![]() |
![]() |
Katalog Sylwia Horosz, 2010-06-05 Rafałówka Matematyka, Scenariusze Wielokrotności i dzielniki. Scenariusz lekcji matematyki.Temat: Wielokrotności i dzielniki – gry i zagadki matematyczne. Cele: ̶ uczeń znajduje dzielniki lub wielokrotności liczby naturalnej, ̶ uczeń znajduje wspólne wielokrotności lub dzielniki liczb, ̶ uczeń próbuje ocenić szanse zajścia wydarzeń i uzasadniać swoje oceny, ̶ uczeń jest aktywny, Formy: ̶ praca w parach, ̶ praca z całą klasą Metody: ̶ ćwiczeniowa, ̶ poszukująca z elementami dyskusji Środki dydaktyczne: ̶ podręcznik, ̶ plansza 100 liczb, kostka sześcienna, kolorowe żetony (po 10 na osobę) Przebieg lekcji: I. Część wstępna: 1. Czynności organizacyjno – porządkowe. 2. Sprawdzenie pracy domowej. II. Część główna. 1. Podanie tematu lekcji. 2. Powtórzenie o wielokrotnościach i dzielnikach w formie pytań do uczniów. 3. „ Trzy w linii” – gra w parach (podręcznik str. 119). a) omówienie zasad gry, b) rozgrywki - dwie lub trzy rundy, c) dyskusja nad różnymi sytuacjami mogącymi zajść podczas gry. 4. „Po dwa, po trzy, po cztery…” – poszukiwanie liczb o wspólnych wielokrotnościach lub dzielnikach (podręcznik, str. 120). III. Część końcowa 1. Podsumowanie zajęć i ocena aktywności uczniów. 2. Omówienie pracy domowej (zad. 1-4 str. 118). Wyświetleń: 1093
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |