![]() |
![]() |
Katalog Edyta Stalmirska-Nazorek, 2011-05-19 KWIDZYN Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr EDYTA STALMIRSKA-NAZOREK nauczyciel – wychowawca DOMU DZIECKA im.Marii Konopnickiej w KWIDZYNIE ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego okres stażu: 2 lata 9 miesięcy rozpoczęcie stażu - 01. 09. 2007 r. zakończenie stażu - 31. 05. 2010 r. INFORMACJE O NAUCZYCIELU I PLANIE ROZWOJU : mgr Edyta Stalmierska-Nazorek – nauczyciel mianowany , zam. 82 – 500 Kwidzyn, ul.Warszawska20/35 Wykształcenie: wyższe – studia magisterskie Kierunek: pedagogika Specjalność: edukacja wczesnoszkolna, opiekuńczo-wychowawcza, praca socjalna Staż Pracy: 13 lat pracy na stanowisku wychowacy Miejsce pracy/ staż : Dom Dziecka ,ul.Braterstwa Narodów 56/58 ,82-500 Kwidzyn, Tel. Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi dla nauczycieli mianowanych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego zawartymi w rozporządzeniu MEN z dn.1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) z późniejszymi zmianami z dn. 14 listopada 2007 r. (Dz. U. Nr 214, poz. 1580). AKTY PRAWNE: • USTAWA-KARTA NAUCZYCIELA Z DNIA 26.01.1982r./ROZDZIAŁ 3A, AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI/ • USTAWA Z DNIA 18.02.2000r. O ZMIANIE USTAWY KARTY NAUCZYCIELA. • ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 01.12.2004r. W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI. • ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 01.12.2007r. W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI Cel główny : Uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego w wyniku postępowania kwalifikacyjnego. Cele szczegółowe : • poznawanie nowych przepisów dotyczących systemu oświaty • poznawanie nowych przepisów dotyczących pracy socjalnej i polityki społecznej • poszerzenie zakresu wiedzy ogólnej i umiejętności dot. Postępowania w sprawach nieletnich • wzbogacenie kwalifikacji i umiejętności pedagogicznych • doskonalenie warsztatu i metod pracy • uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego • wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej • podniesienie efektywności działań opiekuńczo - wychowawczych • uczestniczenie w realizacji zadań wychowawczych , opiekuńczych i edukacyjnych wynikających ze specyfiki i rodzaju placówki • aktywna współpraca z organizacjami działającymi na rzecz pomocy dziecku i rodzinie • pedagogizacja środowiska rodzinnego • rozwijanie u wychowanków domu dziecka ich możliwości i talentów • umiejętne i efektywne wykorzystanie czasu wolnego • podniesienie poziomu pracy placówki poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki • wykorzystanie własnego potencjału twórczego oraz umiejętności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi • współpraca z zespołami wychowawczymi • uwzględnienie w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych • spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego Cele powyższe będę starała się realizować uwzględniając potrzeby placówki oraz możliwości i potrzeby wychowanków DOMU DZIECKA W KWIDZYNIE oraz ich rodzin . §8 UST.2 PKT.1 UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY. UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W ZAKRESIE REALIZACJI ZADAŃ ODPOWIEDNIO NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ZWIĄZKU Z ZAJMOWANYM STANOWISKIEM LUB PEŁNIONĄ FUNKCJĄ Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1. Aktualizacja procedur awansu zawodowego 2. Zapoznanie się ze zmianami w ustawach określających funkcjonowanie placówek socjalizacyjnych . 3. Odbycie stażu dotyczącego własnego awansu zawodowego. 4. Udział w opracowywaniu dokumentacji określającej zasady funkcjonowania placówki socjalizacyjnej i ewent. ewaluacja. 5. Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności 6. Analiza własnej działalności opiekuńczo – wychowawczej . 7.Troska o sprzęt i estetykę zacisza domowego w domu dziecka 8.Współpraca z rodzicami 9. Podejmowanie zadań dodatkowych. Organizacja imprez, uroczystości ,rajdów i wycieczek . . 10.Rozwijanie umiejętność samodzielnego organizowania czasu wolnego w sposób konstruktywny . 11. Promocja domu dziecka w środowisku lokalnym Analiza przepisów prawa oświatowego Analiza aktów prawnych dotyczących odbycia stażu Analiza dokumentów i procedur . Analiza przepisów prawa pracy i polityki społecznej . Opracowanie planu rozwoju zawodowego; dokumentowanie realizacji planu rozwoju, Sporządzenie samooceny Zbieranie potrzebnych dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego . Praca w zespole wychowawczym. Udział w opracowywaniu dokumentacji zespołu, udział w posiedzeniach zespołu. Udział w zajęciach szkoleniowych udział w kursach, warsztatach, udział w zajęciach organizowanych przez innych nauczycieli; samodzielne studiowanie fachowej literatury. Analiza wyników ankiet , weryfikacja , konsultacje z dyrektorem, autorefleksja . Udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli dyplomowanych Drobne naprawy bieżące Pogadanki i wyjaśnienia, Rozmowy z dziećmi Włączenie rodziców do współpracy . Pomoc rodziców i angażowanie ich w życie domu . Utrzymywanie więzi emocjonalnych – udział w zebraniach szkolnych, spotkaniach, konsultacjach. Pedagogizacja rodziców-referat. Udział w rajdach Wycieczka tematyczna według zainteresowań dzieci . Uroczystości w domu dziecka Podejmowanie działań rozwijających aktywność ruchową wychowanków . Promowanie zdrowego stylu życia. Współorganizowanie imprez , Integracja Pozyskiwanie sponsorów na rzecz placówki wrzesień 2007’ Wrzesień 2007’ Cały okres stażu. Cały okres stażu. Według potrzeb Wrzesień 2007’ Cały okres stażu. Październik 2007’ Maj 2010’ Według potrzeb Czerwiec 2010’ Według potrzeb Cały okres stażu wg potrzeb Raz w roku Wg kalendarza spotkań Wg możliwości Na bieżąco W miarę potrzeb. Na bieżąco Cały okres stażu W miarę potrzeb. wg kalendarza PTTK w miarę możliwości wg potrzeb wg kalendarza imprez Cały okres stażu Wg. Kalendarza imprez lokalnych Wg. Możliwośc Cały okres stażu Notatki Wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego Notatki Plan rozwoju zawodowego, dokumentacja stażu. Potwierdzenie dyrektora. arkusz Dokumenty,notatki ,potwierdzenia, świadectwa Sprawozdanie końcowe. Potwierdzenie dyrektora. Sprawozdania . Potwierdzenie dyrektora. sprawozdania Potwierdzenia, Świadectwa, Potwierdzenie dyrektora. Notatki Bibliografie Sprawozdanie, kwestionariusz ankiety, Potwierdzenie dyrektora. Mocne i słabe strony. Wnioski . sprawozdania Potwierdzenie dyrektora. Potwierdzenie dyrektora. Konspekty zajęć Potwierdzenie dyrektora Potwierdzenie nauczycieli Sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora Potwierdzenie PTTK Sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora Scenariusze zdjęcia Sprawozdania. Konspekty zajęć Potwierdzenie dyrektora Scenariusze imprez. zdjęcia Sprawozdania. Potwierdzenie dyrektora Podziękowania, Potwierdzenia Potwierdzenie dyrektora § 8 UST.2 PKT.2 WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1.Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej 2.Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji 3.Stosowanie i wykorzystywanie Internetu w życiu codziennym . 4. Wykorzystanie internetu do publikacji własnych programów, planów na portalach nauczycielskich . 5. Wykorzystanie sprzętu multimedialnego Dokumentacja awansu zawodowego Opracowanie i napisanie techniką komputerową planów , programów działań , scenariuszy zajęć, konspektów . Pomoce dydakt, dyplomy, Ulotki, podziękowania Szybkie pozyskiwanie informacji z zakresu pracy nauczyciela- wychowawcy , psychologa ,pedagoga i pracownika socjalnego. Aktualne informacje Szybki dostęp do informacji, materiałów Nawiązanie kontaktu elektronicznego z nauczycielami , Udział w forach dyskusyjnych, wymiana spostrzeżeń i wniosków. Korzystanie ze stron internetowych w celu podnoszenia jakości pracy Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem technologii komputerowej, prezentacje/. Korzystanie z telefonii komórkowej w kontaktach z rodzicami. Korzystanie z komunikatorów internetowych /GG, Skype Korzystanie z programów multimedialnych, z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli Na bieżąco Wg. Potrzeb Cały okres stażu Wg. Potrzeb Wg. Potrzeb Cały okres stażu Wg. Potrzeb Wg. Potrzeb Cały okres stażu Cały okres stażu Dokumentacja, Programy Scenariusze konspekty Ankiety Testy Dyplomy Zaproszenia Podziękowania Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie Notatki Wnioski Sprawozdania Wykaz stron internetowych Publikacja zaświadczenie Potwierdzenie dyrektora Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie § 8 UST.2 PKT.3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ . Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1.Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami/ wychowawcami 2. Prowadzenie warsztatów dla nauczycieli/wychowawców w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego 3. Prowadzenie zajęć otwartych 4.Tworzenie zespołów samokształceniowych 5.Publikacje internetowe Przekazanie i udostępnienie scenariuszy zajęć i pogadanek profilaktycznych , konspektów , programów, Konsultacje w zespołach wychowawczych poprzez wymianę doświadczeń , Udział w zespole do spraw rekwalifikacji wychowanków Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich , opiekuna stażysty , opiekuna stażu n-la kontraktowego . Przygotowanie i prowadzenie warsztatów dot. Indywidualnych planów pracy z dzieckiem i rodziną . Przygotowanie warsztatów dot. Zagadnień psychologicznych- rysunek dziecka, Zagadnień pedagogicznych - agresja Zajęcia otwarte na świeżym powietrzu, Zajęcia dot. Pracy z dzieckiem zdolnym Opracowanie i prowadzenie zajęć z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo . Przygotowanie, prowadzenie spotkań zespołów wychowawczych dot. Superwizji konsultacyjnej. Planowanie pracy zespołu i przedstawienie propozycji rozwiązań metodycznych. Rozwiązywanie aktualnych problemów związanych z metodyką i treściami, Wzajemna pomoc nauczycieli – wychowawców , Plan rozwoju nauczyciela mianowanego zamieszczony w Internecie Redagowanie i aktualizowanie własnej strony internetowej . stworzenie strony Internetowej wychowanków „ Chatka Puchatka dawniej i dziś” Wrzesień 2008’ Dwa razy w m-cu , Dwa razy W roku wg potrzeb , Raz w roku , Raz w roku , Dwa razy w roku, Wg potrzeb Wg potrzeb Cały okres stażu Na bieżąco Wrzesień 2009’ Na bieżąco Wrzesień 2010’ Sprawozdanie Udostępnione scenariusze zajęć , Scenariusze lekcji hospitowanych, ocena praktyki studenta, stażysty. Sprawozdanie , Wnioski – notatki , Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie – analiza , Potwierdzenie uczestnictwa, Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie , Ocena Zaświadczenia , Potwierdzenie dyrektora Plan warsztatów, Dokumenty – materiały , Potwierdzenia uczestników, Potwierdzenie dyrektora Plan warsztatów, Dokumenty – materiały , Potwierdzenia uczestników, Potwierdzenie dyrektora Scenariusz Zdjęcia Konspekt Sprawozdanie Potwierdzenie Sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie Potwierdzenie uczestników, Wnioski Potwierdzenie dyrektora Wydruki Wykazy Potwierdzenia Link do strony Adres e-mail Potwierdzenie Wydruki Zgoda na przetwarzanie informacji Link do strony Teksty Wydruki Zdjęcia Potwierdzenie §8 UST. 2 PKT. 4a OPRACOWANIE I WDRAŻANIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH . Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie programu przeciwdziałającemu alkoholizmowi (szkodliwość palenie tytoniu) i narkomani (AIDS ) 2. Prewencja inaczej „Program Pomagajmy sobie nawzajem” 3. Opracowanie i wdrożenie procedur postępowania w sytuacjach trudnych 4. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z rodzicami 5. Rozwijanie zainteresowań, opracowanie i wdrożenie planu pracy 6. Dążenie do nowych rozwiązań metodycznych w inspirowaniu twórczej aktywności dziecka. Realizacja programu i wdrożenie , Przygotowanie dzieci w zakresie bezpieczeństwa w szkole, w domu, w drodze do szkoły, przepisów p. pożarowych . Zwiększenie świadomości w zakresie dbania o własne bezpieczeństwo. Udział w pracach zespołu, Formalne złożenie dokumentacji do wglądu organu prowadzącego Prowadzenie spotkań , rozmów z rodzicami w oparciu o własny program oraz Indywidualny Plan Pracy . Własny przykład wychowawczy , poszerzania wiedzy i umiejętności, pogłębianie aspiracji życiowych, Zapoznanie dzieci z różnymi technikami plastycznym , Słowo pisane jako forma „emocjonalnego oddechu” Przygotowanie świątecznego muzykowania, Udział w konkursach. Wrzesień 2009’ Październik 2007’ Na bieżąco r.szk.2007/08’ Cały okres stażu Na bieżąco Cały okres stażu Na bieżąco Wg, potrzeb Grudzień 2009’ wg kalendarza Program profilaktyczny Potwierdzenie dyrektora opracowany plan potwierdzenie program , opis plan zajęć procedura, potwierdzenie uczestników, Potwierdzenie dyrektora Indywidualne plany pracy , Program, Potwierdzenie spotkań. Arkusz, Genogram Ekomapa Plan pracy Scenariusze ,konspekty, Plan pracy, Teksty , Opis Potwierdzenie dyrektora Opis Sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie, Dyplomy, Podziękowania §8 UST. 2 PKT. 4c POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH. Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy bazy placówki 2.Udział w imprezach organizowanych poza placówką, 3. Udział w doskonaleniu wewnętrznym i zewnętrznym, uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji 4. Wykorzystanie umiejętności i wiedzy w podnoszeniu jakości pracy Placówki socjalizacyjnej 5. Podejmowanie działań mających na celu podjęcie współpracy zagranicznej. 6.Stworzenie „Galerii” prac dzieci Systematyczne poszukiwanie podmiotów Sprzyjających instytucji domu dziecka, Pozyskiwanie środków finansowych i rzeczowych od sponsorów Pozyskiwanie rodzin zaprzyjaźnionych i chętnych kandydatów na Pełnienie funkcji rodziny zastępczej , Poszukiwanie kandydatów na wolontariuszy. Integrowanie się ze środowiskiem lokalnym, W tym zaproszenia gości do placówki Efektywne wykorzystanie czasu wolnego Wzrost osiągnięć i aspiracji – wzrost samooceny wychowanka, Udział w zajęciach rekreacyjno- sportowych, Rajdach PTTK’ . Udział w szkoleniach i konferencjach, warsztatach i spotkaniach na zaproszenie Udział w projekcie lokalnym- Pedagog Rodzinny Współpraca z partnerami z zagranicy, Organizowanie wystaw tematycznych lub autorskich Cały okres stażu Na bieżąco Wg, potrzeb Wg, potrzeb Cały okres stażu Na bieżąco Wg, potrzeb Na bieżąco Cały okres stażu Wg. Potrzeb Wg możliwości i potrzeb Cały okres stażu Wg. potrzeb Zaświadczenia Potwierdzenia, Podziękowania, Potwierdzenia dyrektora, Sprawozdanie, Potwierdzenie Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie Plan i kalendarz imprez Wykaz osiągnięć, Zaświadczenia, Potwierdzenia, Zdjęcia Zaświadczenia, Potwierdzenia , Świadectwa, Zaświadczenie, Potwierdzenie dyrektora, Potwierdzenie dyrektora, Prace dzieci, zdjęcia §8 UST. 2 PKT. 4e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI. Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1. Współpraca ze strukturami samorządowymi 2.Współpraca z psychologami szkolnymi oraz z pedagogami szkolnym. 3.. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną, Ośrodkiem Diagnostyczno-Konsultacyjnym, 4.Współpraca z Komendą Powiatową Policji, strażą miejską oraz Sądem Rodzinnym i Kuratorami, 5. Współpraca z MOPS, GOPS ,( pracownik socjalny -pomoc rodzinom wychowanków w powrocie do rzeczywistości) 6. Rozwiązywanie problemów wychowawczych, znajomość procedury załatwiania spraw nieletnich. 7.Współpraca z Komisją do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych –klub AA 8. Współpraca ze Służbą Zdrowia, lekarzami i personelem medycznym, Ratownictwo medyczne, 9. Promocja placówki Współpraca z przedstawicielami samorządu terytorialnego przy organizowaniu imprez,(Dni Kwidzyna- festyny ) Systematyczne spotkania z psychologiem oraz pedagogiem i nauczycielami przedmiotowymi. Pomoc w odrabianiu zadań domowych, zajęcia indywidualne Wymiana spostrzeżeń , doświadczen, pisanie opinii, • Zorganizowanie spotkań dla rodziców Praca z wychowankami ze specyficzne trudności w uczeniu się wg zaleceń PPP Zorganizowanie spotkań ze specjalistami dla rodziców Przeciwdziałanie przemocy i agresji wg wskazań terapeutycznych. Praca z wychowankami mającymi problemy wychowawcze Przeciwdziałanie przemocy i agresji –plan pracy Poszerzenia wiadomości wychowanków na temat uzależnień, kar i odpowiedzialności za popełnione czyny wśród młodzieży Spotkania indywidualne, rozmowy tel. Wydawanie opinii Posiedzenia rekwalifikacyjne, kierowanie, motywowanie, Pilotowanie. Posiedzenie rekwalifikacyjne, Pedagogizacja rodziców. Rozmowy o tematyce wychowawczej, spotkania, Wyjazdy do domów rodzinnych wychowanków, Zajęcia indywidualne Wychowankami, Badania ankietowe, Aktualizowanie wiedzy dot. Postępowania z nieletnimi, znajomość przepisów prawa, Udział w spotkaniach z terapeutami, psychologiem- pomoc rodzicom wychowanków: motywowanie, wspieranie. Kontakt z lekarzem rodzinnym, specjalistami, pielęgniarką – dbałość o zdrowie wychowanków. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie niesienia pierwszej pomocy w nagłych przypadkach, Propagowanie zdrowego stylu życia, samodzielne przygotowywanie posiłków zgodnie z zasadami racjonalnego odżywiania się. Zapraszanie przedstawicieli lokalnej prasy . Umieszczanie informacji o domu dziecka na stronie internetowej placówki . Wg możliwości i potrzeb Cały okres stażu Na bieżąco, Wg. Potrzeb Cały okres stażu Wg możliwości i potrzeb Wg możliwości i potrzeb Na bieżąco Wg planu Wg planu Wg potrzeb Cały okres stażu, Cały okres stażu, Wg potrzeb, Na bieżąco, Wg potrzeb, Na bieżąco, Wiosna 2008’ Cały okres stażu, Czerwiec 2009’ Scenariusz imprez Notatki w prasie lokalnej Zdjęcia Zaświadczenie Wykaz spotkań , Plan pracy , Notatki, Sprawozdanie, Potwierdzenia, Indywidualny Plan Pracy , Plan pracy. Patwierdzenie dyrektora. Sprawozdanie, Konspekty, Literatura fachowa, Plan pracy, Potwierdzenie dyrektora, Wykaz spotkań, Plan pracy, Potwierdzenie dyrektora, Opinie wychowawcze, Protokoły, Zaświadczenie, Potwierdzenia, Protokoły posiedzeń, Scenariusze spotkań, Wykaz spotkań, Kwestionariusz wywiadu, Potwierdzenie dyr. Indywidualny Plan Pracy,scenariusze, konspekty, Ankieta-wyniki arkusze spostrzeżeń, Wykaz aktów prawnych, Procedury, Potwierdzenia, Wykaz spotkań, protokoły, Potwierdzenie dyrektora, Potwierdzenie, zaświadczenie, Jadłospisy, Indywidualny plan pracy, Zdjęcia, Artykuły, Wzmianki prasowe, Strona WWW §8 UST. 2 PKT. 4f UZYSKANIE INNYCH ZNACZĄCYCH OSIĄGNIĘĆ W PRACY ZAWODOWEJ Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania 1. Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą 2. Artykuły w lokalnej gazecie. 3. Sukcesy w pracy zawodowej. Umieszczenie w internecie planu rozwoju zawodowego Zamieszczenie na stronach internetowych opracowań:, scenariusza zajęć, Opublikowanie w lokalnej gazecie informacji dot, placówek socjalizacyjnych, - postępy wychowanków, - sukcesy dzieci i ich osiągnięcia, - nagrody i wyróżnienia - owocna współpraca z rodzicami- sukcesy rodzin biologicznych, Wrzesień 2009’ Wrzesień 2009’- Czerwiec 2010’ Styczeń 2010’- Czerwiec 2010’- Cały okres stażu, Adres strony WWW Zaświadczenie, Wzmianki prasowe, Potwierdzenie Sprawozdania, Dyplomy, Podziękowania, Potwierdzenie dyrektora, §8 UST. 2 PKT. 5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY Zadania do realizacji Forma realizacji termin Sposób dokumentowania Zdiagnozowanie dwóch przypadków : wychowawczych, edukacyjnych lub innych. Identyfikacja problemu, geneza i dynamika zjawiska, prognoza, ustalenie metod i technik, przedstawienie rozwiązania wdrażanie oddziaływań. Systematyczna praca Cały okres stażu, Wywiad, Arkusz spostrzeżeń, Karty obserwacji, Opis, Analiza, Literatura, Internet, Notatki, teksty, Opis przypadków, Rzeczywistość i realia pracy wychowawczo – opiekuńczej w domu dziecka są dynamiczne i nieustannie pojawiają się nowe zadania, sytuacje i problemy, z którymi trzeba będzie się zmierzyć. Dlatego w planie rozwoju - być może - nie są ujęte wszystkie aspekty, natomiast mogą mieć one odzwierciedlenie w sprawozdaniu z realizacji w/w planu. Stąd też - plan rozwoju ma konstrukcję otwartą i może ulec modyfikacji w trakcie realizacji zadań . Wyświetleń: 3898
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |