![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Rutkowska, 2010-07-28 Oława Wychowanie fizyczne, Scenariusze Doskonalenie poznanych elementów gry w mini piłkę ręczną.KONSPEKT LEKCJI W-F KL. VB MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH: 19 osób TEMAT: DOSKONALENIE POZNANYCH ELEMENTÓW GRY W MINI PIŁKĘ RĘCZNĄ.. Cel główny lekcji: uczeń doskonali poznane elementy gry w mini piłkę ręczną Cele operacyjne lekcji w zakresie: ZAD. USAMODZIELNIAJĄCEGO: kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, uczeń uczestniczy w organizacji lekcji (pomaga w układaniu i sprzątaniu stacji) Motoryczności: kształtowanie siły mięśni ramion poprzez chwyty i podania piłki . Umiejętności: uczeń potrafi wykonać rzut do bramki z miejsca i w wyskoku, uczeń potrafi kozłować piłkę Wiadomości: uczeń zna przepis gry w mini piłkę ręczną dotyczący podwójnego kozłowania i błędu kroku. Metody i formy realizacji zadań ruchowych: zabawowa-klasyczna zadaniowa-ścisła, naśladowcza-ścisła, stacyjna Metody przekazywania wiedzy: opis, pogadanka, objaśnienie, pokaz Forma pracy: indywidualna, w grupie, w zespole Środki dydaktyczne: 19piłek, 2 bramki, tablica, 9 pachołków, stoper, gwizdek, kostka, tablice informacyjne, I CZĘŚĆ WSTĘPNA 1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć. Raport, sprawdzenie obecności.Podanie tematu zajęć. 2. Zabawa ożywiająca.„Berek lustro”- złapana osoba przez berka wykonuje jakąś pozę, aby ją uratować należy tak jak lustrzanym odbiciu wykonać taką samą pozę. 3. Rozgrzewka. 1. W truchcie przekładanie piłki wokół pasa. 2 Kozłowanie piłki PR a LR krążymy w przód potem zmiana 3 Podrzut piłki do góry zaklaskać i chwycić piłkę 4 Przekładanie piłki pod kolanami w marszu 5 Toczenie piłki prawą a potem lewa ręką. 6 Krok dostawny z piłką trzymaną przed sobą potem przeplatanka 7 Skip A z piłką trzymaną przed sobą potem skip C z piłką trzymaną w górze 8 Podrzut piłki w górę i przejście pod nią jak najwięcej razy Rozgrzewka prowadzona w poprzek Sali, każdy uczeń ma piłkę do ćwiczenia Ćwiczenia w miejscu wszystkie ćwiczenia są wykonywane po 8 razy 8. Krążenia szyją 9. Piłka trzymana w rękach i rysujemy ósemki 10. Krążenia tułowia z piłką 11.Siad prosty i toczymy piłkę wokół ciała 12.Kładziemy piłkę na stopach i poprzez wzniesienie nóg piłka będzie się toczyć i my ją chwytamy i ponownie kładziemy na stopy 13.Siad płotkarski z piłką 14. Piłkę kładziemy i wykonujemy na niej skip A 15. Chodzimy wkoło piłki na wewnętrznych i zewnętrznych częściach stopy 16. Przebieżki bez piłek Po rozgrzewce odkładamy piłki II CZĘŚĆ GŁÓWNA 4. Kształtowanie umiejętności i nawyków doskonalenie sprawności. 1. STACJA NR 1 Podania i chwyty piłki w ruchu w odległości ok. 4-5m 2. STACJA NR 2 Rzuty piłki na bramkę w wyskoku i z miejsca. Po kolei każdy uczeń stoi kolejkę rzutów swoich współćwiczących na bramce w grupach ćwiczebnych 3. STACJA NR 3 Kozłowanie piłki od pachołka do pachołka ok.4m i slalomem odstępy 1,5m. 4. STACJA NR 4 Uzupełnianie tablicy z przepisami gry w mini piłkę ręczną. 5. STACJA NR 5 Uczniowie po kolei rzucają kostką na której będą mają oznaczenia dotyczące sposobu poruszania się w polu obrony. (D-k dostawny, B-g po linii rzutów wolnych , Z-bieg zygzakiem od linii bramkowej do linii rzutów wolnych) 6. Sprawdzamy poprawność przepisów gry w mini piłkę ręczną 7. Gra 7x7 lub gra szklona 6x6 Podział uczniów na 3 drużyny. System gry każdy z każdym. razem z U sprawdza poprawność przepisów gry III CZĘŚĆ KOŃCOWA 1. Uspokojenie organizmu Siad skrzyżny pozycja skorygowana wdechy nosem i wydech ustami. Zabawa uspokajająca „Pół minutka” 2. Czynności porządkowe.Sprzątanie boiska i sprzętu 3. Czynności końcowe. Podsumowanie lekcji. 4. Pożegnanie klasy. Wyświetleń: 2364
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |