Katalog Agnieszka Mikulska, 2011-04-28 kędzierzyn-koźle Zajęcia przedszkolne, Plany pracy PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ w grupie dzieci 4-5-letnich - styczeńPLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ w grupie dzieci 4-5-letnich Wielokierunkowa aktywność dzieci – miesiąc styczeń Tydzień pierwszy Integralny ośrodek tematyczny: Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta Treści programowe: Dzień tygodnia, temat dnia Aktywność i działalność dziecka Cele główne: 1.Witamy w karmniku • Wykonanie pracy plastycznej „Ptaki w karmniku” • Ekspresja muzyczno-ruchowa przy utworze A.Vivaldiego „Cztery pory roku.Zima” Rozwijanie sprawności manualnej. Kształtowanie płynności i estetyki ruchu. 2. Zwierzęta zmieniają futerka • Słuchanie opowiadania H.Łochockiej „Kto szedł do babulki po nowe odzienie”, rozmowa. • Praca plastyczna „Szyjemy ubrania dla zwierząt”. Rozwijanie mowy. Rozwijanie ekspresji plastycznej. 3. Goście w karmniku • Słuchanie opowiadania S.Szuchowej „Spiżarnia dla ptaków”. • Zabawa dydaktyczna „Trzy karmniki”. Poznanie nazw wybranych ptaków zimujących w Polsce. Rozwijanie umiejętności liczenia. Gry i zabawy ruchowe: Zestaw zabaw ruchowych nr IX (wg Wlaźnik). Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wróbel, karmnik i zima”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki do karmnika”. Tydzień drugi Integralny ośrodek tematyczny: Zimo, pobaw się z nami Treści programowe: Dzień tygodnia, temat dnia Aktywność i działalność dziecka Cele główne: 1. W zimowych rytmach • Wielozmysłowe poznawanie pór roku- -zima – scenariusz oparty na schemacie „Poranny krąg”. • „Taniec śnieżynek” przy muzyce A.Vivaldiego „Cztery pory roku.Zima”. • Inscenizacja piosenki „Jadą sanie”. Wprowadzanie w świat symboli charakterystycznych dla zimy. Rozwijanie ekspresji ruchowej oraz płynności ruchów. 2. Bezpieczne zimowe zabawy • Słuchanie opowiadania H.Zdzitowieckiej „Zabawy na śniegu” • Układanie gry matematycznej „Po śladach”. Kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu. Rozwijanie twórczego i logicznego myślenia. 3. Bałwankowa rodzina • Zabawa ilustracyjna przy piosence „Śniegowy bałwanek”. • „Bałwanek”- wyklejanie rysunku bałwanka kawałkami waty. Rozwijanie ekspresji ruchowej, muzycznej i plastycznej. 4. Zimowa sanna • Zabawy koordynująco-ruchowe przy piosence „Zimowa wyliczanka”. • Zabawa dydaktyczna „Tworzymy zbiory pięcioelementowe”. Rozpoznawanie zimy po jej atrybutach. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i liczenia. 5. W pałacu Królowej Zimy • Słuchanie fragmentu baśni H.Ch.Andersena „Królowa śniegu” • „Zimowy obrazek” – praca plastyczna. Wprowadzenie w świat symboli charakterystycznych dla zimy. Gry i zabawy ruchowe: Zestaw zabaw ruchowych nr IX (wg Wlaźnik). Zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź swojego opiekuna”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pieski i zające”. Zabawa bieżna „Przynieś piłkę”. Tydzień trzeci Integralny ośrodek tematyczny: Świętujemy Dzień Babci i Dziadka Treści programowe: Dzień tygodnia, temat dnia Aktywność i działalność dziecka Cele główne: 1. Muzyczny kwiatek dla babci • Improwizacja ruchowa przy piosence „Żyj nam, babciu, długo”; nauka piosenki. • „Kwiatek dla babci i dziadka”- praca plastyczna, wyklejanie kuleczkami z bibuły. Rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem, jako alternatywną formą ruchu. Rozwijanie inwencji twórczej i ekspresji plastycznej. 2. Upominki dla babci i dziadka • Zabawa przy piosence „Gimnastyczna wyliczanka”, nauka piosenki. • Laurka dla babci i dziadka – wykonanie kartek według pomysłu dzieci; wykorzystanie różnorodnego materiału. Rozwijanie inwencji twórczej i ekspresji ruchowej. Rozwijanie inwencji twórczej i ekspresji plastycznej. 3. Tańczymy polkę • Zapoznanie z inscenizacją z okazji Dnia babci i Dziadka „Cztery babcie”. • „Polka Tramblanka”- słuchanie utworu, zapoznanie z figurami tanecznymi, wspólny taniec. Zachęcanie do udziału w przedstawieniach, pokonywanie nieśmiałości. Rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem, jako alternatywną formą ruchu. 4. Co mamy do pary? • Zabawy ruchowe przy piosence „Droga babciu, drogi dziadku”, nauka piosenki. • Wyliczanka-rozśpiewanka – wskazywanie parzystych części ciała. Rozwijanie inwencji twórczej i ekspresji muzyczno- ruchowej. Doskonalenie liczenia oraz pojęcia „para”. 5. Portrety • Portret babci i dziadka – praca plastyczna z wykorzystaniem różnorodnego materiału. • Zabawa dydaktyczna „Kto szybciej, babcia czy dziadek?” Rozwijanie inwencji twórczej i ekspresji plastycznej. Zapoznanie z różnymi sposobami mierzenia i pokonywania odległości. Gry i zabawy ruchowe: Zestaw zabaw ruchowych nr X (wg Wlaźnik). Zabawa bieżna „Przynieś piłkę”. Zabawa muzyczno-ruchowa „Orkiestra dęta” Zabawa bieżna „Dogoń swoja parę”. Tydzień czwarty Integralny ośrodek tematyczny: Karnawał w przedszkolu Treści programowe: Dzień tygodnia, temat dnia Aktywność i działalność dziecka Cele główne: 1. Wesołe zabawy z babcią i dziadkiem • „Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu” – spotkanie integracyjne z babciami i dziadkami dzieci z grupy - prezentacja piosenek, wierszy, tańców, inscenizacji „Cztery babcie”, konkursy wspólna zabawa, wręczanie upominków wykonanych przez dzieci, słodki poczęstunek. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodzina poprzez kultywowanie obchodów Dnia Babci i Dnia Dziadka. 2. Bal w przedszkolu • „Bal kostiumowy w przedszkolu” – zabawa taneczna z zespołem muzycznym i wodzirejem. Rozwijanie umiejętności tanecznych i ekspresji ruchowej. 3. Wiemy jak się zachować • „Kultura w literaturze” – rozwijanie pozytywnych postaw u dzieci; czytanie bajki przez personel przedszkola z podziałem na role. Rozwijanie pozytywnych postaw u dzieci. 4. Znamy zasady dobrego postępowania • Konkurs międzygrupowy „Kodeks postępowania” – pozytywne postawy, ochrona różnych form życia, uwrażliwienie dziecka na piękno muzyki. Rozwijanie pozytywnych postaw u dzieci, ochrony różnych form życia, uwrażliwienie dziecka na piękno muzyki. 5. Dbamy o przyrodę • Plakat na temat „Ochrona przyrody” – wystawa prac. • Spotkanie z autorką książeczek-bajeczek Bogusławą Hodyl oraz teatrzyk „Strach na wróble”. Rozwijanie dbałości o przyrodę. Zapoznanie z zagadnieniem upływu czasu (pory roku, miesiące, dni, kalendarz. Gry i zabawy ruchowe: Zestaw zabaw ruchowych nr X (wg Wlaźnik). Aerobik przy muzyce-ćwiczenia według pomysłu dzieci. Zabawa bieżna „Kto szybciej?” Zabawa ruchowo-naśladowcza „Chodzimy na różne sposoby”. Opracowała: mgr Agnieszka Mikulska Wyświetleń: 4332
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |