Katalog Magdalena Kołodziejczyk, 2010-06-07 Złoty Stok Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego "mein Hobby". II klasa gimnazjum.Temat: Was ist dein Hobby? Grupa: II klasa gimnazjum Cel: • utrwalenie słownictwa z zakresu: hobby • uczniowie potrafią postawić pytanie i odpowiedzieć na pytania całym zdaniem na temat swojego hobby Sprawności: mówienie, słuchanie, czytanie ze zrozumieniem Formy socjalne: praca w grupach, łańcuszek Metoda: komunikatywna Medium: płyta CD, podręcznik i zeszyt ćwiczeń „der die das neu” dla klasy II gimnazjum I Przed słuchaniem: 1a) Rozgrzewka: wprowadzenie w temat, przypomnienie słownictwa z zakresu hobby N: pisze na tablicy i pyta: Wie kann man die Freizeit verbringen? (Jak można spędzać wolny czas?) Przykładowe odpowiedzi uczniów: Klavier / Gitarre / FuBball / Schach / Instrumente spielen Briefmarken / Kinokarten / Muscheln / Bierdeckel sammeln schwimmen, tanzen ins Teather /Kino / Museum gehen Musik hören / singen Bücher lesen Basteln / stricken Na podstawie podanych zwrotów rozwiązują ćwiczenie C1, strona 91, zeszyt ćwiczeń (Które formy spędzania czasu wolnego są aktywne, a które pasywne) 1b) Łańcuszek N. wskazując ucznia : Welches Hobby hast du Kasia? Jakie hobby masz ty Kasiu? U: Ich spiele Klavier. Anna pyta kolegę itd. II Podczas słuchania: 1a) Globalne rozumienie tekstu słuchanego. (uczeń określa główną myśl tekstu) Uczniowie słuchają tekst pierwszy raz Podczas słuchania notują odpowiedzi na podane pytania: 1. Worüber ist der Text? 2. Wie heiBen Personen, die sprechen? 3. Wofür interessieren sie sich? a) Petra – b) Roland – c) Kurt – d) Hanna – 1b) Detaliczne rozumienie tekstu słuchanego Uczniowie rozwiązują ćwiczenie C3, strona 92, zeszyt ćwiczeń (uczeń wyszukuje i selekcjonuje informacje) III Podczas czytania: 1b) Detaliczne rozumienie tekstu czytanego („Mein Hobby”, podręcznik, strona 31) Praca w parach (uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu) Uczniowie odpowiadają w parach na szczegółowe pytania: 1. Was spielt Petra? 2. Welche Musik hört sie? 3. Wie heiBt ihre Lieblingsgruppe? 4. Was macht Roland im Winter? 5. Wovor hat Roland Angst? 6. Wofür interessiert sich Kurt? 7. Wie verbringt Kurt seine Freizeit? 8. Welches Hobby hat Hanna? 9. Wie heiBt ihr Hund? IV Po czytaniu: 1a) Uczniowie rozwiązują ćwiczenie C2, strona 92, zeszyt ćwiczeń ( uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym) 1b) Uczniowie ćwiczą formułowanie pytań i odpowiedzi. Praca w parach. Uczniowie tworzą krótkie dialogi dotyczące tematu. (uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych) Przykładowe zwroty: • Wofür interessierst du dich? Ich interessiere mich für .... • Was ist dein Hobby? Mein Hobby ist .... • Wo kannst du dein Hobby machen? Mein Hobby kann ich ... • Wie ist dein Hobby? Mein Hobby ist ... (toll, super, interessant...) • Wann kannst du dich mit deinem Hobby beschäftigen? Mit meinem Hobby kann ich mich im Sommer / im Winter / am Nachmittag / jeden Tag / in den Ferien beschäftigen Zadanie domowe / Hausaufgabe Was machst du nach der Schule in der Woche? Schreib 5 Sätze zum Thema: Mein Hobby Wyświetleń: 3412
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |