![]() |
![]() |
Katalog Martyna Niedziółka, 2011-05-15 hruszew Różne, Scenariusze Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych - zajęcia pierwszeScenariusz zajęć w internacie Temat: Poznajmy się! Zajęcia: pierwsze (wprowadzające lub, gdy do grupy dochodzą nowe osoby) Odbiorca: młodzież gimnazjalna Liczba uczestników: grupa kilkunastoosobowa Czas trwania: 60 minut Metody pracy: - mini wykład - gry ruchowe - zabawy Formy pracy: grupowa Materiały pomocnicze: karton, kolorowe flamastry Cele: - poznanie się uczestników ze sobą i z prowadzącym - integracja grupy - rozwój poczucia bezpieczeństwa w grupie - kształtowanie otwartości w stosunku do innych osób Przebieg zajęć: 1. Krąg rozpoczynający zajęcia. Powitanie się z grupą, nakreślenie celu, istoty oraz programu zajęć. 2. Gra w imiona. Uczestnicy poprzez podanie sobie np. długopisu, przedstawiają się, powtarzając przy tym imię osoby, od której dostali długopis. „Mam na imię Kasia, w ręku trzymam zielony długopis, który dostałam od Pawła, a teraz przekazuję go Oli...” 3. „Chciałbym przedstawić...” Grupa dzieli się na pary. Jedna osoba z pary opowiada drugiej przez kilka minut o swoim życiu, np. gdzie i jak najbardziej lubi spędzać wolny czas, co go interesuje. Aby dowiedzieć się więcej słuchający może zadawać pytania. Po kilku minutach następuje zmiana ról. Gdy druga osoba skończy mówić, pary przerywają rozmowę i ponownie tworzą dużą grupę. Wszyscy po kolei przedstawiają swoich partnerów, mówiąc, czego się od nich dowiedzieli. 4. Zabawa „Gorące krzesła”- uczestnicy siadają w kręgu na krzesłach, krzeseł jest o jedno mniej, jedna osoba stoi na środku wypowiada zdanie: np. „Niech zmienią miejsca te osoby, które tak jak ja lubią wakacje. Na środku zostaje osoba, dla której zabrakło krzesełka, więc tym razem ona wymyśla zdanie. 5. Zabawa „Kwiat grupowy” – uczestników dzielimy na dwie grupy pięcioosobowe. Rozdajemy kartony i flamastry. Prosimy, aby na kartonach uczestnicy narysowali kwiat o okrągłym środku i kilku płatkach ( ilość płatków jest uzależniona od ilości uczestników w danej grupie). W środku kwiatka uczestnicy muszą wypisać wszystkie cechy, które ich łączą, natomiast na płatkach wypisują cechy dzielące uczestników. Cechy wspólne np. wszyscy w tej grupie mają na sobie spodnie, wszyscy w tej grupie mają ciemne włosy itp. Cechy różniące np. Jako jedyna osoba w tej grupie jestem jedynakiem itp. Każdy zespół wymyśla nazwę dla swojej grupy. Po skończonej pracy prosimy o omówienie plakatu. 6. Podsumowanie zajęć. Dokończ zdanie: „Dzisiejsze zajęcia kończę z.....”. Wyświetleń: 1723
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |