Katalog Joanna Witkowska-Węgiel, 2010-06-12 Brzesko Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego: Tatigkeiten am Morgen.SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO Prowadzący: Joanna Witkowska-Węgiel Typ szkoły: Gimnazjum Poziom nauczania: klasa druga Data: Temat lekcji: „So ein Morgen!” – „Co za poranek!“ Cele jednostki lekcyjnej: 1. Zapoznanie uczniów ze słownictwem i zwrotami z kręgu tematycznego „Tatigkeiten am Morgen” ( „Czynności poranne” ). 2. Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu i umiejętności mówienia. 3. Tworzenie poprawnych konstrukcji zdaniowych z czasownikami rozdzielnie złożonymi. PRZEBIEG LEKCJI I. Faza wstępna 1. Nauczyciel po powitaniu uczniów, sprawdzeniu obecności i zadania domowego podaje temat i cel lekcji. 2. W ramach rozgrzewki językowej nauczyciel pyta wybranych uczniów: Was machst du am Morgen? Uczniowie odpowiadają w język polskim. II. Wprowadzenie 1. Uczniowie przyglądają się ilustracjom w podręczniku i snują przypuszczenia na temat sytuacji. 2. Uczniowie słuchają tekstu i po odgłosach rozpoznają znaczenie czasowników wecken, aufstehen, Zahne putzen, jak i wskazują pasującą ilustrację do danego fragmentu tekstu (CD1-L13/1) 3. Nauczyciel z pomocą uczniów uzupełnia narysowany na tablicy asocjogram (- Am Morgen-) zapisując nowe zwroty dotyczące czynności porannych we właściwej kolejności, w razie potrzeby wyjaśnia ich znaczenie. III. Faza ćwiczeń 1. W trakcie ponownego słuchania tekstu uczniowie próbują uporządkować ilustracje we właściwej kolejności. 2. Uczniowie słuchają nagrania ( CD2-L13/2 ) i wskazują odpowiednie ilustracje. Powtarzając usłyszane zwroty ćwiczą poprawną wymowę nowego materiału leksykalnego. 3. Chętni uczniowie przedstawiają pantomimicznie na plenum wybrane przez nauczyciela czynności. Pozostali uczniowie próbują odgadnąć o jaką czynność chodzi. 4. Wskazani uczniowie układają zdania z poznanymi czasownikami rozdzielnie złożonymi. Nauczyciel zwraca uczniom uwagę na właściwą konstrukcję zdania i poprawia ewentualne błędy językowe. IV. Podsumowanie 1.Uczniowie wymieniają poznane czasowniki rozdzielnie złożone. 2. Nauczyciel nagradza plusami uczniów aktywnie uczestniczących w lekcji. 3.Nauczyciel objaśnia pracę domową. Wyświetleń: 776
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |