Katalog

Edyta Ruta, 2010-11-17
Zduńska Wola

Zajęcia pozaszkolne, Konspekty

scenariusz zajęcia

- n +



SCENARIUSZ ZAJĘCIA
PRZEPROWADZONY DNIA

GRUPA WIEKOWA: 3-4 latki

DATA: 29.01.2009

TEMAT: „TRÓJKATNA BAJKA” - teatrzyk

CELE OGÓLNE:
doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
odpowiedni dobór materiału i wykonanie rekwizytów w książce

CELE OPERACYJNE:
dz. rozróżniają koła i trójkąty;
znają utwór D. Wawiłow” Trójkatna bajka”;
wykonują pracę w małym zespole;

METODY:
samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dzieciom do wykonania, obserwacji, pokazu, rozmowa, objaśnienia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
różnej wielkości figury geometryczne: koło, trójkąt, kredki, klej, postacie z bajek, koszyczek, teatrzyk – kukiełki

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1.Nauczycielka wprowadza dzieci w świat bajek włączając płytę z muzyką „czarowanie”.
2.TAJEMNICZY KOSZYK- wybrane dzieci wyciągają z koszyka obrazek przedstawiający postać z bajki. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie z jakiej bajki postać pochodzi.
3.Nauczycielka czyta dzieciom bajkę D. WAWIŁOW” TRÓJKĄTNA BAJKA”na podstawie teatrzyku kukiełkowego.



„Była raz sobie skała, bardzo dziwna, trójkątna, stał na tej skale pałac, bardzo dziwny, trójkątny. W pałacu tym na tronie, bardzo dziwnym, trójkątnym zasiadał król w koronie, bardzo dziwnej, trójkątnej i patrzył z okien wieży, bardzo dziwnej, trójkątnej na dzielnych swych rycerzy, bardzo dziwnych trójkątnych. Aż kiedyś raz dworacy, na szczerozłotej tacy, przynieśli mu śniadanie, wykwintne niesłychanie, a było to nieduże, zwyczajne jajko kurze, bardzo dziwne, okrągłe!
I krzyknął król: „No wiecie! Toż to prawdziwa bajka! Pomyślcie, że na świecie, są takie cudne jajka! Więc niech mi odtąd wszędzie, okrągłym wszędzie będzie!”
Dworacy – nieboracy, zabrali się do pracy i w ciągu jednej chwili, jak kazał tak zrobili.
I odtąd stała skała, bardzo dziwna, okrągła, na tej skale pałac, bardzo dziwny, okrągły, w pałacu zaś na tronie, bardzo dziwnym, okrągłym zasiadał król w koronie, bardzo dziwnej, okrągłej i patrzył z okna wieży, bardzo dziwnej okrągłej na dzielnych swych rycerzy, bardzo dziwnych okrągłych”.


Rozmowa na temat dwóch królestw z bajki. Dzieci potrafią powiedzieć z jakich figur zbudowane było jedno i drugie królestwo, potrafią powiedzieć które im się bardziej podobało.

4.ZABAWA RUCHOWA przy muzyce. Dzieci na przerwę w muzyce ustawiają się przy figurach z papieru: kołach, trójkątach. Nauczycielka pokazuje dzieciom na przerwę w muzyce przy jakiej figurze mają się ustawić.
5.Tworzenie wielkiej „TRÓJKĄTNEJ BAJKI” przez dzieci.
Dz. przyklejają na kartkach papieru rozłożone na stolikach figury: koła i trójkąty, tak aby stworzyć swój wymyślony obrazek bajki.
Wspólnie spinają wszystkie prace w całość i próbują oglądając po kolei kartki opowiedzieć bajkę, którymi autorami są dzieci z grupy IX.

opracowała: EDYTA RUTA
Wyświetleń: 2176


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.