Katalog Jolanta Hanus, 2011-01-28 Mikołów Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji matematykiScenariusz lekcji matematyki w klasie I gimnazjum Temat: Obliczanie prób złota i srebra. Cele lekcji Uczeń umie: - obliczać, ile gramów czystego złota lub srebra znajduje się w masie stopu danej próby, - obliczać, jakiej próby jest stop, - obliczać ile musi być poszczególnych metali, aby otrzymać stop o zadanej próbie. Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, praca indywidualna, praca grupowa, ćwiczenia praktyczne. PRZEBIEG LEKCJI 1 Sprawdzenie obecności oraz podanie tematu . 2. Przypomnienie dotychczasowych wiadomości o próbach złota i srebra. 3. Rozwiązywanie zadań. Zadanie 1 Oblicz, ile gramów czystego srebra znajduje się w srebrnym łańcuszku o wadze 25 g, gdy jego próba to 0,940. Zadanie 2 Jakiej próby jest złota bransoleta, która zawiera 30g czystego złota i 10 g miedzi? Zadanie 3 W którym przedmiocie jest więcej czystego złota: w 24 gramowym pierścionku stopu próby 0,750 czy w 20 gramowej obrączce stopu próby 0,960? Zadanie 4 Ile miedzi należy dodać do 48 g czystego złota, aby otrzymać stop złota próby 0,960? Zadanie 5 Złoty kielich waży 3 kg., Jaka jest waga szlachetnego kruszcu w tym kielichu jeśli jest on najlepszej próby, a jaka jeśli jest zrobiony z próby najuboższej. Najlepsza próba to 0,960, a najgorsza 0,333. Zadanie 6 Ile czystego srebra jest w cukiernicy ważącej 200g, zrobionej z próby 0,830? 4. Podsumowanie lekcji oraz zadanie pracy domowej. Wyświetleń: 2076
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |