Katalog Agata Lach, 2011-02-10 Nowy Sącz Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji języka niemieckiego: Essen und Trinken - powtórzenie wiadomości.Czas zajęć: 45 minut Temat: Essen und Trinken - powtórzenie wiadomości. Cele lekcji 1. Cel ogólny Uczeń powtarza i utrwala wiadomości z rozdziału ESSEN UND TRINKEN. 2. Cele szczegółowe Uczeń: • utrwala nazwy podstawowych produktów żywnościowych: Milch, Kartoffeln, Tomate, Brot, Butter, Tee, Kaffee itd., oraz nazwy głównych posiłków: das Frühstück, das Mittagessen, das Abendessen • wymienia po kilka przykładów dla różnych grup artykułów spożywczych, np.: owoców, warzyw • zna i stosuje w wypowiedziach czasowniki essen i trinken • układa menu, uwzględniając swoje upodobania kulinarne, opowiada o nim • pyta, co zazwyczaj jada kolega / koleżanka na różne posiłki i sam udziela informacji na ten temat • poprawnie dopasowuje ilustracje do dialogów dotyczących żywności Metody nauczania: komunikatywna (asocjogram, wywiad) Formy pracy: indywidualna, w parach Środki dydaktyczne: koperty z rysunkami produktów spożywczych, duże kolorowe zdjęcia różnych produktów spożywczych, magnesy Przebieg lekcji: 1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność i przedstawia cele lekcji. Następnie zapisuje na tablicy wyrazy z brakującymi literami. E_s_n u_ _ Tr_n_e_ Zadaniem uczniów jest odgadnięcie o jakie wyrazy chodzi i uzupełnienie na tablicy brakujących liter – poprawnie uzupełnione stanowią część tematu lekcji. 2. W dalszej części nauczyciel zadaje uczniom pytania związane z widniejącymi na tablicy wyrazami np. Was isst du (nicht) gern? Was trinkst du (nicht) gern? i dopisuje na tablicy w formie asocjogramu odpowiedzi uczniów. 3. Wybrani uczniowie przypominają głośno odmianę czasowników essen i trinken. 4. Nauczyciel zapisuje na tablicy nazwy głównych posiłków das Frühstück, das Mittagessen, das Abendessen, a następnie rozdaje uczniom koperty z rysunkami produktów spożywczych (należy w domu przygotować niewielkie ilustracje z produktami spożywczymi - najlepiej po jednej kopercie dla każdego ucznia, ale może być to również praca w parach). Zadaniem uczniów będzie ułożenie jadłospisu Anny, na podstawie informacji zawartych w czytanym przez nauczyciela tekście, np. Anna ist 16 Jahr alt. Sie ist sehr aktiv und treibt viel Sport, deshalb isst sie auch gesund. Zum Frühstück isst sie am liebsten eine Schebe Brot mit Wurst und Tomate. Nach der Schule isst sie zu Mittag., am liebsten Kartoffeln mit Fisch und Salat. Dazu trinkt sie ein Glas Mineralwasser.Am Nachmittag isst sie nichts. Erst am Abend isst Anna um 19.00 Uhr Müsli mit Milch oder Brot mit Wurst. Dazu trinkt sie gern ein Glas Tee. 5. W ramach sprawdzenia poprawności ćwiczenia, wybrani uczniowie podchodzą do tablicy i przyklejają przygotowane przez nauczyciela duże ilustracje z produktami spożywczymi w odpowiednie miejsca, opowiadając głośno po niemiecku o tym, co Anna jada i pija podczas różnych posiłków. 6. Uczniowie rysują (nie piszą!) w zeszytach swój typowy jadłospis, a następnie pracując w parach przeprowadzają dialogi na temat swoich codziennych posiłków. Wybrane pary uczniów prezentują swoje dialogi na forum klasy. 7. Zadanie domowe: Napisz w formie pełnych zdań, co zazwyczaj jadasz i pijasz w ciągu dnia. Wyświetleń: 5294
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |