![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Rutkowska, 2010-07-28 Oława Wychowanie fizyczne, Konspekty Zapoznanie z ćwiczeniami kształtującymi wytrzymałość siłową - forma stacyjna.KONSPEKT LEKCJI KL. III B gim MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH: 16 osób TEMAT: ZAPOZNANIE Z ĆWICZENIAMI KSZTAŁTUJĄCYMI WYTRZYMAŁOŚĆ SIŁOWĄ – FORMA STACYJNA. ZAD. USAMODZIELNIAJĄCE: umiejętność samokontroli. ZAD. SZCZEGÓŁOWE: Motoryczność: siła mm nóg poprzez skipy w miejscu z obciążeniami Umiejętności: uczeń potrafi wykonać przewrót w przód Wiadomości: uczeń będzie wiedział, co to jest forma stacyjna Formy metody organizacji i intensyfikacji zajęć: zadaniowa-ścisła, stacyjna. Środki dydaktyczne: 4 piłki lekarskie, materac, ławeczka gimnastyczna, stoper, gwizdek PRZEBIEG LEKCJI TREŚĆ ZADANIA METODA REALIZACJI ZADANIA RUCHOWEGO CZAS/ ILOŚĆ POWT. UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE I CZĘŚĆ WSTĘPNA 1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć. 2. Zbiórka w szeregu. 3.Raport, sprawdzenie obecności. 4.Podanie tematu zajęć. II Rozgrzewka. 1. Obustronne krążenie RR w przód, potem w tył. 2. Skip A. 3. Krążenie PR w przód wracając w tył 4. jw. ale LR. 5. Skip C. 6. Wymachy RR w bok. 7. Skip A PN, Skip C LN 8. Naprzemianstronne wymachy RR w przeskokach 9. Krok dostawno-dostawny. 10. Przeplatanka. Ćwiczenia w miejscu 11. Krążenia szyją. 12. Skłony do PN i wyprost do LN i wyprost 13. Krążenia tułowia i bioder 14 Siad płotkarski 15 Krążenie stawów skokowych i nadgarstków 16. Przebieżki. II CZĘŚĆ GŁÓWNA Kształtowanie umiejętności i nawyków doskonalenie sprawności. Nauczyciel rozdaje kartki z zadaniami na odpowiednich stacjach i omawia zadania. 1. STACJA 1 Skip A w miejscu z piłką lekarska trzymaną w rękach 2. STACJA 2 Brzuszki 3. STACJA 3 Przewroty w przód na materacu. 4. STACJA 4 Zwis tyłem na drabinkach i przyciąganie kolan do klatki piersiowej. 5. STACJA 5 Przysiady z piłką lekarską trzymaną w rękach przed sobą. 6. STACJA 6 Skoki zawrotne przez ławeczkę. 7. STACJA 7 Bieg od pachołka do pachołka z piłką lekarską za każdym razem zostawiamy piłkę przy pachołku. Pierwsze wykonanie stacji po 40”w wolnym tempie Drugie po 25”w szybkim tempie Uczniowie mają rozpisane stacje i sami układają sprzęt. III CZĘŚĆ KOŃCOWA 1. Uspokojenie organizmu zabawa w „Minutka” przez około minutę, sam muszą trafić kiedy minęła minuta. 2. Czynności porządkowe.Sprzątanie boiska 3. Czynności końcowe. *Podsumowanie lekcji wyróżnienie aktywnych uczniów *Pożegnanie klasy Wyświetleń: 2994
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |