![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Czaja, 2010-10-17 Wiśniowa Lekcja wychowawcza, Ćwiczenia Ćwiczenia integrujące zespół klasowyĆwiczenia integrujące zespół klasowy Zaczarowany ołówek CEL: Budowanie poczucia wspólnoty grupowej. MATERIAŁY: Arkusze, mazaki PRZEBIEG: 1. Uczniowie dzielą się na kilkuosobowe grupy i na arkuszach rysują, co dobrego chcieliby wyczarować dla swojej klasy. 2. Uczniowie prezentują rysunki na forum klasy i wspólnie zastanawiają się, które pomysły i w jaki sposób mogliby zrealizować. Sezamie otwórz się CELE: Poszerzanie wiedzy na temat potrzeb klasy. Poszukiwanie i analiza celów grupowych. Budowanie poczucia wspólnoty grupowej. MATERIAŁY: Kartki, długopisy. PRZEBIEG: 1. Uczniowie wyobrażają sobie sytuację, że weszli do sezamu, w którym mogą znaleźć wszystko, czego zapragną- w sferze materialnej i niematerialnej. Na kartkach każdy pisze indywidualnie, co wziąłby z sezamu dla swojej klasy. 2. Wspólnie zastanawiają się, jak mogliby sami zrealizować te pragnienia. Klasowa „Puszka Pandory” CELE: Stworzenie okazji do wglądu w problemy klasy. Pobudzanie motywacji do działań integracyjnych. MATERIAŁY: tablica, kreda PRZEBIEG: 1. Prowadzący informuje, że zadaniem uczestników jest analiza zjawisk zagrażających dobrej atmosferze i integracji klasy. Podkreśla, że chodzi tu jedynie o nazwanie tych zjawisk. 2. Uczniowie zgłaszają i zapisują na tablicy negatywne zachowania i zjawiska np. przezywanie, plotkowanie. 3. Uczestnicy dzielą się na tyle grup, ile wyłoniono problemów i w grupach opracowują sposoby ich rozwiązania. 4. Grupy prezentują wyniki swojej pracy. Wyświetleń: 2822
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |