![]() |
![]() |
Katalog Izabela Krzeska, 2010-07-30 Zbuczyn Awans zawodowy, Plany wynikowe Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego języka angielskiego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO JĘZYKA ANGIELSKIEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Izabela Krzeska Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2012r. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniami MENiS z 1 grudnia 2004r i 14 listopada 2007r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz z Kartą Nauczyciela) • sporządzenie planu rozwoju zawodowego VIII – IX 2009r. • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) IX 2009r. • kontrakt • harmonogram współpracy 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) i innych nauczycieli • omówienie obserwowanych zajęć cały okres stażu • wnioski z obserwowanych zajęć (notatka) 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna (raz na dwa miesiące) • omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna cały okres stażu • scenariusze zajęć • wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka) 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) • uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego • uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych • udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach • potwierdzenie udziału w spotkaniach 6. 7. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. • analiza i wybór programów nauczania w oparciu o jego merytoryczne wartości • opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego • stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania • uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych • zbieranie pomocy dydaktycznych do sali językowej • organizowanie wystaw prac uczniów • gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej • samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej • wpisy w dziennikach lekcyjnych, pozalekcyjnych i arkuszach ocen systematycznie w okresie całego stażu • numery programów nauczania • przedmiotowy system oceniania • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć • zdjęcia • dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne, arkusze ocen 8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.) • napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym cały okres stażu V 2012r. VI 2012r. • wpisy w dokumentacji przebiegu stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o gromadzeniu dokumentacji • treść sprawozdania • wniosek wraz z dokumentacją formalną [ § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznawanie środowiska uczniowskiego. • diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów • przeprowadzenie rozmów na temat sytuacji rodzinnej wychowanków • otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo • organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i sprawiających trudności wychowawcze • obserwacja i analiza możliwości uczniów • zapoznania się z opiniami i orzeczeniami Poradni Pedagogiczno- Psychologicznej cały okres stażu • notatki z rozmów • bieżąca dokumentacja (adnotacje w dziennikach lekcyjnych), notatki 2. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi, podejmowanie działań wychowawczych mających na celu rozwijanie wrażliwości uczniów na potrzeby innych oraz na problemy środowiska • współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizowanie dyskotek szkolnych, przygotowanie i dystrybucja kart z życzeniami okolicznościowymi) • współpraca z różnego typu organizacjami np. szkolne koło Caritas • udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę • organizowanie lub współorganizowanie akcji takich jak: sprzątania świata i Góra Grosza • organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych • współpraca z innymi wychowawcami, reedukatorem i logopedą • rozmowy indywidualne z uczniami cały okres stażu (według potrzeb) • zdjęcia • kartki okolicznościowe • sprawozdanie z akcji • scenariusze uroczystości • adnotacje w dziennikach 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych. • realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy • opieka i pomoc uczniom z trudnościami w nauce • planowanie sukcesów i osiągnięć uczniów w różnorodnej formie • pomoc w zakupie podręczników w cenach konkurencyjnych (Internet, księgarnie językowe) • współpraca ze specjalistycznymi poradniami (rozmowy indywidualne, opracowanie opinii przedłożonych przez rodzica poradni psychologiczno – pedagogicznej) cały okres stażu (według potrzeb) • program profilaktyczny szkoły • scenariusze zajęć • zapisy w dzienniku 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów. • prowadzenie kółka języka angielskiego • przeprowadzenie wewnątrzszkolnych konkursów języka angielskiego • przygotowanie uczniów do udziału w pozaszkolnych konkursach języka angielskiego • organizowanie lub współorganizowanie kilkudniowych wycieczek dydaktycznych • organizowanie lub współorganizowanie jednodniowych wycieczek dla uczniów (do kina, muzeum, teatru, na basen itp.) • udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach • współtworzenie gazetek szkolnych (gromadzenie materiałów w zależności od tematu realizowanej gazetki oraz wykonanie gazetki) • organizacja pogadanek, spotkań z ciekawymi ludźmi (według zgłaszanego zapotrzebowania) cały okres stażu • dziennik zajęć pozalekcyjnych • sprawozdanie z konkursów • karty wycieczek • sprawozdania, potwierdzenia • adnotacje w dzienniku lekcyjnym lub pozalekcyjnym • notatki, fotografie § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera i wykorzystania Internetu jako narzędzia pracy • korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) • przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) na komputerze • przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń na potrzeby uczniów • wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową • dokumentowanie przebiegu stażu cały okres stażu • dyplomy, zaświadczenia • adresy stron internetowych • testy, sprawdziany pisane przy pomocy komputera • zapisy w dzienniku 2. Publikacje w Internecie. • umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego rok szkolny 2009/2010 • strona internetowa (wydruki) 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu • korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.szkola.net/awans/ i innych cały okres stażu • wydruki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • udział w kursach, warsztatach czy konferencjach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych cały okres stażu • potwierdzenia udziału (zaświadczenia) 2. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy. Współpraca ze szkołą: • analiza programu wychowawczego szkoły • opracowanie planu pracy wychowawcy- tematyka godzin wychowawczych • aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach Współpraca z uczniem: • poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów • pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów (wychowawczych lub dydaktycznych) • rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności wychowawcze i mających problemy dydaktyczne • objęcie szczególną troską uczniów słabych • opieka nad uczniami uzdolnionymi - motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań Współpraca z rodzicami: • kontakty podczas wywiadówek i spotkań indywidualnych, współpraca z trójką klasową • uwzględnienie propozycji rodziców w tworzonym planie wychowawczym klasy • pedagogizacja rodziców • udostępnianie literatury pedagogicznej rodzicom • angażowanie rodziców w działalność organizatorską i usługową • informowanie o postępach uczniów w nauce cały okres stażu • tematyka godzin wychowawczych • dokumentowanie wszystkich zadań wychowawczych w postaci zapisów w dzienniku lekcyjnym (kserokopie) • opracowany plan pracy wychowawcy • adnotacje w dzienniku lekcyjnym • tematyka spotkań z rodzicami (kserokopia) • prezentacje multimedialne 3. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. • studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki • sporządzanie notatek z przeczytanych książek • wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej cały okres stażu (na bieżąco) • notatki (ksero) z literatury • potwierdzenie opiekuna stażu § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. Analiza podstawowych aktów prawnych: • Ustawy o Systemie Oświaty • rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, a szczególnie w zakresie: - udzielania pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do poradni psychologiczno – pedagogicznej - organizowania pomocy dla uczniów z trudnościami w nauce i rodzin patologicznych Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: • statutu szkoły wraz z WSO • programu wychowawczego szkoły • szkolnego programu profilaktycznego i innych cały okres stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów • znajomość przepisów • dokumentacja szkolna 2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach samokształceniowych • praca w komisjach powoływanych w szkole cały okres stażu • listy obecności • potwierdzenia • sprawozdania Wyświetleń: 3662
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |