadania i ćwiczenia doskonalące poprawne używanie struktur gramatyczno-leksykalnych *dobór ćwiczeń kształcących umiejętności posługiwania się językiem niemieckim w określonych sytuacjach Monitorowanie podjętych działań 1) przygotowanie testów sprawdzających poziom wiedzy i umiejętności uczniów klas pierwszych gimnazjalnych (test diagnostyczny) 2) badanie kompetencji językowych uczniów klas pierwszych i drugich (testy opracowane dla poszczególnych poziomów z uwzględnieniem standardów egzaminacyjnych) 3) przeprowadzenie próbnego egzaminu gimnazjalnego w klasach trzecich (test egzaminacyjny) Ocena podjętych działań 1) analiza wyników nauczania uzyskanych przez uczniów oraz testów kompetencji i egzaminu próbnego przeprowadzonego w roku szkolnym 2009/2010 2) kontekstowa analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego 2010 próbnego i właściwego 3) prezentacja i omawianie wyników na spotkaniach zespołu języków obcych Wyświetleń: 12270
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |