Katalog Joanna Wójcik, 2011-01-02 Nowy Targ Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO I. Informacje personalne: 1. Imię i nazwisko nauczyciela: Joanna Wójcik 2. Nauczany przedmiot: język niemiecki 3. Czas stażu: 01.09.2010 – 31.05.2013 4. Kompetencje przedmiotowo-metodyczne: tytuł magistra Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu. Niniejszy Plan Rozwoju Zawodowego opracowany został zgodnie z § 8 Rozporządzenia MENiS z dn. 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2004r., Nr 260, poz. 2593). II. Zadania wynikające z Rozporządzenia MENiS: § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Organizacja oraz rozwój własnego warsztatu pracy - wyszukiwanie dodatkowych pomocy dydaktycznych - studiowanie literatury pedagogicznej - udział w wybranych szkoleniach dla nauczycieli języków obcych cały okres stażu wg potrzeb - materiały - notatki - materiały - zaświadczenia 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym - czynny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej (prezentacja np. losów absolwentów) - obserwacje zaplanowanych lekcji otwartych w ramach nauczanego przedmiotu; - uczestnictwo w szkoleniach przygotowujących do pełnienia funkcji egzaminatora maturalnego z języka niemieckiego organizowanych przez OKE Wg harmonogramu maj każdego roku -notatki zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo 3. Doskonalenie umiejętności wychowawczych - udział w wybranych szkoleniach/kursach MCDN doskonalących warsztat pracy Wg potrzeb - zaświadczenie o ukończeniu szkolenia - notatki 4. Organizowanie lub współorganizowanie imprez klasowych i szkolnych oraz konkursów przedmiotowych - organizacja klasowych mikołajek, wigilii - organizacja konkursu języka niemieckiego cały okres stażu 5. Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych - zajęcia edukacyjne dla przyszłych maturzystów - zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce Okres stażu - dziennik zajęć § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Korzystanie z interaktywnych stron internetowych. - wykorzystywanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów związanych z nauką języka niemieckiego - przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami okres trwania stażu - wykaz serwisów edukacyjnych - przykładowe pomoce dydaktyczne 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej. - pozyskanie informacji z Internetu dotyczących awansu zawodowego oraz z zakresu prawa oświatowego - korzystanie z dodatkowych materiałów dydaktycznych z internetu - sporządzanie materiałów: kart pracy, testów - przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem internetu okres trwania stażu - adresy stron internetowych - przykładowe materiały - dokumentacja z przebiegu stażu w wersji wydrukowanej - scenariusz zajęć 3. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. - przygotowywanie materiałów w programach Power point, Excel - wykorzystywanie urządzeń multimedialnych na lekcji na bieżąco - materiały § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Prowadzenie lekcji w obecności studentów germanistyki - opracowanie konspektów lekcji - przeprowadzenie zajęć - omówienie lekcji i wyciągnięcie wniosków cały okres stażu. - scenariusze, konspekty - arkusze obserwacji zajęć 2. Uczestnictwo w pracach zespołu językowego. - aktywny udział w spotkaniach zespołu językowego (omawianie bieżących spraw, rozwiązywanie problemów) - przygotowywanie zaplanowanych przez zespół przedsięwzięć - prezentacja materiałów uzyskanych na szkoleniach dot. nauczanego przedmiotu na bieżąco - harmonogram działań 3. Publikacja materiałów w internecie. - zamieszczanie scenariuszy zajęć, sprawozdania z realizacji planu rozwoju w internecie na bieżąco - adresy stron internetowych § 8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie i realizacja programów, regulaminów i innych przedsięwzięć edukacyjnych - opracowanie planu pracy wychowawcy - opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych - przygotowanie regulaminu konkursu Każdy rok stażu - treść programu w wersji drukowanej 2. Praca w szkolnych komisjach - współpraca z zespołem opracowującym program profilaktyczny szkoły na bieżąco - potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Dostosowanie programu nauczania do indywidualnych możliwości uczniów i warunków nauczania. - modyfikowanie wybranego programu nauczania Każdy rok stażu - rozkłady materiałów - programy §8 ust 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej - odbywanie szkoleń w systemie moodle - ocenianie części wewnętrznej i zewnętrznej egzaminu maturalnego z języka niemieckiego Na bieżąco Maj każdego roku - zaświadczenie OKE § 8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Organizacja konkursów języka niemieckiego. - przygotowanie uczniów do konkursu „Deutschfreund” i jego przeprowadzenie w szkole - organizacja szkolnego konkursu wiedzy o Niemczech - przygotowanie „Dnia Językowego” w szkole 1 raz w danym roku szkolnym - sprawozdanie z przebiegu konkursu 2. Uzyskanie kwalifikacji nauczyciela bibliotekarza. - studia podyplomowe bibliotekoznawstwo X 2011 – II 2013 - dyplom § 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury - pomoc w organizowaniu imprez szkolnych (akademia) - organizacja wycieczek uczniów do teatru, kina, muzeów 1 raz w roku - potwierdzenie dyrektora 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym - konsultacje z pedagogiem szkolnym dotyczące bieżących problemów cały okres stażu - poświadczenie pedagoga 3. Praca na rzecz pomocy społecznej - opiniowanie wniosków uczniów o pomoc z ośrodka pomocy społecznej - udział w akcjach charytatywnych organizowanych w szkole 1 raz w roku Wg potrzeb - potwierdzenie dyrektora § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności ucznia. - samodzielna lektura okres trwania stażu - wykaz przeczytanych pozycji książkowych 2. Współpraca z rodzicami. - spotkania i pedagogizacja rodziców według planu spotkań z rodzicami - lista obecności na określonym spotkaniu 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym. - stały kontakt z pedagogiem szkolnym w celu monitorowania bieżących problemów. Na bieżąco - potwierdzenie pedagoga 4. Monitorowanie potrzeb uczniów w procesie edukacyjnym. - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych ustalenie i zastosowanie środków zaradczych cały okres stażu - opis przypadku Wyświetleń: 3676
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |