Katalog

Krzysztof Klohn, 2011-04-28
Rabka-Zdrój

Historia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +

Plan rozwoju zawodowego- awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Krzysztof Klohn: nauczyciel historii
Data odbywania stażu: 01.09.2010-31.05.2013r.
Opracował: Krzysztof Klohn

§ 8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1.Poznanie procedury awansu zawodowego.
Formy realizacji:
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli
Dowody realizacji:
- sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu
- sporządzenie planu rozwoju zawodowego
- przygotowanie projektu sprawozdania
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz szkolnym doskonaleniu zawodowym oraz samokształcenie.
Formy realizacji:
- udział w procesie wewnątrz szkolnego dokształcania nauczycieli
- studiowanie literatury pedagogicznej
- poszerzanie wiedzy na temat metod aktywizujących w nauczaniu
Dowody realizacji:
- zaświadczenia
- notatki z udziału w radach szkoleniowych
3. Doskonalenie Przedmiotowego Systemu Oceniania z historii.
Formy realizacji:
- zapoznanie uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi
- ciągła ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania
Dowody realizacji:
- teczka z materiałami w bibliotece szkolnej
4. Wzbogacanie warsztatu pracy.
Formy realizacji:
- gromadzenie pomocy dydaktycznych (filmy, zdjęcia itp.)
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
5. Współpraca z biblioteką szkolna.
Formy realizacji:
- powiększanie klasowej biblioteki (multimediów i pozycji książkowych)
- pomoc w docieraniu do literatury wykorzystywanej podczas przygotowań do konkursów
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
6. Przygotowanie uczniów do konkursów.
Formy realizacji:
- praca indywidualna z uczniem zdolnym
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
7. Współudział w organizowaniu imprez szkolnych.
Formy realizacji:
- Święto Niepodległości
- Święto Patrona Szkoły
- Święto 3 Maja
- 150-lecie Szkoły
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
8. Udział w konferencjach metodycznych, warsztatach.
Formy realizacji:
- udział w konferencjach i warsztatach
Dowody realizacji:
- zaświadczenia, dyplomy ukończenia, certyfikaty
9. Przeprowadzenie wewnątrz szkolnych konkursów historycznych.
Formy realizacji:
- opracowanie pytań i zadań konkursowych
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
- protokoły z przeprowadzonych konkursów

§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1.Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie.
Formy realizacji:
- zamieszczenie planu w Internecie
Dowody realizacji:
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły
2. Wykorzystywanie multimediów w procesie komunikacji.
Formy realizacji:
- wykorzystywanie filmów o tematyce historycznej
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
3. Korzystanie z encyklopedii multimedialnych.
Formy realizacji:
- wyszukiwanie informacji historycznych
Dowody realizacji:
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły
4. Przygotowanie prezentacji multimedialnych.
Formy realizacji:
- wykorzystywanie prezentacji multimedialnych uczniów na zajęciach
Dowody realizacji:
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły

§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
1.Prowadzenie zajęć otwartych z historii dla nauczycieli.
Formy realizacji:
- przygotowanie lekcji otwartej i zaproszenie zainteresowanych osób
Dowody realizacji:
- scenariusz zajęć
2. Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy uroczystości szkolnych i pytań z konkursów historycznych.
Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju.
Formy realizacji:
- opracowanie materiałów do udostępnienia w bibliotece szkolnej
- zamieszczenie planu rozwoju w Internecie
Dowody realizacji:
- scenariusze, pytania konkursowe
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły
3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów.
Formy realizacji:
- pomoc przy organizowaniu imprez, uroczystości szkolnych i konkursów, zbiórek (np. telefonów, kapsli, itp.)
Dowody realizacji:
- potwierdzenia dyrektora Szkoły

§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1.Pełnienie funkcji opiekuna Szkolnej Izby Pamięci.
Formy realizacji:
- wykorzystywanie Szkolnej Izby Pamięci w procesie krzewienia wiedzy o przeszłości regionu, dziejach Szkoły i Franciszku Stefczyku
- modernizacja i wzbogacanie jej zasobów
Dowody realizacji:
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły
2. Autorstwo programu autorskiego z zakresu Koła Historycznego.
Formy realizacji:
- przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć
Dowody realizacji:
- program
- plan
- sprawozdanie

§ 8 ust.2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1.Organizacja konkursów szkolnych oraz przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach.
Formy realizacji:
- opracowanie planu przygotowań do konkursów
Dowody realizacji:
- zgłoszenia do konkursów
- dyplomy
- plan przygotowań
2. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi instytucjami.
Formy realizacji:
- spotkania z przedstawicielami władz lokalnych
- współpraca z Towarzystwem Opieki nad Majdankiem
Dowody realizacji:
- wpisy do dziennika
- karty wycieczek
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
3. Organizowanie wycieczek szkolnych: przedmiotowych i turystycznych.
Formy realizacji:
- organizacja i przeprowadzenie wycieczek przedmiotowych i turystycznych
Dowody realizacji:
- karty wycieczek
- fotografie
4. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych gabinetu historycznego.
Formy realizacji:
- stworzenie i systematyczne wzbogacanie podręcznej biblioteczki i wideoteki historyka
Dowody realizacji:
- spis książek
- spis płyt

§ 8 ust.2 pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1.Promowanie Szkoły.
Formy realizacji:
- udział w spotkaniach z gimnazistami i ich rodzicami w celu promocji szkoły
Dowody realizacji
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły
2. Nawiązanie współpracy z Towarzystwem Opieki nad Majdankiem.
Formy realizacji:
- udział w konkursach organizowanych przez Towarzystwo
- udział w „Festiwalu Kultury Polskiej” organizowanym przez Towarzystwo
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
3. Utrzymywanie kontaktów i współpraca z absolwentami.
Formy realizacji:
- wzbogacenie Szkolnej Izby Pamięci w nowe eksponaty
Dowody realizacji:
- potwierdzenia Dyrektora Szkoły
4. Stała współpraca z pedagogiem szkolnym.
Formy realizacji:
- konsultacje
- rozwiązywanie trudnych przypadków
Dowody realizacji:
- potwierdzenia pedagoga szkolnego

§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły.
1.Opis i analiza postępowania z uczniem zagrożonych nałogiem.
Formy realizacji:
- studium przypadku
Dowody realizacji:
- notatki
2. Wpływ sytuacji rodzinnej na zachowanie ucznia.
Formy realizacji:
- wywiad środowiskowy
- opis sytuacji
Dowody realizacji:
- notatki
3. Opis i analiza pracy z uczniem edukacyjnie słabym.
Formy realizacji:
- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
Dowody realizacji;
- notatki


Wyświetleń: 3166


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.