Katalog Marta Kliś, 2010-05-24 Nysa Różne, Konspekty SCENARIUSZ ZEBRANIA Z RODZICAMI.SCENARIUSZ ZEBRANIA Z RODZICAMI Klasa: ITs Wychowawca: Marta Kliś Data zebrania: 12.01.2010 Cele: • informacja o ocenach niedostatecznych na 1 semestr – zagrożenia, • wagary - omówienie problemu nieusprawiedliwionych nieobecności Przebieg zebrania 1. Powitanie rodziców przez nauczyciela, podanie tematu i celu spotkania. 2. Poinformowanie rodziców o ważnych wydarzeniach w życiu klasy w pierwszym semestrze. 3. Zaplanowanie wycieczki klasowej w drugim semestrze. 4. Rada Rodziców – informacja na temat wpłat oraz przedstawienie ważniejszych wydatków z funduszy Rady Rodziców. 5. Prezentacja slajdów na temat „ Co to są wagary i jakie są rodzaje wagarów?” Omówienie tematu zagrożeń na wagarach. Tekst slajdów Wagary Nieobecność nieusprawiedliwiona Rodzaje wagarów : Wagary okazjonalne Wagary taktyczne Wagary ze strachu Wagary manifestacyjne Wagary programowe Wagary okazjonalne POWODY: piękna, brzydka pogoda, cudowny, zły nastrój, chandra, przypadkowe spotkanie kogoś w drodze do szkoły. PROBLEM: - incydent może się powtarzać Wagary taktyczne to nieobecność przemyślana i z punktu widzenia ucznia całkowicie uzasadniona, to nieobecność w celu uniknięcia niewygodnej sytuacji. PROBLEM : - czasami taktyka zawiedzie. Wagary ze strachu POWODY: -uczeń nie przychodzi, ponieważ się boi. Boi się konkretnego nauczyciela, albo kolejnej jedynki, albo kogoś z uczniów. Jak pomóc? rozmowy z pedagogiem szkolnym, wsparcie wychowawcy. Wagary manifestacyjne To protest przeciw metodom stosowanym przez nauczyciela lub zasadom obowiązującym w szkole Wagary programowe Uczeń nie chce chodzić do szkoły, nie interesuje go nauka, boi się konsekwencji i wybiera sposób życia, który sprawia mu przyjemność. Przyczyny: patologia rodzinna, zamknięte drogi do kariery, brak wiary w edukację. Zagrożenie na wagarach Uczeń może ulec wypadkowi, Może znaleźć się w niewłaściwym momencie w niewłaściwym miejscu, Zdarza się robić rzeczy, których normalnie nigdy by się nie zrobiło Wagarowiczowi ktoś może coś zrobić( okraść, pobić). 6. Analiza ankiety dotyczącej wagarów przeprowadzonej wśród uczniów klasy ITs. Przedstawienie wyników ankiety i omówienie jej wspólnie z rodzicami. Ankieta I. Czy zdarzyło Ci się być na wagarach? (podkreśl właściwą odpowiedź) • TAK • NIE II. W jakim wieku po raz pierwszy byłeś na wagarach? … lat III. Co w decydującej mierze skłania Cię do pójścia na wagary? (zaznacz 1 odp.) • lęk przed otrzymaniem oceny niedostatecznej • lęk przed nauczycielem • niechęć do szkoły • niechęć do nauki • namowa kolegów (koleżanek) • nudne lekcje • ogólne lenistwo • chęć rozrywki • inne (jakie?) …………………………….. IV. Gdzie przebywasz podczas wagarów? • w szkole np. czytelni, świetlicy itp. • w domu kolegów (koleżanek) • we własnym domu • inne (gdzie?) …………………………. V. Czy zdarzyło Ci się, że musiałeś pójść na wagary pod presją swoich kolegów (koleżanek)? TAK NIE VI. Co najbardziej powstrzymuje Cię od chodzenia na wagary? (zaznacz 1 odp.) • ciekawe lekcje • sympatyczny nauczyciel • obniżenie oceny z zachowania • poinformowanie rodziców przez wychowawcę • kary ze strony rodziców • zaległości w materiale nauczania • inne (jakie?) …………………………………………….. Wyświetleń: 2538
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |