Katalog

Monika Szyndler, 2010-05-13
Augustów

Plastyka, Scenariusze

Co to jest historia sztuki? Scenariusz lekcji plastyki.

- n +

I. Temat lekcji: Co to jest historia sztuki?
Klasa: IV
II. Cele edukacyjne:
a) kształcenia
Uczeń:
- poznaje pojęcia: sztuka, dzieło sztuki, historia sztuki, malarstwo pejzażowe,
rodzajowe, batalistyczne, historyczne
- zna przedmioty badań historii sztuki
b) wychowawcze
Uczeń:
- szanuje dorobek minionych pokoleń
- jest wrażliwy na piękno sztuki
- angażuje się w proces zdobywania wiedzy
- wspólnie z grupą dąży do osiągnięcia zamierzonego celu

III. Metody i formy pracy:
- praca w grupach z tekstem
- prezentacja wyników
- rozmowa
- wykład
IV. Środki dydaktyczne:
- encyklopedie
- plansze z definicjami pojęć


1. Uczniowie rozwiązują przedstawiony na tablicy rebus będący jednocześnie
tematem lekcji.
2. Uczniowie wypowiadają się, co znaczy w ich pojęciu sztuka i dzieło sztuki.
Wymieniają znane im dzieła sztuki.
3. Na-l przypina do tablicy nieuporządkowane plansze z hasłami: pejzaż, styl,
gust, artysta, ceramika, produkcja oraz ich wyjaśnienia.
4. Uczniowie muszą przyporządkować definicje odpowiednim hasłom.
5. Na-l podaje hasła: style, codzienność, cechy twórcze artystów, dzieła sztuki,
władza i religia, historia ludzkości.
6. Uczniowie analizują poszczególne hasła i zastanawiają się, które z nich
są przedmiotem badań historii sztuki.
7. Na-l dzieli uczniów na grupy, rozdaje im encyklopedie i podaje każdej grupie dwa
hasła do odszukania: sztuka, dzieło sztuki, historia sztuki, malarstwo pejzażowe,
rodzajowe, batalistyczne, historyczne.
8. Przedstawiciele grup prezentują poszczególne definicje.
9. Uczniowie zapisują wszystkie prezentowane definicje.
10.Na-l podsumowuje główne cele lekcji i ocenia prace uczniów.



Wyświetleń: 2902


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.