Katalog

Sylwia Horosz, 2010-06-05
Rafałówka

Matematyka, Scenariusze

Wielokrotności i dzielniki. Scenariusz lekcji matematyki.

- n +

Temat: Wielokrotności i dzielniki – gry i zagadki matematyczne.

Cele:
̶ uczeń znajduje dzielniki lub wielokrotności liczby naturalnej,
̶ uczeń znajduje wspólne wielokrotności lub dzielniki liczb,
̶ uczeń próbuje ocenić szanse zajścia wydarzeń i uzasadniać swoje oceny,
̶ uczeń jest aktywny,

Formy:
̶ praca w parach,
̶ praca z całą klasą

Metody:
̶ ćwiczeniowa,
̶ poszukująca z elementami dyskusji

Środki dydaktyczne:
̶ podręcznik,
̶ plansza 100 liczb, kostka sześcienna, kolorowe żetony (po 10 na osobę)

Przebieg lekcji:
I. Część wstępna:
1. Czynności organizacyjno – porządkowe.
2. Sprawdzenie pracy domowej.
II. Część główna.
1. Podanie tematu lekcji.
2. Powtórzenie o wielokrotnościach i dzielnikach w formie pytań do uczniów.
3. „ Trzy w linii” – gra w parach (podręcznik str. 119).
a) omówienie zasad gry,
b) rozgrywki - dwie lub trzy rundy,
c) dyskusja nad różnymi sytuacjami mogącymi zajść podczas gry.
4. „Po dwa, po trzy, po cztery…” – poszukiwanie liczb o wspólnych wielokrotnościach lub dzielnikach (podręcznik, str. 120).
III. Część końcowa
1. Podsumowanie zajęć i ocena aktywności uczniów.
2. Omówienie pracy domowej (zad. 1-4 str. 118).
Wyświetleń: 1093


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.