Katalog

Anita Zamościńska, 2010-11-14
Bogatynia

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Podróż po Polsce

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO




Nauczyciel kontraktowy: mgr Anita Zamościńska
Opiekun stażu: mgr Agata Nowak
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2010
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2013
Przedszkole Publiczne Nr 3
z Oddziałami Integracyjnymi w Bogatyni
Dyrektor: mgr Bogumiła Lewczuk




*§ 7 ust.2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach.




ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

UWAGI O SPOSOBIE
DOKUMENTOWANIA
Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.12.2004 ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego.
• Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Przedszkola. Wrzesień 2010




Wrzesień 2010 Notatki własne, stosowanie się do poznanych przepisów prawa w trakcie odbywania stażu. Sprawozdanie.




Plan Rozwoju Zawodowego.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy,
• Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego,
• Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli,
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu,
• Analiza i ocena własnych działań. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Kontrakt, karty obserwacji zajęć, scenariusze zajęć, karta samooceny, karta ewaluacyjna.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.


• Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości.
• Stosowanie aktywnych metod nauczania.
• Analiza literatury fachowej np. artykuły w czasopismach pedagogicznych,
• Śledzenie na bieżąco nowości pedagogicznych,
• Udział w konferencjach tematycznych,
• Śledzenie stron internetowych przeznaczonych dla nauczycieli,
• Ustawiczne pogłębianie swojej wiedzy oraz poszerzanie swoich umiejętności,
• Tworzenie scenariuszy spotkań z rodzicami (zajęcia otwarte, zebrania), scenariuszy imprez okolicznościowych, pomocy dydaktycznych. Wrzesień 2010-
Maj 2013

Notatki własne, konspekty zajęć.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
• Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach z zakresu psychologii, komunikacji interpersonalnej, organizowanie przez WODN oraz inne instytucje,
• Studia podyplomowe-oligofrenopedagogika.
• Aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd., potwierdzenia, zgromadzone materiały. Dyplom.
Aktywne uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Przygotowanie materiałów,
• Dzielenie się wiedzą,
• Opracowanie sprawozdań z realizacji planu. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Protokoły zebrań, sprawozdania półroczne i roczne.
Publikowanie własnych prac.
• Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego na portalu edukacyjnym,
• Publikacja scenariuszy zajęć w portalach internetowych. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Adresy stron internetowych, potwierdzenie.
Sprawowanie opieki nad studentką odbywającą praktykę w przedszkolu.
• Udzielanie pomocy i wskazówek praktykantce,
• Prowadzenie zajęć w obecności praktykantki,
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez praktykantkę,
• Wydanie opinii o pracy studentki. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Scenariusze zajęć, karty obserwacji, kopia umowy, opinii.
Opracowanie programu własnego dotyczącego kształtowania postawy czytelniczej dzieci w wieku przedszkolnym. • Gromadzenie materiałów,
• Opracowanie programu,
• Realizacja Programu,
• Podsumowanie i ewaluacja Programu. Rok szkolny 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013
Materiały pomocnicze, karta ewaluacyjna.
Tworzenie własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, pomocy dydaktycznych. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Materiały pomocnicze, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień.
Dokumentowanie własnych działań. • Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, planów, scenariuszy zajęć i przedstawień, ankiet. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Zaświadczenia, ankiety, świadectwa, scenariusze, podziękowania, scenariusze zajęć i przedstawień.
Wstępna ocena własnych działań i ocena ich skuteczności. • Autorefleksja. Czerwiec 2011, Czerwiec 2012. Arkusz samooceny.





*§ 7 ust.2 pkt. 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

UWAGI O SPOSOBIE
DOKUMENTOWANIA
Poznanie środowiska dzieci i ich sytuacji rodzinnej. • Obserwacja dzieci w różnych sytuacjach,
• Poznanie środowiska w jakim żyją, mieszkają dzieci,
• Praca z dziećmi na temat diagnozowania ich potrzeb, możliwości, oczekiwań: integrowanie, opracowanie kontraktu grupowego, organizowanie pomocy dzieciom z rodzin ubogich, praca indywidualna z dziećmi z problemami edukacyjnymi oraz z uczniami szczególnie zdolnymi,
• Spotkania z rodzicami,
• Rozmowy indywidualne,
• Konsultacje z logopedą, psychologiem i pedagogiem w sprawie wychowanków. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Karty obserwacji dzieci, ankiety, kontrakt, scenariusze zajęć, zapisy w dzienniku zajęć, notatki własne, zeszyt kontaktów z rodzicami.
Nawiązanie współpracy z pedagogiem, psychologiem, logopedą przedszkolnym. • Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa, logopedy do rozwiązywania problemów.
• Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych ze specjalistami.
• Zorganizowanie zajęć profilaktycznych prowadzonych przez pedagoga
• Zorganizowanie warsztatów prowadzonych przez psychologa na temat dojrzałości szkolnej
• Uczestnictwo w warsztatach prowadzonych z logopedą. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Scenariusze zajęć, notatki własne.
Działania charytatywne. • Zorganizowanie i przeprowadzenie akcji charytatywnych na rzecz dzieci np. z rodzin wielodzietnych, dysfunkcyjnych, patologicznych itp.
• Udział w akcjach ogólnopolskich, np. Góra Grosza, WOŚP itp. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Opis i analiza podjętych działań. Podziękowania.
Podjęcie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę przedszkola. • Zorganizowanie spotkań z przedstawicielami Policji i Straży Pożarnej, Straży Miejskiej,
• Nawiązanie współpracy z pielęgniarką przedszkolną (zajęcia profilaktyczne) oraz z Przychodnią Centrum Medyczne i Przychodnią przy ul. Wyczółkowskiego,
• Nawiązanie współpracy z Biblioteką Miejską, Bogatyńskim Ośrodkiem Kultury. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Sprawozdania z odbytych spotkań, zapisy w dzienniku zajęć.
Współorganizowanie i udział w konkursach, imprezach, uroczystościach organizowanych przez przedszkola i szkoły oraz inne instytucje. Aktywny udział w przygotowaniach i przebiegu uroczystości:
• Pasowanie na Starszaka,
• Pasowanie na Przedszkolaka,
• Andrzejki,
• Mikołajki,
• Wigilia,
• Bal Karnawałowy,
• Dzień Babci i Dziadka,
• Walentynki,
• Powitanie Wiosny,
• Dzień Matki i Ojca,
• Dzień Dziecka,
• Pożegnanie Starszaków.
- Przygotowanie dzieci do konkursów o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Scenariusze imprez, karty ewaluacji, dyplomy, materiały własne.
Organizacja współpracy z rodzicami • Nawiązanie bliskiego kontaktu z rodzicami,
• Zawarcie kontraktu z rodzicami,
• Organizacja zebrań oraz spotkań grupowych (popołudniowych) np. inscenizacja teatrzyku z koła teatralnego,
• Dzielenie się z rodzicami wiedzą i doświadczeniem – pedagogizacja rodziców.
• Organizowanie imprez, zajęć otwartych dla rodziców,
• Angażowanie rodziców w sprawy przedszkola
• Przeprowadzenie ankiet wśród rodziców. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Kontrakt z rodzicami, scenariusze spotkań, ankiety, harmonogram spotkań, zeszyt współpracy z rodzicami.





*§ 7 ust.2 pkt. 3
Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.





ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

UWAGI O SPOSOBIE
DOKUMENTOWANIA
Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela. • Przygotowanie konspektów zajęć, programów, scenariuszy, pomocy dydaktycznych itp.,
• Przygotowanie referatów i informacji dla rodziców. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Konspekty zajęć, scenariusze.
Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. Udział w kursie komputerowym Wrzesień 2010-
Maj 2013 Zaświadczenie o ukończonym kursie.
Wykonanie strony przedszkolnej. • Gromadzenie materiałów,
• Opracowanie strony,
• Zamieszczenie na serwerze Wrzesień 2010-
Maj 2013 Strona internetowa przedszkola.
Przygotowanie prezentacji multimedialnej na posiedzenia Rady Pedagogicznej. • Wygłoszenie referatu na Radzie Pedagogicznej wraz z prezentacją multimedialną,
• Przygotowanie materiałów dla nauczycieli. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Prezentacja multimedialna. Materiały.
Korzystanie z komputera podczas zajęć. • Prowadzenie w ramach ścieżki edukacyjnej zajęć z komputerem np. „Klik uczy czytać”. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Scenariusze zajęć, zapis w dzienniku.
Opracowanie logo koła teatralnego. • Wykonanie projektu logo,
• Zamieszczenie na stronie internetowej przedszkola. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Logo koła teatralnego.
Wykonanie prezentacji w Power Point • Gromadzenie materiałów,
• Studiowanie literatury,
• Opracowanie prezentacji,
• Zastosowanie prezentacji multimedialnych podczas zajęć dydaktycznych.
- Zdjęcia i filmy z życia grupy w postaci prezentacji na płycie Wrzesień 2010-
Maj 2013 Prezentacja multimedialna, płyty z nagraniami.







*§ 7 ust.2 pkt. 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.





ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

UWAGI O SPOSOBIE
DOKUMENTOWANIA
Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego z zakresu pedagogiki, psychologii lub dydaktyki,
• Stosowanie nowych metod wychowania i nauczania (metody aktywizujące, zabawy interakcyjne, drama) w pracy. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Zaświadczenia, notatki własne, zgromadzone materiały. Literatura przedmiotu, zestawy ćwiczeń, zabaw.
Dzielenie się wiedzą z rodzicami dzieci oraz z innymi nauczycielami. • Prezentowanie referatów podczas spotkań z rodzicami z zakresu wychowania oraz na posiedzeniach Rady Rodziców,
• Organizowanie zajęć otwartych dla nauczycieli z innych grup oraz dla rodziców. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Referaty, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karta obserwacji zajęć.
Tablica ogłoszeń dla rodziców. • Umieszczanie artykułów bieżących i ciekawych. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Artykuły.
Realizowanie zadań wychowawczych podczas pracy z dziećmi. • Opracowanie zasad zachowania się w sali, podczas wycieczki,
• Przeciwdziałanie konfliktom w grupie,
• Objęcie szczególną pomocą dzieci słabych,
• Promowanie uczniów zdolnych poprzez udział w konkursach, imprezach,
• Stosowanie zabaw interakcyjnych w celach polepszenia komunikacji w grupie. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Kontrakt, zestawy zabaw, ćwiczeń, pomoce dydaktyczne, dyplomy.








*§ 7 ust.2 pkt. 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.



ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

UWAGI O SPOSOBIE
DOKUMENTOWANIA
Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty. • Systematyczne przeanalizowanie aktów prawnych
• Analiza Karty Nauczyciela oraz przepisów prawa oświatowego,
• Szczegółowa analiza Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego,
• Śledzenie na bieżąco wszelkich zmian w przepisach prawa oświatowego. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Notatki własne, stosowanie się do poznanych przepisów prawa w trakcie odbywania stażu.
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola. Dokładna analiza dokumentacji przedszkolnej:
• Statut przedszkola
• Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej przedszkola
• program rozwoju przedszkola
• plany pracy: miesięcznego, rocznego, pięcioletniego
• księgą protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej. Wrzesień 2010-
Maj 2013 Rzetelne stosowanie poznanych przepisów w praktyce.
Przestrzeganie przepisów BHP. • Uczestniczenie w szkoleniu BHP
• Stosowanie przepisów BHP w pracy dydaktyczno-wychowawczej Wrzesień 2010-
Maj 2013 Zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.




*Rozporządzenie z dnia 1 grudnia 2004 (Dz.U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593) ze zmianami z dnia 14 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580).


Zatwierdzam do realizacji


Bogatynia, dnia 14.09.2010r.
Wyświetleń: 2129


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.