Katalog Agnieszka Flis, 2011-01-17 świdnik Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego& 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie własnej pracy i podniesienie jakości pracy szkoły Lp Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn.01.12.2004r., broszury ,,Awans zawodowy nauczycieli”, ,,Głos Nauczycielski”). Analiza własnych umiejętności Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu IX. 2008 Wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego 2. Określenie drogi rozwoju zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. IX. 2008 Plan rozwoju zawodowego 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentów i materiałów. Okres stażu Świadectwa, zaświadczenia, scenariusze 4 Przygotowanie projektu sprawozdania. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. IV-V.2011 sprawozdanie z przebiegu stażu 5. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela. Doskonalenie umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w wewnątrzszkolnych radach szkoleniowych i warsztatach organizowanych dla nauczycieli Studia podyplomowe. Okres stażu zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia zawodowego 6. Dostosowanie wychowawczych planów pracy do potrzeb klasy. Realizacja nieodpłatnie godziny wychowawczej wspólnie z wychowawcą klasy. Opracowanie wspólnie z wychowawcą tematyki godzin wychowawczych. Wspólne prowadzenie zajęć wg programów profilaktycznych: „Bezpieczne gimnazjum” i „Spójrz inaczej”. Okres stażu Plan pracy wychowawczej w kl.I- III 7 Wprowadzanie nowoczesnych metod nauczania w pracy z dzieckiem z orzeczeniem PPP Stosowanie metod aktywizujących i rozwijających twórcze postawy uczniów. Systematyczne studiowanie literatury fachowej dotyczącej pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie Cały okres stażu Scenariusze zajęć & 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1 Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi, korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych. Poszukiwanie informacji, monitorowanie przepisów oświatowych systematyczne korzystanie z bazy informacyjnej Internetu. Strona MENiS, Kuratorium Oświaty, korzystanie z ofert szkoleniowych CEN, OKUN, MENiS drogą elektroniczną. Na bieżaco 2008-2011 Przykładowe pomoce dydaktyczne przykładowe informacje Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej. okres stażu według potrzeb scenariusze zajęć, testy, sprawdziany, kary pracy, ankiety Korzystanie z internetu i technologii komunikacyjnej przy wyszukiwaniu informacji o szkoleniach, kursach potrzebnych do pracy, śledzenie nowinek dotyczących pracy z dzieckiem niepełnosprawnym Gromadzenie ciekawych artykułów i wykorzystanie ich w pracy nauczycielskiej. okres stażu Wykaz adresów stron internetowych, artykułów prasowych Ukończenie form doskonalenia w zakresie posługiwania się technologią komputerową okres stażu kserokopia zaświadczenia potwierdzającego ukończenie kursu Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego” 2008r. Publikacja w internecie 2 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Tworzenie i opracowywanie materiałów i dokumentów dotyczących stażu. okres stażu zaświadczenia, potwierdzenia , opracowane materiały & 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu Prowadzenie zajęć otwartych dla stażysty, hospitowanie i ocenianie zajęć, prowadzenie i kontrolowanie dokumentacji 2008-2009 Potwierdzenie Dyrektora placówki, dokumenty świadczące o pełnieniu tej funkcji. Opis i analiza działań 2. Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, testów, kart pracy Przekazywanie materiałów ze szkoleń, kursów do biblioteki szkolnej -założenie specjalnego segregatora. okres stażu materiały dydaktyczne Potwierdzenia przekazania materiałów do biblioteki 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Opracowanie scenariuszy zajęć i prowadzenie lekcji dla nauczycieli. okres stażu scenariusz zajęć, potwierdzenie dyrektora szkoły 4. Współpraca z pedagogiem wspomagającym z innej klasy integracyjnej Opracowanie jednolitych wzorów dokumentacji prowadzonej dla uczniów niepełnosprawnych. okres stażu przykładowy dokument lub jego wzór 5. Praca w zespole wychowawczym. Stała współpraca z wychowawcą , pedagogiem, psychologiem i nauczycielami. Aktywny udział w pracy zespołu wychowawczego-przygotowywanie planów pracy zespołu wychowawczego na dany rok, udział we wszystkich spotkaniach zespołu wychowawczego, analiza bieżących problemów wychowawczych dotyczących klasy, wspólne rozwiązywanie ich z wychowawcą, pedagogiem i psychologiem. Udział w szkoleniach wynikających z zadań pracy zespołu. okres stażu potwierdzenie dyrektora zaświadczenia, 6. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Informacje i wskazówki dla nauczycieli uczących w klasie integracyjnej dotyczące trudności w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Według potrzeb Opis działań Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. Przygotowanie planu i przesłanie na strony internetowe. 2008 r. Publikacja materiałów internecie Udostępnianie materiałów własnych i wypracowanych pomocy dydaktycznych Okres stażu Przygotowanie „biblioteczki pedagoga wspomagającego” Pozyskiwanie artykułów z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki przydatnych w pracy nauczyciela. Okres stażu 7. Aktywna współpraca z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne Dostosowanie programów do potrzeb i indywidualnych możliwości dziecka, modyfikacje w rozkładzie zgodnie z możliwościami i ograniczeniami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Okres stażu Przykładowy dokument & 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Opracowanie i wdrażanie wspólnie z wychowawcą programów dotyczących działań wychowawczych. Z wychowawcą współtworzę i wdrażam program wychowawczy klasy 2008-2011 opracowane programy wychowawcze 2. Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego -Stworzenie projektu wyrównywania szans dla dzieci z orzeczeniami PPP- program„Mogę więcej- rozwój daje mi szansę” – zajęcia stymulujące rozwój dziecka -Opracowanie, wdrożenie i udostępnienie koleżankom „Programu zajęć rewalidacji indywidualnej dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim”. -Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim, dla dziecka z ADHD i autystycznego. 2008-2009 opracowany program &8. Ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Wspomaganie ucznia mającego trudności w nauce. Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów i egzaminu gimnazjalnego. Okres stażu Prowadzenie społecznych zajęć dydaktycznych (godzina wychowawcza) Okres stażu 2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Prowadzenie wywiadów środowiskowych. Okres stażu. Przykładowa ankieta Systematyczny kontakt z rodzicami i opiekunami uczniów. Okres stażu Prowadzenie spotkań indywidualnych dla dzieci z orzeczeniami PPP nauczyciel wspomagający-uczeń - rodzic Raz w semestrze z rodzicem Harmonogram spotkań Karta spotkania 3. Włączanie rodziców do aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły. Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej, podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców (pogadanki) Okres stażu Współdziałanie w organizowaniu wycieczek i imprez klasowych wspólnie z wychowawcą. Okres stażu 5. Nawiązanie współpracy ze szkołami podstawowymi. Uczestnictwo w akcjach promocji szkoły. Okres stażu 6. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytych umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły Okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego, potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniowych radach pedagogicznych & 8 ust. 2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Organizacja imprez Udział w organizowaniu imprez szkolnych Okres stażu Sprawozdania z imprez Udział w akcji ,,Sprzątanie Świata” Pozyskiwanie pozabudżetowych środków finansowych na rzecz klasy Potwierdzenie dyrektora 2. Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym Współpraca z Miejskim Centrum Profilaktyki Współpraca z Poradnią Pedagogiczno- Psychologiczną Współpraca z Warsztatami Terapii Zajęciowej -udział w zajęciach prowadzonych przez terapeutów .Kontakt z osobami niepełnosprawnymi. Kształtowanie postaw szacunku i tolerancji. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania dzieci - pomoc dzieciom i ich rodzinom w ramach potrzeb Okres stażu zaświadczenie & 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania oraz rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych Lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Opis i analiza dwóch przypadków trudności edukacyjnych lub wychowawczych. Diagnoza i rozpoznanie trudnych przypadków pedagogicznych. Systematyczna obserwacja wybranego ucznia. Rozmowy z uczniem i rodzicami. Dobór odpowiedniego działania pedagogicznego i rozwiązanie problemu. W miarę potrzeb Wyświetleń: 2980
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |