Katalog Anna Wołowiec, 2011-05-17 Rybnik Różne, Konspekty KONSPEKT ZAJĘĆ Z FUNKCJONOWANIA OSOBISTEGO I SPOŁECZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH W RYBNIKU Klasa I a/p - Wakacje zostaw we wspomnieniach – wspomnienia z wakacjiKONSPEKT ZAJĘĆ Z FUNKCJONOWANIA OSOBISTEGO I SPOŁECZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH W RYBNIKU Klasa I a/p Data: 8.09.2008 Prowadzący: mgr Anna Wołowiec Czas trwania: 2 x 45 minut Temat lekcji: Wakacje zostaw we wspomnieniach – wspomnienia z wakacji Cel główny: uczeń potrafi wypowiadać się na temat minionych wakacji Cele operacyjne: a) uczeń potrafi rozwiązać zadania matematyczne oraz rozsypankę sylabową b) potrafi korzystać z encyklopedii c) potrafi wypowiadać się pełnymi, spójnymi zdaniami d) potrafi uzupełnić zdanie odpowiednimi wyrażeniami określającymi wspomnienia wakacyjne e) potrafi korzystać z mapy e) potrafi współpracować w grupie f) stosuje zwroty grzecznościowe: dzień dobry, proszę, dziękuje, przepraszam, do widzenia g) potrafi zadbać o estetykę wykonywanej pracy h) potrafi skupić uwagę na wykonywanej pracy Metody pracy: 1. Słowna a) podająca: objaśnienie podstawowych wiadomości, opis, dyskusja, rozmowa kierowana b) poszukująca: gry dydaktyczne c) oglądowa: pokaz, przedstawienie ilustracji, instruktaż działania (wykonywania) d) praktycznego działania: wykonywanie konkretnych ćwiczeń, ekspresja twórcza. Formy pracy: 1. zbiorowa: 2. indywidualna Zasady: przystępności, systematyczności, łączenia teorii z praktyką, trwałości wiedzy, świadomego i aktywnego udziału uczniów, życzliwej pomocy Środki dydaktyczne: karty pracy (zadania matematyczne, rozsypanki, ilustracje – kartki pocztowe, kredki, mapa, wiersz, encyklopedia TOK LEKCJI: Zajęcia wstępne: - Prowadzący wita się z uczniami - Nauczyciel sprawdza obecność - Nauczyciel razem z uczniami przypomina wiadomości z poprzedniej lekcji Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie: -Prowadzący nawiązuje do tematu lekcji – prosi uczniów, by rozwiązali działania matematyczne – których rozwiązaniem jest temat lekcji - Nauczyciel zapisuje temat na tablicy i prosi uczniów o zapisanie tematu w zeszycie. Ustalenie daty. - Nauczyciel prosi ucznia, by w encyklopedii wyszukał znaczenie wyrazu - wspomnienie - Wklejenie karty pracy z działaniami matematycznymi do zeszytu - Dyskusja na temat rozwiązanego hasła: a) Jak spędziliście wakacje? b) Jak można spędzić wakacje nie wyjeżdżając z domu? c) Kto z was wyjechał na wakacje? d) Co ciekawego widziałeś? e) Jakie skarby, pamiątki przywiozłeś? - Nauczyciel rozdaje krótkie teksty o wspomnieniach z wakacji. Prosi ucznia o odczytanie tekstów na głos. Uczniowie odgadują gdzie na wakacje wybrali się główni bohaterowie tekstów. - Prowadzący rozdaje uczniom mapkę Polski i prosi uczniów, by zaznaczyli miejsca wypoczynku bohaterów tekstów - Następnie prowadzący prosi uczniów, by na tej samej mapie zaznaczyli miejsce swoich wakacji. - Nauczyciel prosi uczniów, by wkleili teksty i mapkę Polski do zeszytu - Nauczyciel odczytuje wiersz Wandy Chotomskiej pt. „Do widzenia, wakacje!” - Nauczyciel rozmawia z uczniami nt. przeczytanego utworu: a) O czym jest wiersz? b) prosi o wyjaśnienie powtarzających się wersów - Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy. Prosi uczniów o uzupełnienie zdania („Długo pozostaną w mej pamięci wakacyjne wspomnienia:…”)wyrażeniami użytymi przez poetkę, określającymi wakacyjne wspomnienia. - Prowadzący prosi uczniów, by w swoich zeszytach wykonali pracę plastyczną nt. swoich wspomnień z wakacji Ekspresja: - załączniki Zajęcia końcowe: - Podsumowanie zajęć - Ocena pracy uczniów - Pożegnanie. Wyświetleń: 3355
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |