Katalog Monika Szyndler, 2010-05-13 Augustów Technika, Scenariusze Produkcja, gatunki i wykorzystywanie papieru. Scenariusz lekcji techniki.I. Temat lekcji: Produkcja, gatunki i wykorzystywanie papieru. Klasa: IV II. Cele edukacyjne: a) kształcenia Uczeń: - poznaje pojęcia: papirus, pergamin, papier czerpany - poznaje surowce, z których produkowany jest papier czerpany - poznaje etapy produkcji papieru - kształci umiejętność własnoręcznego wykonania papieru b) wychowawcze Uczeń: - rozumie znaczenie odzyskiwania makulatury - racjonalnie i oszczędnie korzysta z papieru - dba o estetykę i dokładność wykonywanych prac III. Metody i formy pracy: - praca z tekstem - działanie praktyczne - rozmowa - wykład IV. Środki dydaktyczne: - podręcznik - plansze z definicjami pojęć papirusu, pergaminu, papieru czerpanego - gazety, klej szkolny, mikser, żelazko 1. Uczniowie wypowiadają się o roli papieru w życiu codziennym. 2. Na-l prowadzi rozmowę o sposobach porozumiewania się ludzi ze sobą. Nawiązuje do wcześniejszych lekcji o piktogramach. 3. Na-l omawia sposoby zapisywania wiadomości na różnych nośnikach. Omawia zagadnienia związane z pergaminem, papirusem, papierem czerpanym. 4. Uczniowie, w oparciu o podręcznik, wypisują na tablicy poszczególne etapy produkcji papieru. 5. Na-l rozdaje uczniom czarnobiałe gazety i prosi ich, aby je rozdrobnili. 6. Kawałki gazet na-l zbiera do miksera, dodaje klej, wodę i miksuje na gładką masę. 7. Gotową masę wykłada na ściereczkę i prasuje do momentu wyparowania wody. 8. Po wyparowaniu wody Na-l tnie gotowy papier na kawałeczki i rozdaje uczniom. 9. Uczniowie przypominają znaczenia pojęć pergamin, papirus, papier czerpany. 10. Podkreślają zbieżne etapy produkcji papieru, który wykonywali z wypisanymi na tablicy. 11. Na-l prosi uczniów o podanie propozycji zastosowania papieru czerpanego. Wyświetleń: 6129
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |