Katalog Joanna Witkowska-Węgiel, 2010-06-12 Brzesko Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego : Wie spat ist es?SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO Prowadzący: Joanna Witkowska-Węgiel Typ szkoły: Gimnazjum Poziom nauczania: klasa 1 Data: 22.02.2010 Temat lekcji: „ Wie spat ist es?” – „Która jest godzina?” Cele jednostki lekcyjnej: 1. Utrwalenie i automatyzacja użycia liczb w celu określania czasu. 2. Rozszerzenie i utrwalenie słownictwa związanego z określaniem czasu, podawaniem godziny. 3. Aktywizacja uczniów do kreatywnej pracy ze słownictwem poprzez wprowadzenie ćwiczenia w formie zabawy grupowej. PRZEBIEG LEKCJI I. Faza wstępna 1. Po powitaniu uczniów i sprawdzeniu obecności nauczyciel nawiązuje do znanych już uczniom z poprzedniej lekcji form określania czasu i podawania godziny. 2. W ramach rozgrzewki językowej nauczyciel prosi kilku uczniów o wylosowanie karteczek, na których cyfrą zapisane są godziny, i o przyporządkowanie ich właściwym zdaniom zapisanym na tablicy. II. Wprowadzenie 1. Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji, natomiast jeden z uczniów datę. 2. Nauczyciel przechodzi do wprowadzenia nowego materiału leksykalnego. Na tablicy pojawiają się pytania „Wie spat ist es?”, „Um wie viel Uhr?”, jak i określenia typu „fruher”, „spater”. Nauczyciel wyjaśnia znaczenie nowych pojęć. Na polecenie nauczyciela uczniowie przepisują je z tablicy, jak i przykładowe zdania. III. Faza ćwiczeń 1. Nauczyciel porusza się po klasie i zadaje wybranym uczniom pytanie „Wie spat ist es?” wskazując przy tym na zegar trzymany w dłoni. W razie trudności nauczyciel pomaga uczniom odpowiedzieć na to pytanie i koryguje ewentualne błędy językowe. 2. Nauczyciel wskazuje dwóch uczniów, którzy kolejno po sobie podchodzą do tablicy i rysują na nie zegar z wybraną przez siebie godziną tak, by był on niewidoczny dla pozostałych. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie godziny, którą wskazuje narysowany zegar. Pomocne w odgadnięciu prawidłowej godziny są określenia „fruher” lub „spater” („wcześniej” lub „później”) 3. Uczniowie otrzymują zadanie (zeszyt ćwiczeń, ćwiczenie 1, strona 48) polegające na połączeniu strzałkami zegarów z właściwymi podpisami. 4. Uczniowie wykonują ćwiczenie 2 na tej samej stronie, które polega na wybraniu właściwej odpowiedzi. Oba ćwiczenia uczniowie wykonują samodzielnie. W tym czasie nauczyciel porusza się po klasie i kontroluje pracę uczniów. Po wykonaniu zadań cała klasa sprawdza ich poprawność. 5. Nauczyciel objaśnia sposób wykonania ćwiczenia 3 (zeszyt ćwiczeń, strona 48) zadanego jako praca domowa. IV. Podsumowanie 1. Nauczyciel przechodzi do podsumowania lekcji. Pyta uczniów czym zajmowali się na dzisiejszych zajęciach, określa również jakie umiejętności uczniowie powinni mieć już opanowane. Wyświetleń: 3465
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |