![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Cioch, 2010-09-22 Bydgoszcz Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Agnieszka Cioch Nazwa placówki: Przedszkole Niepubliczne „Misiolandia” w Bydgoszczy Stanowisko: nauczyciel wychowania przedszkolnego Kwalifikacje: - ukończone studia magisterskie na kierunku: edukacja przedszkolna i terapia pedagogiczna (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego) Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 Termin zakończenia stażu: 31.05.2011 Opiekun stażu: Danuta Gęsicka 1. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego 2. Cele szczegółowe: - poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola - poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia - poznanie przepisów dotyczących zapewnienia dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć - doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli oraz omawianie ich z prowadzącym - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich - podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego - wspieranie twórczej aktywności dzieci - współpraca z rodzicami Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola (§6 ust.2 pkt. 1) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli wrzesień 2010 Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu o wzajemnej współpracy wrzesień 2010 Kontrakt o wzajemnej współpracy Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola Analiza dokumentacji przedszkola: - statut przedszkola, - regulamin pracy wrzesień 2010 Notatki własne Poznanie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego Zapoznanie się z programem wychowania przedszkolnego realizowanym w placówce wrzesień 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji w przedszkolu Analiza dokumentacji przedszkola: -roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej przedszkola - miesięczne plany pracy - arkusz obserwacji dziecka - protokoły ze spotkań Rady Pedagogicznej i zebrań z rodzicami Okres stażu Prawidłowe sporządzanie i prowadzenie dokumentacji przedszkolnej : planów miesięcznych, arkuszy obserwacji Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego Okres stażu Zaświadczenia, sprawozdania, konspekty, scenariusze, notatki, zdjęcia, szablony itp. Poznanie przepisów dotyczących zasad bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy na terenie przedszkola Analiza regulaminu BHP i przepisów przeciwpożarowych Wrzesień 2010 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwojowego Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu opisującego stopień realizacji przyjętego planu rozwoju Maj 2010 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego u dyrektora przedszkola Sporządzenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego Maj 2010 Wniosek Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola (§6 ust.2 pkt. 2) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Poznanie zasad wyboru programu nauczania i konstruowania planów pracy Opracowywanie planów miesięcznych z uwzględnieniem treści zawartych w wybranym programie nauczania i w planie rocznym Okres stażu Plan pracy zatwierdzony do realizacji Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym i samokształceniu Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego oraz wyszukiwanie czasopism, książek, artykułów i stron internetowych o tematyce pedagogicznej Okres stażu Zaświadczenia Rejestr pozycji bibliograficznych i stron internetowych Doskonalenie multimedialnych technik pracy Opracowywanie dokumentacji związanych ze stażem pracy Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, zaproszeń itp. Korzystanie z różnych programów komputerowych przydatnych w pracy nauczyciela Okres stażu Konspekty zajęć Pomoce dydaktyczne Zapis na CD Przygotowywanie dzieci do konkursów i występów podczas uroczystości przedszkolnych Udział w imprezach przedszkola w/g harmonogramu planu rocznego Okres stażu Potwierdzenie przez opiekuna stażu Wykonywanie dodatkowych prac w przedszkolu Dekorowanie i wykonywanie gazetek tematycznych w sali Galeria fotografii Realizacja zadań wynikająca z rocznego planu pracy przedszkola Pomoc w organizowaniu uroczystości przedszkolnych Okres stażu Potwierdzenie przez opiekuna stażu Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem dzieci (§6 ust.2 pkt. 3) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków Rozmowy z rodzicami Informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka Spotkania z rodzicami w formie zebrań, zajęć otwartych Spotkania okolicznościowe Cały okres stażu Notatki własne Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dzieci Stała obserwacja dziecka Rozmowy indywidualne z dzieckiem Współpraca z rodzicami Udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących różnych problemów rozwojowych dziecka Cały okres stażu Notatki własne Arkusze obserwacji Zaświadczenia Poznanie instytucji mogących pomóc w sprawach wychowawczych Własne poszukiwania Zaciąganie informacji u innych nauczycieli Cały okres stażu Spis danych kontaktowych instytucji wspomagających proces wychowawczy Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt. 4) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora Opracowywanie scenariuszy zajęć Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora Analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zajęć Cały okres stażu (raz w miesiącu) Scenariusze zajęć Notatki własne Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli Obserwacja zajęcia Omówienie zajęcia Cały okres stażu (raz w miesiącu) Notatki własne Scenariusze zajęć Wnioski z obserwacji Opracowano w oparciu o akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821 oraz z 2008 r. Nr 145, poz. 917) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Wyświetleń: 2846
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |