Katalog

Izabela Krzeska, 2010-07-30
Zbuczyn

Awans zawodowy, Plany wynikowe

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego języka angielskiego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: Izabela Krzeska

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r.
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2012r.


§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniami MENiS z 1 grudnia 2004r i 14 listopada 2007r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz z Kartą Nauczyciela)
• sporządzenie planu rozwoju zawodowego VIII – IX 2009r. • przedłożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu
• opracowanie planu rozwoju zawodowego
2. Współpraca
z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) IX 2009r. • kontrakt
• harmonogram współpracy
3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna
i innych nauczycieli. • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) i innych nauczycieli
• omówienie obserwowanych zajęć cały okres stażu • wnioski z obserwowanych zajęć (notatka)
4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna (raz na dwa miesiące)
• omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna cały okres stażu • scenariusze zajęć
• wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka)
5. Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnętrznym doskonaleniu. • udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia
w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej)
• uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego
• uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych
• udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli
cały okres stażu

• zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale
w szkoleniach
• potwierdzenie udziału
w spotkaniach

6.


7. Rozbudowa własnego warsztatu pracy.



Prowadzenie dokumentacji szkolnej.
• analiza i wybór programów nauczania w oparciu o jego merytoryczne wartości
• opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego
• stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania
• uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych
• zbieranie pomocy dydaktycznych do sali językowej
• organizowanie wystaw prac uczniów
• gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej
• samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej



• wpisy w dziennikach lekcyjnych, pozalekcyjnych i arkuszach ocen



systematycznie w okresie całego stażu


• numery programów nauczania
• przedmiotowy system oceniania
• zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć
• zdjęcia

• dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne, arkusze ocen


8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.)

• napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

• złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym cały okres stażu


V 2012r.

VI 2012r. • wpisy w dokumentacji przebiegu stażu
• potwierdzenie opiekuna stażu
o gromadzeniu dokumentacji
• treść sprawozdania
• wniosek wraz z dokumentacją formalną
[




§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Poznawanie środowiska uczniowskiego. • diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów
• przeprowadzenie rozmów na temat sytuacji rodzinnej wychowanków
• otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo
• organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i sprawiających trudności wychowawcze
• obserwacja i analiza możliwości uczniów
• zapoznania się z opiniami i orzeczeniami Poradni Pedagogiczno- Psychologicznej cały okres stażu • notatki z rozmów
• bieżąca dokumentacja (adnotacje w dziennikach lekcyjnych), notatki
2. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi, podejmowanie działań wychowawczych mających na celu rozwijanie wrażliwości uczniów na potrzeby innych oraz na problemy środowiska • współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizowanie dyskotek szkolnych, przygotowanie i dystrybucja kart z życzeniami okolicznościowymi)
• współpraca z różnego typu organizacjami np. szkolne koło Caritas
• udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę
• organizowanie lub współorganizowanie akcji takich jak: sprzątania świata i Góra Grosza
• organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych
• współpraca z innymi wychowawcami, reedukatorem i logopedą
• rozmowy indywidualne z uczniami cały okres stażu (według potrzeb) • zdjęcia
• kartki okolicznościowe
• sprawozdanie z akcji
• scenariusze uroczystości
• adnotacje w dziennikach
3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych. • realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy
• opieka i pomoc uczniom z trudnościami w nauce
• planowanie sukcesów i osiągnięć uczniów w różnorodnej formie
• pomoc w zakupie podręczników w cenach konkurencyjnych (Internet, księgarnie językowe)
• współpraca ze specjalistycznymi poradniami (rozmowy indywidualne, opracowanie opinii przedłożonych przez rodzica poradni psychologiczno – pedagogicznej) cały okres stażu
(według potrzeb) • program profilaktyczny szkoły
• scenariusze zajęć
• zapisy w dzienniku
4. Poszerzanie wiedzy
i umiejętności uczniów.

• prowadzenie kółka języka angielskiego
• przeprowadzenie wewnątrzszkolnych konkursów języka angielskiego
• przygotowanie uczniów do udziału w pozaszkolnych konkursach języka angielskiego
• organizowanie lub współorganizowanie kilkudniowych wycieczek dydaktycznych
• organizowanie lub współorganizowanie jednodniowych wycieczek dla uczniów (do kina, muzeum, teatru, na basen itp.)
• udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach
• współtworzenie gazetek szkolnych (gromadzenie materiałów w zależności od tematu realizowanej gazetki oraz wykonanie gazetki)
• organizacja pogadanek, spotkań z ciekawymi ludźmi (według zgłaszanego zapotrzebowania) cały okres stażu • dziennik zajęć pozalekcyjnych
• sprawozdanie z konkursów
• karty wycieczek
• sprawozdania, potwierdzenia
• adnotacje w dzienniku lekcyjnym lub pozalekcyjnym
• notatki, fotografie

§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej
i informacyjnej. • nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera i wykorzystania Internetu jako narzędzia pracy
• korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej)
• przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) na komputerze
• przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń na potrzeby uczniów
• wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową
• dokumentowanie przebiegu stażu cały okres stażu
• dyplomy, zaświadczenia
• adresy stron internetowych
• testy, sprawdziany pisane przy pomocy komputera
• zapisy w dzienniku
2.


Publikacje w Internecie.
• umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego
rok szkolny 2009/2010 • strona internetowa (wydruki)

3.
Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych.


• śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu
• korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.szkola.net/awans/ i innych



cały okres stażu


• wydruki

§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • udział w kursach, warsztatach czy konferencjach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych
cały okres stażu • potwierdzenia udziału (zaświadczenia)
2. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy. Współpraca ze szkołą:
• analiza programu wychowawczego szkoły
• opracowanie planu pracy wychowawcy- tematyka godzin wychowawczych
• aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach
Współpraca z uczniem:
• poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów
• pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów (wychowawczych lub dydaktycznych)
• rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności wychowawcze i mających problemy dydaktyczne
• objęcie szczególną troską uczniów słabych
• opieka nad uczniami uzdolnionymi - motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań
Współpraca z rodzicami:
• kontakty podczas wywiadówek i spotkań indywidualnych, współpraca z trójką klasową
• uwzględnienie propozycji rodziców w tworzonym planie wychowawczym klasy
• pedagogizacja rodziców
• udostępnianie literatury pedagogicznej rodzicom
• angażowanie rodziców w działalność organizatorską i usługową
• informowanie o postępach uczniów w nauce cały okres stażu • tematyka godzin wychowawczych
• dokumentowanie wszystkich zadań wychowawczych w postaci zapisów w dzienniku lekcyjnym (kserokopie)
• opracowany plan pracy wychowawcy
• adnotacje w dzienniku lekcyjnym
• tematyka spotkań z rodzicami (kserokopia)
• prezentacje multimedialne
3. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki.

• studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki
• sporządzanie notatek z przeczytanych książek
• wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych
z literatury fachowej
cały okres stażu
(na bieżąco)


• notatki (ksero) z literatury
• potwierdzenie opiekuna stażu


§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. Analiza podstawowych aktów prawnych:
• Ustawy o Systemie Oświaty
• rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, a szczególnie w zakresie:
- udzielania pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do poradni psychologiczno – pedagogicznej
- organizowania pomocy dla uczniów z trudnościami w nauce i rodzin patologicznych
Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza:
• statutu szkoły wraz z WSO
• programu wychowawczego szkoły
• szkolnego programu profilaktycznego i innych cały okres stażu
• potwierdzenie opiekuna stażu
o analizie wymienionych dokumentów
• znajomość przepisów
• dokumentacja szkolna


2. Aktywne uczestnictwo
w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach samokształceniowych
• praca w komisjach powoływanych w szkole cały okres stażu • listy obecności
• potwierdzenia
• sprawozdania

Wyświetleń: 3662


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.