Katalog Joanna Witkowska-Węgiel, 2010-06-10 Brzesko Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego- Ich bin krank.SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO Prowadzący: Joanna Witkowska-Węgiel Typ szkoły: Gimnazjum Poziom nauczania: klasa 3B Data: 23.10.2010 Temat lekcji: „ Ich bin krank” – „Jestem chory” Cele jednostki lekcyjnej: 1. Rozszerzenie i utrwalenie słownictwa – zwroty związane z tematem „Choroba”. 2. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. 3. Wprowadzenie i utrwalenie użycia form zaimka osobowego w celowniku. 4. Tworzenie dialogu na podstawie schematu. PRZEBIEG LEKCJI I Faza wstępna 1. Nauczyciel po powitaniu uczniów i sprawdzeniu obecności nawiązuje do poprzedniej lekcji. W ramach przypomnienia uczniowie podają nazwy poszczególnych części ciała pokazywanych lub wymienianych przez nauczyciela. 2. Nauczyciel formułuje temat lekcji i określa jej cel. II Wprowadzenie 1. Uczniowie słuchają nagrania (rozmowa telefoniczna), jednocześnie śledzą treść dialogu w podręczniku (Planet 3, strona 18) 2. Przy ponownym słuchaniu uczniowie odnajdują i podkreślają w tekście nowe słownictwo dotyczące tematu „Choroba”, jak i wskazują miejsce dopełnienia w celowniku. 3. Nauczyciel zapisuje na tablicy nowe zwroty. Podaje formy zaimka osobowego w celowniku i wyjaśnia ich poprawne użycie. Na polecenie nauczyciela uczniowie przepisują je do zeszytów. III Faza ćwiczeń 1. Uczniowie otrzymują zadanie polegające na ułożeniu innego dialogu wzorowanego na rozmowie telefonicznej w podręczniku, poszczególne treści zastępują innymi (uczniowie podstawiają inne nazwy części ciała). Zadanie to uczniowie wykonują w parach. W tym czasie nauczyciel porusza się po klasie, kontroluje poprawność wykonywanego zadania i ewentualnie pomaga uczniom. Jedna para odczytuje przykładowy dialog. 2. Uczniowie otrzymują zadanie w zeszycie ćwiczeń (ćwiczenie 3, strona 15).Uczniowie pracują w 3-osobowych grupach. Grupa, która wykona zadanie jako pierwsza zostanie nagrodzona plusami. 3. Nauczyciel zapisuje na tablicy zdania z lukami ( Ich ….. eine Grippe; Der Kopf tut……. weh ). Wybrani uczniowie podchodzą kolejno do tablicy i uzupełniają zdania brakującymi zaimkami osobowymi lub pasującymi czasownikami. IV Podsumowanie 1. Uczniowie samodzielnie kończą zdanie: Po dzisiejszej lekcji potrafię już ....... 2. Nauczyciel podsumowuje pracę uczniów i nagradza plusami uczniów aktywnie uczestniczących w lekcji. 3. Nauczyciel objaśnia pracę domową (zeszyt ćwiczeń, ćwiczenie 4, strona 16). Zadanie polega na połączeniu pasujących do siebie zdań i wstawieniu w luki właściwego zaimka osobowego (mir/dir) Wyświetleń: 1841
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |