![]() |
![]() |
Katalog Krzysztof Klohn, 2011-04-28 Rabka-Zdrój Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego- awans na stopień nauczyciela dyplomowanego. Krzysztof Klohn: nauczyciel historii Data odbywania stażu: 01.09.2010-31.05.2013r. Opracował: Krzysztof Klohn § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1.Poznanie procedury awansu zawodowego. Formy realizacji: - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli Dowody realizacji: - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu - sporządzenie planu rozwoju zawodowego - przygotowanie projektu sprawozdania 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz szkolnym doskonaleniu zawodowym oraz samokształcenie. Formy realizacji: - udział w procesie wewnątrz szkolnego dokształcania nauczycieli - studiowanie literatury pedagogicznej - poszerzanie wiedzy na temat metod aktywizujących w nauczaniu Dowody realizacji: - zaświadczenia - notatki z udziału w radach szkoleniowych 3. Doskonalenie Przedmiotowego Systemu Oceniania z historii. Formy realizacji: - zapoznanie uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi - ciągła ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania Dowody realizacji: - teczka z materiałami w bibliotece szkolnej 4. Wzbogacanie warsztatu pracy. Formy realizacji: - gromadzenie pomocy dydaktycznych (filmy, zdjęcia itp.) Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 5. Współpraca z biblioteką szkolna. Formy realizacji: - powiększanie klasowej biblioteki (multimediów i pozycji książkowych) - pomoc w docieraniu do literatury wykorzystywanej podczas przygotowań do konkursów Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 6. Przygotowanie uczniów do konkursów. Formy realizacji: - praca indywidualna z uczniem zdolnym Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 7. Współudział w organizowaniu imprez szkolnych. Formy realizacji: - Święto Niepodległości - Święto Patrona Szkoły - Święto 3 Maja - 150-lecie Szkoły Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 8. Udział w konferencjach metodycznych, warsztatach. Formy realizacji: - udział w konferencjach i warsztatach Dowody realizacji: - zaświadczenia, dyplomy ukończenia, certyfikaty 9. Przeprowadzenie wewnątrz szkolnych konkursów historycznych. Formy realizacji: - opracowanie pytań i zadań konkursowych Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły - protokoły z przeprowadzonych konkursów § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie. Formy realizacji: - zamieszczenie planu w Internecie Dowody realizacji: - potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Wykorzystywanie multimediów w procesie komunikacji. Formy realizacji: - wykorzystywanie filmów o tematyce historycznej Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 3. Korzystanie z encyklopedii multimedialnych. Formy realizacji: - wyszukiwanie informacji historycznych Dowody realizacji: - potwierdzenie Dyrektora Szkoły 4. Przygotowanie prezentacji multimedialnych. Formy realizacji: - wykorzystywanie prezentacji multimedialnych uczniów na zajęciach Dowody realizacji: - potwierdzenie Dyrektora Szkoły § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 1.Prowadzenie zajęć otwartych z historii dla nauczycieli. Formy realizacji: - przygotowanie lekcji otwartej i zaproszenie zainteresowanych osób Dowody realizacji: - scenariusz zajęć 2. Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy uroczystości szkolnych i pytań z konkursów historycznych. Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju. Formy realizacji: - opracowanie materiałów do udostępnienia w bibliotece szkolnej - zamieszczenie planu rozwoju w Internecie Dowody realizacji: - scenariusze, pytania konkursowe - potwierdzenie Dyrektora Szkoły 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Formy realizacji: - pomoc przy organizowaniu imprez, uroczystości szkolnych i konkursów, zbiórek (np. telefonów, kapsli, itp.) Dowody realizacji: - potwierdzenia dyrektora Szkoły § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Pełnienie funkcji opiekuna Szkolnej Izby Pamięci. Formy realizacji: - wykorzystywanie Szkolnej Izby Pamięci w procesie krzewienia wiedzy o przeszłości regionu, dziejach Szkoły i Franciszku Stefczyku - modernizacja i wzbogacanie jej zasobów Dowody realizacji: - potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Autorstwo programu autorskiego z zakresu Koła Historycznego. Formy realizacji: - przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć Dowody realizacji: - program - plan - sprawozdanie § 8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Organizacja konkursów szkolnych oraz przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach. Formy realizacji: - opracowanie planu przygotowań do konkursów Dowody realizacji: - zgłoszenia do konkursów - dyplomy - plan przygotowań 2. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi instytucjami. Formy realizacji: - spotkania z przedstawicielami władz lokalnych - współpraca z Towarzystwem Opieki nad Majdankiem Dowody realizacji: - wpisy do dziennika - karty wycieczek - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 3. Organizowanie wycieczek szkolnych: przedmiotowych i turystycznych. Formy realizacji: - organizacja i przeprowadzenie wycieczek przedmiotowych i turystycznych Dowody realizacji: - karty wycieczek - fotografie 4. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych gabinetu historycznego. Formy realizacji: - stworzenie i systematyczne wzbogacanie podręcznej biblioteczki i wideoteki historyka Dowody realizacji: - spis książek - spis płyt § 8 ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Promowanie Szkoły. Formy realizacji: - udział w spotkaniach z gimnazistami i ich rodzicami w celu promocji szkoły Dowody realizacji - potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Nawiązanie współpracy z Towarzystwem Opieki nad Majdankiem. Formy realizacji: - udział w konkursach organizowanych przez Towarzystwo - udział w „Festiwalu Kultury Polskiej” organizowanym przez Towarzystwo Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 3. Utrzymywanie kontaktów i współpraca z absolwentami. Formy realizacji: - wzbogacenie Szkolnej Izby Pamięci w nowe eksponaty Dowody realizacji: - potwierdzenia Dyrektora Szkoły 4. Stała współpraca z pedagogiem szkolnym. Formy realizacji: - konsultacje - rozwiązywanie trudnych przypadków Dowody realizacji: - potwierdzenia pedagoga szkolnego § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. 1.Opis i analiza postępowania z uczniem zagrożonych nałogiem. Formy realizacji: - studium przypadku Dowody realizacji: - notatki 2. Wpływ sytuacji rodzinnej na zachowanie ucznia. Formy realizacji: - wywiad środowiskowy - opis sytuacji Dowody realizacji: - notatki 3. Opis i analiza pracy z uczniem edukacyjnie słabym. Formy realizacji: - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Dowody realizacji; - notatki Wyświetleń: 3166
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |