Katalog Monika Szyndler, 2010-05-13 Augustów Plastyka, Scenariusze Co to jest historia sztuki? Scenariusz lekcji plastyki.I. Temat lekcji: Co to jest historia sztuki? Klasa: IV II. Cele edukacyjne: a) kształcenia Uczeń: - poznaje pojęcia: sztuka, dzieło sztuki, historia sztuki, malarstwo pejzażowe, rodzajowe, batalistyczne, historyczne - zna przedmioty badań historii sztuki b) wychowawcze Uczeń: - szanuje dorobek minionych pokoleń - jest wrażliwy na piękno sztuki - angażuje się w proces zdobywania wiedzy - wspólnie z grupą dąży do osiągnięcia zamierzonego celu III. Metody i formy pracy: - praca w grupach z tekstem - prezentacja wyników - rozmowa - wykład IV. Środki dydaktyczne: - encyklopedie - plansze z definicjami pojęć 1. Uczniowie rozwiązują przedstawiony na tablicy rebus będący jednocześnie tematem lekcji. 2. Uczniowie wypowiadają się, co znaczy w ich pojęciu sztuka i dzieło sztuki. Wymieniają znane im dzieła sztuki. 3. Na-l przypina do tablicy nieuporządkowane plansze z hasłami: pejzaż, styl, gust, artysta, ceramika, produkcja oraz ich wyjaśnienia. 4. Uczniowie muszą przyporządkować definicje odpowiednim hasłom. 5. Na-l podaje hasła: style, codzienność, cechy twórcze artystów, dzieła sztuki, władza i religia, historia ludzkości. 6. Uczniowie analizują poszczególne hasła i zastanawiają się, które z nich są przedmiotem badań historii sztuki. 7. Na-l dzieli uczniów na grupy, rozdaje im encyklopedie i podaje każdej grupie dwa hasła do odszukania: sztuka, dzieło sztuki, historia sztuki, malarstwo pejzażowe, rodzajowe, batalistyczne, historyczne. 8. Przedstawiciele grup prezentują poszczególne definicje. 9. Uczniowie zapisują wszystkie prezentowane definicje. 10.Na-l podsumowuje główne cele lekcji i ocenia prace uczniów. Wyświetleń: 2902
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |