![]() |
![]() |
Katalog Anita Zamościńska, 2010-11-14 Bogatynia Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Podróż po PolscePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nauczyciel kontraktowy: mgr Anita Zamościńska Opiekun stażu: mgr Agata Nowak Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2010 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2013 Przedszkole Publiczne Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bogatyni Dyrektor: mgr Bogumiła Lewczuk *§ 7 ust.2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.12.2004 ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego. • Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Przedszkola. Wrzesień 2010 Wrzesień 2010 Notatki własne, stosowanie się do poznanych przepisów prawa w trakcie odbywania stażu. Sprawozdanie. Plan Rozwoju Zawodowego. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, • Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego, • Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli, • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, • Analiza i ocena własnych działań. Wrzesień 2010- Maj 2013 Kontrakt, karty obserwacji zajęć, scenariusze zajęć, karta samooceny, karta ewaluacyjna. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. • Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości. • Stosowanie aktywnych metod nauczania. • Analiza literatury fachowej np. artykuły w czasopismach pedagogicznych, • Śledzenie na bieżąco nowości pedagogicznych, • Udział w konferencjach tematycznych, • Śledzenie stron internetowych przeznaczonych dla nauczycieli, • Ustawiczne pogłębianie swojej wiedzy oraz poszerzanie swoich umiejętności, • Tworzenie scenariuszy spotkań z rodzicami (zajęcia otwarte, zebrania), scenariuszy imprez okolicznościowych, pomocy dydaktycznych. Wrzesień 2010- Maj 2013 Notatki własne, konspekty zajęć. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach z zakresu psychologii, komunikacji interpersonalnej, organizowanie przez WODN oraz inne instytucje, • Studia podyplomowe-oligofrenopedagogika. • Aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Wrzesień 2010- Maj 2013 Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd., potwierdzenia, zgromadzone materiały. Dyplom. Aktywne uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Przygotowanie materiałów, • Dzielenie się wiedzą, • Opracowanie sprawozdań z realizacji planu. Wrzesień 2010- Maj 2013 Protokoły zebrań, sprawozdania półroczne i roczne. Publikowanie własnych prac. • Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego na portalu edukacyjnym, • Publikacja scenariuszy zajęć w portalach internetowych. Wrzesień 2010- Maj 2013 Adresy stron internetowych, potwierdzenie. Sprawowanie opieki nad studentką odbywającą praktykę w przedszkolu. • Udzielanie pomocy i wskazówek praktykantce, • Prowadzenie zajęć w obecności praktykantki, • Obserwacja zajęć prowadzonych przez praktykantkę, • Wydanie opinii o pracy studentki. Wrzesień 2010- Maj 2013 Scenariusze zajęć, karty obserwacji, kopia umowy, opinii. Opracowanie programu własnego dotyczącego kształtowania postawy czytelniczej dzieci w wieku przedszkolnym. • Gromadzenie materiałów, • Opracowanie programu, • Realizacja Programu, • Podsumowanie i ewaluacja Programu. Rok szkolny 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 Materiały pomocnicze, karta ewaluacyjna. Tworzenie własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, pomocy dydaktycznych. Wrzesień 2010- Maj 2013 Materiały pomocnicze, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień. Dokumentowanie własnych działań. • Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, planów, scenariuszy zajęć i przedstawień, ankiet. Wrzesień 2010- Maj 2013 Zaświadczenia, ankiety, świadectwa, scenariusze, podziękowania, scenariusze zajęć i przedstawień. Wstępna ocena własnych działań i ocena ich skuteczności. • Autorefleksja. Czerwiec 2011, Czerwiec 2012. Arkusz samooceny. *§ 7 ust.2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA Poznanie środowiska dzieci i ich sytuacji rodzinnej. • Obserwacja dzieci w różnych sytuacjach, • Poznanie środowiska w jakim żyją, mieszkają dzieci, • Praca z dziećmi na temat diagnozowania ich potrzeb, możliwości, oczekiwań: integrowanie, opracowanie kontraktu grupowego, organizowanie pomocy dzieciom z rodzin ubogich, praca indywidualna z dziećmi z problemami edukacyjnymi oraz z uczniami szczególnie zdolnymi, • Spotkania z rodzicami, • Rozmowy indywidualne, • Konsultacje z logopedą, psychologiem i pedagogiem w sprawie wychowanków. Wrzesień 2010- Maj 2013 Karty obserwacji dzieci, ankiety, kontrakt, scenariusze zajęć, zapisy w dzienniku zajęć, notatki własne, zeszyt kontaktów z rodzicami. Nawiązanie współpracy z pedagogiem, psychologiem, logopedą przedszkolnym. • Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa, logopedy do rozwiązywania problemów. • Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych ze specjalistami. • Zorganizowanie zajęć profilaktycznych prowadzonych przez pedagoga • Zorganizowanie warsztatów prowadzonych przez psychologa na temat dojrzałości szkolnej • Uczestnictwo w warsztatach prowadzonych z logopedą. Wrzesień 2010- Maj 2013 Scenariusze zajęć, notatki własne. Działania charytatywne. • Zorganizowanie i przeprowadzenie akcji charytatywnych na rzecz dzieci np. z rodzin wielodzietnych, dysfunkcyjnych, patologicznych itp. • Udział w akcjach ogólnopolskich, np. Góra Grosza, WOŚP itp. Wrzesień 2010- Maj 2013 Opis i analiza podjętych działań. Podziękowania. Podjęcie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę przedszkola. • Zorganizowanie spotkań z przedstawicielami Policji i Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, • Nawiązanie współpracy z pielęgniarką przedszkolną (zajęcia profilaktyczne) oraz z Przychodnią Centrum Medyczne i Przychodnią przy ul. Wyczółkowskiego, • Nawiązanie współpracy z Biblioteką Miejską, Bogatyńskim Ośrodkiem Kultury. Wrzesień 2010- Maj 2013 Sprawozdania z odbytych spotkań, zapisy w dzienniku zajęć. Współorganizowanie i udział w konkursach, imprezach, uroczystościach organizowanych przez przedszkola i szkoły oraz inne instytucje. Aktywny udział w przygotowaniach i przebiegu uroczystości: • Pasowanie na Starszaka, • Pasowanie na Przedszkolaka, • Andrzejki, • Mikołajki, • Wigilia, • Bal Karnawałowy, • Dzień Babci i Dziadka, • Walentynki, • Powitanie Wiosny, • Dzień Matki i Ojca, • Dzień Dziecka, • Pożegnanie Starszaków. - Przygotowanie dzieci do konkursów o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim. Wrzesień 2010- Maj 2013 Scenariusze imprez, karty ewaluacji, dyplomy, materiały własne. Organizacja współpracy z rodzicami • Nawiązanie bliskiego kontaktu z rodzicami, • Zawarcie kontraktu z rodzicami, • Organizacja zebrań oraz spotkań grupowych (popołudniowych) np. inscenizacja teatrzyku z koła teatralnego, • Dzielenie się z rodzicami wiedzą i doświadczeniem – pedagogizacja rodziców. • Organizowanie imprez, zajęć otwartych dla rodziców, • Angażowanie rodziców w sprawy przedszkola • Przeprowadzenie ankiet wśród rodziców. Wrzesień 2010- Maj 2013 Kontrakt z rodzicami, scenariusze spotkań, ankiety, harmonogram spotkań, zeszyt współpracy z rodzicami. *§ 7 ust.2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela. • Przygotowanie konspektów zajęć, programów, scenariuszy, pomocy dydaktycznych itp., • Przygotowanie referatów i informacji dla rodziców. Wrzesień 2010- Maj 2013 Konspekty zajęć, scenariusze. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. Udział w kursie komputerowym Wrzesień 2010- Maj 2013 Zaświadczenie o ukończonym kursie. Wykonanie strony przedszkolnej. • Gromadzenie materiałów, • Opracowanie strony, • Zamieszczenie na serwerze Wrzesień 2010- Maj 2013 Strona internetowa przedszkola. Przygotowanie prezentacji multimedialnej na posiedzenia Rady Pedagogicznej. • Wygłoszenie referatu na Radzie Pedagogicznej wraz z prezentacją multimedialną, • Przygotowanie materiałów dla nauczycieli. Wrzesień 2010- Maj 2013 Prezentacja multimedialna. Materiały. Korzystanie z komputera podczas zajęć. • Prowadzenie w ramach ścieżki edukacyjnej zajęć z komputerem np. „Klik uczy czytać”. Wrzesień 2010- Maj 2013 Scenariusze zajęć, zapis w dzienniku. Opracowanie logo koła teatralnego. • Wykonanie projektu logo, • Zamieszczenie na stronie internetowej przedszkola. Wrzesień 2010- Maj 2013 Logo koła teatralnego. Wykonanie prezentacji w Power Point • Gromadzenie materiałów, • Studiowanie literatury, • Opracowanie prezentacji, • Zastosowanie prezentacji multimedialnych podczas zajęć dydaktycznych. - Zdjęcia i filmy z życia grupy w postaci prezentacji na płycie Wrzesień 2010- Maj 2013 Prezentacja multimedialna, płyty z nagraniami. *§ 7 ust.2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego z zakresu pedagogiki, psychologii lub dydaktyki, • Stosowanie nowych metod wychowania i nauczania (metody aktywizujące, zabawy interakcyjne, drama) w pracy. Wrzesień 2010- Maj 2013 Zaświadczenia, notatki własne, zgromadzone materiały. Literatura przedmiotu, zestawy ćwiczeń, zabaw. Dzielenie się wiedzą z rodzicami dzieci oraz z innymi nauczycielami. • Prezentowanie referatów podczas spotkań z rodzicami z zakresu wychowania oraz na posiedzeniach Rady Rodziców, • Organizowanie zajęć otwartych dla nauczycieli z innych grup oraz dla rodziców. Wrzesień 2010- Maj 2013 Referaty, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karta obserwacji zajęć. Tablica ogłoszeń dla rodziców. • Umieszczanie artykułów bieżących i ciekawych. Wrzesień 2010- Maj 2013 Artykuły. Realizowanie zadań wychowawczych podczas pracy z dziećmi. • Opracowanie zasad zachowania się w sali, podczas wycieczki, • Przeciwdziałanie konfliktom w grupie, • Objęcie szczególną pomocą dzieci słabych, • Promowanie uczniów zdolnych poprzez udział w konkursach, imprezach, • Stosowanie zabaw interakcyjnych w celach polepszenia komunikacji w grupie. Wrzesień 2010- Maj 2013 Kontrakt, zestawy zabaw, ćwiczeń, pomoce dydaktyczne, dyplomy. *§ 7 ust.2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty. • Systematyczne przeanalizowanie aktów prawnych • Analiza Karty Nauczyciela oraz przepisów prawa oświatowego, • Szczegółowa analiza Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, • Śledzenie na bieżąco wszelkich zmian w przepisach prawa oświatowego. Wrzesień 2010- Maj 2013 Notatki własne, stosowanie się do poznanych przepisów prawa w trakcie odbywania stażu. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola. Dokładna analiza dokumentacji przedszkolnej: • Statut przedszkola • Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej przedszkola • program rozwoju przedszkola • plany pracy: miesięcznego, rocznego, pięcioletniego • księgą protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej. Wrzesień 2010- Maj 2013 Rzetelne stosowanie poznanych przepisów w praktyce. Przestrzeganie przepisów BHP. • Uczestniczenie w szkoleniu BHP • Stosowanie przepisów BHP w pracy dydaktyczno-wychowawczej Wrzesień 2010- Maj 2013 Zaświadczenie o ukończonym szkoleniu. *Rozporządzenie z dnia 1 grudnia 2004 (Dz.U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593) ze zmianami z dnia 14 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580). Zatwierdzam do realizacji Bogatynia, dnia 14.09.2010r. Wyświetleń: 2129
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |