Katalog Joanna Witkowska-Węgiel, 2010-06-10 Brzesko Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rorwoju zawodowego naczyciela stażysty.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY DANE OSOBOWE Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : Joanna Witkowska – Węgiel Posiadane kwalifikacje : wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym Pełniona funkcja : nauczyciel języka niemieckiego Nazwa placówki : Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Jadownikach,ul. Szkolna 7,32-851 Jadowniki Opiekun stażu : mgr Jolanta Mrówka - Chrzanowska TERMINARZ Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2009 Data zakończenia stażu: 31 maj 2010 Czas trwania stażu : 9 miesięcy CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego CELE SZCZEGÓŁOWE 1.Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły; 2.Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i przepisów związanych z jej funkcjonowaniem; 3.Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku; 4.Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy szkolnej; 5.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich; 6.Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego : wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia; 7. Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas; § 6 ust.2, pkt.1. „Znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż”. OSOBY ZADANIA FORMY REALIZACJI TERAMIN WSPOMAGAJACE Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego Analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli tj. Karty Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.( tekst jednolity DZ.U.z 2006 r. nr. 97, poz.674), Rozporządzenie MENiS z dnia1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. IX 2007 Dyrektor szkoły, opiekun stażu Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa dotycząca przebiegu stażu, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu IX 2007 Opiekun stażu Zapoznanie się z dokumentacją obowiązującą w szkole i sposobami jej prowadzenia Analiza dokumentacji ( Statut szkoły, Regulamin świetlicy szkolnej itp.), dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników, opracowanie planu pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy szkolnej , opracowanie propozycji tygodniowych cykli tematycznych IX-X opiekun stażu, nauczyciele świetlicy Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole. Udział w szkoleniu , analiza aktualnych aktów prawnych , praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć, zapoznanie z planem ewakuacji uczniów i personelu w szkole na wypadek pożaru IX przez okres stażu Instruktor BHP, opiekun stażu Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizowania zajęć w szkole Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, poznanie zasad pracy biblioteki, zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami Okres stażu Dyrektor szkoły, opiekun stażu, bibliotekarz Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji , zaświadczeń, scenariuszy Okres stażu Opiekun stażu Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opis realizacji planu rozwoju zawodowego, autorefleksja, autoanaliza VI 2009 Opiekun stażu § 6 ust.2 pkt 2. „Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż”. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników Dwa razy w miesiącu Opiekun stażu, inni nauczyciele Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Opracowanie scenariusz zajęć i ewentualnych środków dydaktycznych, konsultacja , analiza, Raz w miesiącu Dyrektor szkoły, opiekun stażu Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy, szkolenia, seminaria i warsztaty ) poszerzanie swojej wiedzy za pośrednictwem literatury pedagogicznej. Okres stażu Dyrektor szkoły, opiekun stażu, instruktorzy Doskonalenie multimedialnych technik pracy Publikacja w internecie planu rozwoju zawodowego, przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera, . Okres stażu Opiekun stażu §6 ust.2. Pkt. 3. „ Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów” Zapoznanie się ze środowiskiem i sytuacją rodzinną wychowanków, zapoznanie z programem wychowawczym szkoły indywidualne rozmowy z rodzicami, opiekunami, pedagogiem szkolnym, wychowawcą, współpraca z nauczycielami analizowanie programu wychowawczego szkoły Okres stażu Opiekun stażu Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowanków Udział w szkoleniu, literatura psychologiczna i pedagogiczna. Okres stażu Opiekun stażu, osoby prowadzące kursy Wyświetleń: 1934
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |