AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

MAŁGORZATA DOMINIAK, 2010-05-13
Gdynia

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

SPOTKANIE INTEGRACYJNE Z RODZICAMI „ BAL KARNAWAŁOWY”.

- n +

SPOTKANIE INTEGRACYJNE „ BAL KARNAWAŁOWY”



UCZESTNICY: Dzieci niedosłyszące z klas I – VI SP nr 49 i ich rodzice

CELE:
- kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych z zabawą karnawałową
- wzajemna interakcja rodziców i dzieci w podejmowaniu i wykonywaniu wspólnych
działań
- wzmacnianie pozytywnych doświadczeń dzieci w kontaktach z rodzicami
- pogłębianie otwartości rodziców na potrzeby dziecka
- dobra zabawa wszystkich uczestników
- uczeń odnajduje się w nowej sytuacji społecznej
- uczeń rozwija postawę koleżeńską
- uczeń wyzbywa się nieśmiałości w kontaktach z innymi dziećmi
- uczeń uczy się współdziałać w grupie rówieśniczej i koleżeńskiej
- uczeń doskonali sprawność motoryczną
- uczeń pracuje nad poczuciem rytmu
- uczeń doskonali sposób porozumiewania się mową werbalną i w j. migowym

METODY:
- rozmowa
- pokaz
- informacja słowna nauczyciela
- zabawy ruchowe i taniec przy muzyce
- ćwiczenia manualne

FORMY PRACY:
- indywidualne
- grupowe
- zbiorowe

POMOCE DYDAKTYCZNE:
- odtwarzacz CD lub magnetofon
- płyty lub kasety z muzyką
- balony
- kartoniki z nazwami czynności, zawodów i zwierząt
- kilka przedmiotów do zabawy „Co zniknęło”
- kilka krzeseł
- dwie apaszki do zawiązania oczu
- 3 – 5 ciastek
- stoper
- 3 – 5 rolek papieru toaletowego
- kij od szczotki do zamiatania

PRZEBIEG ZABAWY:
1. Przywitanie rodziców i dzieci, przedstawienie zasad zabawy oraz konkursu na najciekawsze przebranie.
2. Swobodne tańce przy muzyce stwarzające atmosferę zabawy , wyzbycie się nieśmiałości i nakłaniające do podejmowania działań.
3. TAŃCZ TAK JAK JA: uczestnicy zabawy tańczą w kółku, wybrana osoba staje w jego wnętrzu i pokazuje figury taneczne, które pozostali naśladują.
4. TANIEC Z BALONEM: dzieci (rodzice) tańczą w parach, w rytm muzyki, trzymając balon między głowami (między brzuchami), wygrywa najbardziej wytrwała para.
5. TANIEC NA GAZECIE: dziecko w parze z rodzicem tańczy na rozłożonej gazecie. Następnie gazeta zostaje złożona na pół, potem znów na pól. Wygrywa para, która najdłużej utrzymała się na najmniejszym skrawku gazety.
6. TAŃCZYMY „LABADA”: wszyscy uczestnicy tańczą zgodnie z zasadami tej znanej piosenki.
7. ZGADNIJ KIM JESTEM: rodzic pokazuje dziecku za pomocą pantomimy czynności, zawody zwierzęta. Dziecko ma za zadanie odgadnąć, co zostało przedstawione. Następnie zmiana ról.
8. CO ZNIKNĘŁO: na stoliku leżą różne przedmioty, uczniowie zapamiętują je, następnie nauczyciel zmienia coś (zabiera jeden przedmiot lub zmienia kolejność ułożenia). Dziecko odgaduje, co uległo zmianie.
9. ZNIKAJĄCE KRZESŁO: dzieci (rodzice) stoją w kręgu wokół krzeseł, których jest o jedno mniej, niż uczestników zabawy. Maszerują oni przy muzyce. Gdy melodia cichnie, siadają na krzesłach. Ta osoba, dla której zabraknie krzesła, odpada z gry.
10. ROZPOZNAWANIE PRZEZ DOTYK: Rodzic z zawiązanymi oczami rozpoznaje po dotyku swoje dziecko wśród grupy innych dzieci. Później zmiana ról.
11. JEDZENIA CIASTKA NA NITCE: Kilku rodziców z rękami związanymi z tyłu na dany znak zjada swoje ciastko zawiązane na nitce. Wygrywa ten, kto zrobi to najszybciej.
12. WYŚCIGI: Dziecko i rodzic w parze mają związane wspólnie wewnętrzne nogi. Ich zadaniem jest dotarcie do mety w jak najkrótszym czasie.
13. GRECKIE POSĄGI: Uczestnicy ustawiają się jeden naprzeciw drugiego w dwóch równoległych rzędach (w jednym rzędzie dzieci, w drugim rodzice). Na „Start!” każdy zawodnik z pierwszego rzędu przybiera postać posągu i przyjmuje jakąś pozycję. Osoba stojąca naprzeciwko przygląda mu się uważnie przez pół minuty, odwraca się do niego plecami i próbuje odtworzyć ten posag jak najwierniej. Następnie zmiana ról.
14. WYRZUTNIA: Uczestnicy stoją w kręgu wokół osoby trzymającej kij od szczotki. Trzymający wskazuje jakąś osobę z kręgu i jednocześnie puszcza kij, który musi zostać złapany w locie przez wywołanego uczestnika zanim upadnie na ziemię.
15. Rozstrzygnięcie konkursu na najciekawszy strój.
16. Słodki poczęstunek





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1505


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.