Katalog Bernadeta Gorczowska, 2010-06-13 Tworków Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego: Schwer oder leicht? Ciężki czy lekki? Antonimy- wprowadzenie słownictwa, określającego cechy przedmiotów.Scenariusz lekcji języka niemieckiego Data: 31.05.2010r. Klasa: 5 (6 uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim) Czas trwania: 45’ (12:45 – 13:30) Nauczyciel: mgr Bernadeta Gorczowska Temat: Schwer oder leicht? Ciężki czy lekki? Antonimy- wprowadzenie słownictwa, określającego cechy przedmiotów. Cele główne: • wprowadzenie nowego słownictwa, • utrwalenie pisowni nowych słówek, • doskonalenie umiejętności czytania. Cele szczegółowe: Uczeń wie co oznaczają nowe słownictwo. Uczeń umie określić i nazwać po niemiecku cechy prezentowanych przedmiotów. Kompetencje kluczowe: • umiejętność rozwiązywania problemów w twórczy sposób, • umiejętność porządkowania i wykorzystywania podanych informacji. Metody nauczania: • podająca, • problemowa, • praktyczna. Formy pracy: • forum, • indywidualna, • zbiorowa. Środki dydaktyczne: • przedmioty codziennego użytku (duży i mały talerz, cytryna, czekolada, balon, kamień, itp.) • karty pracy, • kartki z przymiotnikami, określającymi cechy prezentowanych przedmiotów – czcionka konturowa. Przebieg lekcji 1. Czynności organizacyjne. 2. Wprowadzenie. • Uczniowie zasiadają przy stoliku, na którym znajdują się różne przedmioty mające pomóc w wizualizacji znaczenia poznawanych w tej lekcji przymiotników. Ich zadaniem jest grupowanie prezentowanych przedmiotów w pary, a następnie porównywanie oraz nazywanie ich przeciwstawnych cech charakterystycznych (np. : duży/ mały, słodki/ kwaśny, lekki/ ciężki itp.). Dla każdego ucznia przypada jedna taka para przedmiotów. 3. Rozwinięcie. a) Prezentacja nowego materiału. • Nauczyciel przyporządkowuje uczniom odpowiednio do wybranej przy przedmiotów po dwie karteczki z napisem konturowym nazwy przymiotników. Zadaniem uczniów jest zakolorowanie literek w napisach, powtórzenie za nauczycielem nowego materiału leksykalnego, a także przyporządkowanie z pomocą nauczyciela tychże karteczek do odpowiednich przedmiotów. • Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji oraz pary antonimów. Uczniowie podają znaczenie przymiotników na podstawie ekspozycji przedmiotów z wspólnie wykonanymi napisami. Uczniowie przepisują temat lekcji. b) Praca nad nowym materiałem. • Nauczyciel rozdaje karty pracy i objaśnia zadanie. Uczniowie wykonują zadanie w zeszycie przedmiotowym – wycinają obrazki, porządkują je w pary przeciwstawne, a następnie wklejają oraz podpisują niemiecką oraz polską nazwą wg wzoru na tablicy. Uczniowie mający trudności z przepisywaniem wyrazów z tablicy otrzymują karteczki z napisami konturowymi. Ich zadaniem jest pisanie po śladzie. 4. Podsumowanie lekcji. • Rozmowa o tym, czego uczniowie nauczyli się na lekcji. • Ocena pracy uczniów. 5. Zadanie pracy domowej. • Uczniowie łączą obrazki z odpowiadającymi im przymiotnikami. • Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące cech przedmiotów na obrazkach. Zaznaczają odpowiedz JA lub NEIN. Wyświetleń: 1378
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |