Katalog Kamila Bakuła, 2010-06-05 Jednorożec WOS, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chorzelach Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr Kamila Bakuła – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie Imię i nazwisko opiekuna stażu: …….. Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2009 Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2010 Cel główny: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Zapoznanie z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie obowiązującej w szkole dokumentacji i sposobów jej prowadzenia. 3. Zapoznanie z przepisami zapewniającymi bezpieczeństwo i higienę pracy w szkole. 4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwowanie lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich z prowadzącym. 5. Podnoszenie kompetencji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. 6. Wykazanie umiejętności właściwego prowadzenia zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły i omawianie ich z osobą hospitującą. 7. Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez stosowanie różnorodnych metod i form kształcenia. Według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 6.1. ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONAWANIA PLACÓWKI, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ A. Działania nauczyciela związane z procedurą awansu zawodowego L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego: - Karta Nauczyciela - ustawa o systemie oświaty - najnowsze rozporządzenie MEN wrzesień 2009, na bieżąco znajomość przepisów prawnych oraz notatki własne 2. Podjęcie współpracy z opiekunem stażu • zawarcie kontraktu między stażystą, a opiekunem stażu: - określenia zakresu obowiązków stażysty - określenie obowiązków opiekuna stażu - określenie zasad komunikowania się i współpracy • skonstruowanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2009 wrzesień 2009 kontrakt zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego 3. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego • gromadzenie dokumentów • sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju okres stażu maj 2010 konspekty, opisy, zaświadczenia, protokoły, zdjęcia sprawozdanie 4. Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego • przedstawienie dokumentacji stażu czerwiec 2010 wniosek wraz z dokumentacją B. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji placówki L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poznanie podstawowych przepisów i dokumentów dotyczących funkcjonowania i organizacji placówki • analiza dokumentacji: - statut szkoły - wewnątrzszkolny system oceniania - program wychowawczy szkoły - kalendarz imprez szkoły - program profilaktyki okres stażu własne notatki z analizy dokumentów 2. Zapoznanie się z przepisami mówiącymi o warunkach bezpiecznej i higienicznej nauki i pracy • poznanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole wrzesień 2009 przedstawienie zaświadczenia o odbytym kursie BHP 3. Udział w pracach organów szkolnych związanych z realizacją jej podstawowych zadań i funkcji • udział w formach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli • udział w Radach Pedagogicznych na bieżąco na bieżąco zaświadczenia o uczestnictwie w formach doskonalenia lista obecności z Rad Pedagogicznych 4. Zapoznanie się z dokumentacją • dokonywanie poprawnych wpisów do dziennika • prowadzenie indywidualnych dokumentacji dla uczniów z orzeczeniami okres stażu okres stażu zgromadzona dokumentacja UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH DZIAŁAŃ SZKOŁY A. Prowadzenie zajęć L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Prowadzenie zajęć edukacyjnych w obecności opiekuna stażu lub dyrektora ZSP • przygotowanie konspektów zajęć • omawianie prowadzonych zajęć • wyciąganie wniosków raz w miesiącu konspekty zajęć, notatki B. Doskonalenie własnego warsztatu L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań Studiowanie literatury i czasopism przedmiotowych • kursy, szkolenia, konferencje, warsztaty • współpraca z nauczycielami • zapoznanie się z literaturą oraz artykułami w czasopismach w czasie trwania stażu na bieżąco na bieżąco zaświadczenia o odbytych szkoleniach, kursach i warsztatach, notatki ze spotkań notatki z przeczytanej literatury 2. Wzbogacanie warsztatu pracy • przygotowywanie materiałów, nowych pomocy, gromadzenie i wykorzystywanie ich na lekcjach według potrzeb zdjęcia 3. Doskonalenie multimedialnych technik pracy • publikacja planu rozwoju zawodowego oraz opracowywanych konspektów w Internecie • przygotowywanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej cały okres stażu maj 2010 strona internetowa: www.publikacje. edu.pl lub www.edukacja.edux.pl płyta CD z zapisem elektronicznym OMAWIANIE PROWADZONYCH I OBSERWOWANYCH ZAJĘĆ L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli • udział w zajęciach według wcześniej określonych zasad (zwrócenie uwagi na dobór metod i form pracy), omawianie zajęć raz w miesiącu notatki, wnioski ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM UCZNIÓW L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Zapoznanie się z planem wychowawczo-dydaktycznym szkoły • analiza planu wychowawczo-dydaktycznego październik 2009 2. Motywacja ucznia do nauki i rozwoju • rozmowy, metody pracy, wsparcie dla uczniów • zapoznanie z źródłami i formami samodzielnego kształcenia na bieżąco konspekty 3. Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo -wychowawczych ucznia • Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej na bieżąco wyniki we współpracy z uczniem 4. Propagowanie zasad dobrego wychowania i kultury osobistej, tolerancji, odpowiedniej postawy społecznej oraz patriotycznej • lekcje tematyczne rozmowy z uczniami, dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami na bieżąco konspekty 5. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce • badanie i diagnozowanie sytuacji każdego ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz rodzicami, stosowanie metody indywidualizacji na bieżąco wyniki w nauce uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Podpis nauczyciela stażysty: Zatwierdzam do realizacji .............................................. ................................................. (Miejscowość i data) (Podpis i pieczęć dyrektora szkoły) Wyświetleń: 1524
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |