![]() |
![]() |
Katalog Renata Mazurowska, 2010-05-30 Luboń Zajęcia przedszkolne, Ćwiczenia Jak zapobiegać dysleksji? - propozycje ćwiczeń dla dzieci przedszkolnych.opracowała: Renata Mazurowska Na podstawie artykułu ”Jak zapobiegać dysleksji?”A. Rentflejsz-Kuczyk, Edukacja w przedszkolu”, styczeń 1998r. Jak zapobiegać dysleksji?- propozycje ćwiczeń dla dzieci przedszkolnych. - gra na instrumentach perkusyjnych; - rytmizowanie krótkich wierszyków, wyliczanek, piosenek; - gra na instrumentach niekonwencjonalnych – klocki drewniane, plastikowe, klucze, pojemniki, kartony, wykorzystywałam folię, duże arkusze papieru, ołówki, łyżki; - różnicowanie odgłosów z otoczenia, ćwiczenia słuchu fonematycznego; - ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia na logotomach; - opowiadanie historyjek obrazkowych, bajek, wierszyków; - eksperymentowanie z siłą i natężeniem głosu; - chodzenie po śladach; - doskonalenie samoobsługi; - lepienie, wydzieranie, kolorowanie, malowanie na dużych arkuszach papieru; - nawlekanie korali; - zabawy w tworzenie rymów; - układanie puzzli, mozaiki,; - zabawy z piłką, szarfą, obręczą Zabawy wzrokowo- ruchowe - rysowanie. - malowanie. - kalkowanie - poprawianie po śladzie. - kolorowanie. - labirynty- rysowanie linii pośrodku wąskiej ścieżki. - szlaczki o elementach różnie ukierunkowanych, wzorach ciągłych, literopodobne, o wzorze ułożonym w odpowiednie struktury, w formie np. drogi chlopca do domu, skoków żaby, rysować flamastrem po folii. - porównywać różne obrazki (obrazki i ich lustrzane odbicia). - równoczesne rysowanie prawą i lewą ręką. - samoobsługa. - majsterkowanie. - lepienie. - wydzieranki, wycinanki. - układanki z drobnych elementów np.nawlekanie korali. - klocki, puzzle, układanki. - gry typu :”Czarny Piotruś” - gry dydaktyczne. - szukanie i tworzenie odbić lustrzanych. - malowanie na wielkich płaszczyznach. - zabawy z piłką, skakanką, szarfą, obręczą, jazda na rowerze, rolkach, pływanie. - ruchy naprzemienne np. klepanie prawa ręką lewego kolana. - utrwalanie schematu ciała- prawa/ lewa ręka, góra/dół. - różnicowanie wzrokiem ilości, wielkości, długości - gry planszowe z kostką, - szybkie rozpoznawanie obrazków abstrakcyjnych i wzorów geometrycznych. - rysowanie „leniwych” ósemek w powietrzu, na papierze. Wyświetleń: 1736
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |