Katalog Barbara Smolnik, 2010-11-04 Gierałtowice Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela wspomagającego na nauczyciela dyplomowanegoBarbara Smolnik nauczyciel mianowany Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 5 w Gliwicach nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO (od 1 września 2008r. do 31 maja 2011r.) TERMINARZ 1. Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2008 r. 2. Termin zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego: ......................................... 3. Data zakończenia stażu: 31.05. 2011 r. 4. Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: .................................... 5. Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: ................................. ZAŁOŻENIA I CELE 1. Staż będzie trwał 2 lata i 9 miesięcy tzn. od 1 września 2008r. do 31 maja 2011r. 2. W okresie stażu będzie realizowany Plan Rozwoju Zawodowego. 3. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych. 4. Celem podstawowym podejmowanego stażu jest uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia zawodowego nauczyciela dyplomowanego. SPODZIEWANE EFEKTY, REZULTATY LUB WYNIKI podnoszenie kwalifikacji doskonalenie warsztatu i metod pracy praca z uczniami niepełnosprawnymi zaowocuje osiągnięciami w nauce praca dydaktyczna pozwoli uczniom nabyć umiejętności kluczowych pozytywna ocena dorobku zawodowego za okres stażu zdobycie stopnia zawodowego nauczyciela dyplomowanego Zadania wynikające z rozporządzenia MENiS z dnia 14 listopada 2007r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: § 8 ust. 1 pkt 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Czas realizacji Opracowanie i wdrażanie narzędzi pomiaru dydaktycznego (sprawdziany, testy), a także narzędzi ewaluacji (np. ankiety) w okresie stażu Udział w zebraniach komisji ds. integracji. wg harmonogramu Opracowanie i przeprowadzenie ankiety dla uczniów klas integracyjnych I semestr 2008/2009 Pisanie indywidualnych planów zajęć rewalidacyjnych. wrzesień – każdego roku szkolnego Opracowanie różnorodnych pomocy szkolnych do zajęć rewalidacyjnych z wykorzystaniem techniki komputerowej (materiały dla uczniów). na bieżąco Stosowanie edukacyjnych gier komputerowych podczas zajęć rewalidacyjnych. wg potrzeb Systematyczne studiowanie literatury fachowej dotyczącej pracy z niepełnosprawnymi. na bieżąco Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym: rozmowy dla uzyskania wskazówek do postępowania w trudnych sytuacjach wychowawczych wspólna rozmowa z uczniami mającymi problemy prowadzenie lekcji wychowawczych w obecności psychologa bądź pedagoga w celu rozwiązania zaistniałych problemów na bieżąco Pomoc uczniom niepełnosprawnym w opracowywaniu ewentualnych prezentacji multimedialnych bądź przygotowania prac z wykorzystaniem technologii informacyjnej. wg potrzeb Opracowanie i przeprowadzenie ankiet mających na celu rozpoznanie tematyki którą można by przybliżyć rodzicom, a następnie organizacja i prowadzenie spotkań dla rodziców klas integracyjnych także z udziałem zaproszonych gości. wg potrzeb § 8 ust. 1 pkt 2 Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły Zadania Czas realizacji Opracowanie i przeprowadzenie testów kompetencji z j. polskiego, matematyki i j. angielskiego dla uczniów niepełnosprawnych klas pierwszych wrzesień 2008 Umieszczanie własnych artykułów bądź referatów na stronie internetowej naszej szkoły. okres stażu Wygłaszanie referatów w czasie spotkań nauczycieli w ramach pracy Komisji ds. Integracji. okres stażu Prowadzenie zajęć otwartych. okres stażu Prowadzenie zajęć grupowych dla uczniów niepełnosprawnych mających trudności w nauce w celu przygotowywania ich do egzaminu gimnazjalnego z zastosowaniem dostępnych programów komputerowych okres stażu Opracowanie założeń dydaktyczno – terapeutycznych dla uczniów niepełnosprawnych wrzesień - każdego roku Prowadzenie gabloty kształcąco - informacyjnej dotyczącej zadań pedagogiki specjalnej i kształcenia integracyjnego oraz wieści dotyczących uczniów naszych klas integracyjnych. okres stażu Udział w konkursach dla uczniów klas integracyjnych organizowanych przez inne placówki okres stażu Prowadzenie spotkań z uczniami klas szóstych w celu promocji szkoły, a przede wszystkim klas integracyjnych. maj/czerwiec każdego roku Organizacja Integracyjnych Olimpiad Wiedzy i Umiejętności Gimnazjalistów. I semestr każdego roku Organizowanie wycieczek i imprez klasowych w celu zintegrowania klasy i lepszej współpracy z rodzicami okres stażu Współpraca z rodzicami w celu uzyskiwania lepszych wyników w nauce: zajęcia otwarte dla rodziców na bieżąco Organizacja i prowadzenie spotkań dla rodziców klas integracyjnych także z udziałem zaproszonych gości. wg potrzeb Poszukiwanie środków na rzecz wzbogacania zbioru pomocy dydaktyczno – terapeutycznych oraz poprawy warunków nauki okres stażu Współpraca z Domem Dziecka. wg potrzeb Udział w organizowaniu imprez szkolnych. okres stażu Prowadzenie spotkań integrujących uczniów: „Bliżej niepełnosprawności”. okres stażu Opracowanie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem metod terapeutycznych w pracy wychowawczej okres stażu § 8 ust. 1 pkt 3 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Zadania Czas realizacji Udział w spotkaniach grupy wsparcia pedagogów specjalnych z doradcą metodycznym. okres stażu Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych okres stażu Samodzielne pogłębianie wiedzy przez korzystanie ze stron internetowych MEN, Ośrodków Metodycznych i Kuratorium. okres stażu Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytych umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. wg potrzeb Udział w lekcjach koleżeńskich wg harmonogramu …………………………………………....... …………………………………………… data i podpis nauczyciela data i podpis dyrektora Wyświetleń: 5684
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |