Katalog Iwona Cudowska-Żukowska, 2010-10-23 Gdańsk Zajęcia przedszkolne, Plany pracy "Flaga Polski"- tydzień z planów miesięcznych08-12 XI 2010 „Flaga Polski” Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wskazywania flagi Polski. Wdrażanie do okazywania szacunku symbolom narodowym Podstawa Programowa 1.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne. 2.Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne 3.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych Treści programowe: Zwraca się po imieniu do kolegów grupy Chętnie uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela Zgodnie z zawartymi umowami korzysta z urządzeń i sprzętów przeznaczonych dla najmłodszych dzieci podczas zabaw na powietrzu Okazują szacunek symbolom narodowym Rozpoznają i wskazują flagę Polski Odczuwa przyjemność pomagając dorosłym w codziennych obowiązkach Nazywa przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu Porusza się prawidłowo zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania I.Zabawa •„Wędrująca flaga Polski”- przekazywanie koledze obok umieszczonej na listewce flagi zgodnie z instrukcją nauczyciela np. szybko, rączki uniesione wysoko itp. •„Podróż po Polsce” – zabawa ortofoniczna. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach brum, ciuch, wrr i innych przypominających dźwięki wydawane przez pojazdy. •„Roboty w Polsce”- dzielenie na sylaby wyrazów flaga Polski, Polacy itp. Czerpanie radości z zabawy. •„Flaga”- masażyk. Kształtowane potrzeby kontaktu z drugim człowiekiem. Pozwalanie innym na dotykanie. Budowanie więzi między dziećmi i nauczycielem. II.Aktywność na dworze •„Detektywi”- Spacer po najbliższej okolicy w poszukiwaniu flag Polski. •Zabawy z piłką w ogrodzie przedszkolnym. Doskonalimy umiejętność łapania oburącz. •Kształtowanie umiejętności szybkiego reagowania na różne sygnały dźwiękowe oraz polecenia nauczycielki w warunkach podwórkowych. •Korzystanie ze sprzętu i zabawek zgodnie z ustalonymi zasadami bezpieczeństwa. III.Zajęcia główne •„Flaga Polski”- zapoznanie dzieci z wyglądem flagi Polski. Tworzenie sytuacji do stosowanie nowego pojęcia w zadaniach, zabawie. Wzbogacanie słownika biernego czynnego. Samodzielne wykonanie flagi poprzez przyklejenie biało-czerwonej wstążki do patyczka umieszczonego na kartce. •„Powiewa flaga”- nauka na pamięć wiersza. Ćwiczenie pamięci odtwórczej. •„11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości”- teatrzyk cieni. Wyrabianie szacunku do symboli narodowych. Kształtowanie poczucia wspólnoty z innymi Polakami. Odkrywanie czym jest Ojczyzna. •„Polska drużyna”- zajęcia gimnastyczne na sali gimnastycznej. Ćwiczenie wielu grup mięśniowych. Rozbudzanie zamiłowanie do sportu. Dokładne wykonywanie pokazanych przez nauczycielkę ćwiczeń. IV.Samodzielność/Samoobsługa •Wdrażanie do porządkowania kącików zabaw po zakończonej zabawie. •Wdrażanie do utrzymywania właściwej postawy w czasie siedzenia przy stole podczas jedzenia posiłków. •Wdrażanie do spuszczania wody po skorzystaniu z toalety. •Zachęcanie do samodzielnego nakładania pasty. V.zajęcia dodatkowe •Rytmika •Taniec towarzyski •„Flaga Polski - moja flaga”- wskazywanie i nazywanie flagi wśród flag innych krajów. Ćwiczenie spostrzegawczości. Wdrażanie do posługiwania się zwrotem Flaga Polski. •„H2O – zgadnij co to?”- głośne nazywanie przedmiotów wyjmowanych przez nauczycielkę spod zaczarowanej peleryny (kilka razy pojawi się flaga Polski). • „Karton mocy”- rozluźnianie napięcia mięśni ramienia i przedramienia poprzez malowanie na ogromnym kartonie (z 4 stron) wielkich flag Polski. Nauka pracy w zespole. •„Kto pierwszy do flagi Polski?”- zabawy bieżne. Sprawne pokonywanie toru przeszkód w celu jak najszybszego znalezienia się przy fladze. Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo swoje i innych dzieci Wykorzystanie płyty „Odgłosy ulicy” Kryteria osiągnięć Postępuje zgodnie z poleceniem nauczycielki Prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby Pozwala na wykonanie masażyku innym dzieciom, sam wykona masażyk koledze Podczas zabaw w ogrodzie zwraca uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych dzieci Rozpoznaje flagę Polski Posługuje się zwrotem flaga Polski Dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne Chętnie bierze udział w porządkowaniu zabawek Samodzielnie nakłada pastę Rozpoznaje flagę Polski wśród innych flag Prawidłowo nazywa biało-czerwoną flagę W czasie zabawy nie potrąca kolegów Wyświetleń: 1385
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |