Katalog Anna Kubat, 2011-05-23 Lubliniec Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego§ 6 ust. 1 pkt 1 POZNANIE ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY § 6 ust. 2 pkt 1 ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Dowody realizacji, wynik potwierdzający zaplanowany efekt Termin Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela stażysty: - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593); - Ustawa - Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami) oraz inne dostępne materiały. Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego. Wrzesień 2010 r. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciw pożarowymi. Lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych. Okres stażu (wrzesień 2010 – maj 2011 r.) Zapoznanie się z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: - Statut Szkoły; - Zasady Wewnątrzszkolnego Oceniania Uczniów, - program wychowawczy; - program profilaktyczny; - plan pracy i rozwoju Szkoły. Wrzesień - październik 2010 r. Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Ustalanie z opiekunem stażu na bieżąco terminów spotkań i hospitacji zajęć. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Zredagowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. Plan rozwoju zawodowego. Załącznik nr ........... Wrzesień 2010 r. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowa wstępna z opiekunem stażu dotycząca sposobu realizacji stażu, określająca wzajemne oczekiwania i współpracę w trakcie odbywania stażu. Notatki własne. Wrzesień 2010 r. Zapoznanie się z propozycjami oraz zasadami wyboru programu nauczania. Analiza podstawy programowej. Wrzesień 2010 r. Zapoznanie się z zasadami prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: - dziennik lekcyjny; - I-dziennik; - arkusze ocen; - księga zarządzeń; - sprawozdania semestralne i roczne. Prawidłowo prowadzona dokumentacja szkolna. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, konspektów lekcji, zdjęć, itp. Teczka stażysty. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Przygotowanie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. Sprawozdanie z realizacji stażu. Załącznik nr ....... Maj 2011 r. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. - Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego, - dokumentacja z realizacji stażu. Załącznik nr ....... Maj 2011 r. § 6 ust. 1 pkt 2 UCZESTNICZENIE JAKO OBSERWATOR W ZAJĘCIACH PROWADZONYCH PRZEZ OPIEKUNA STAŻU LUB INNYCH NAUCZYCIELI Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Dowody realizacji, wynik potwierdzający zaplanowany efekt Termin Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli; - omawianie zajęć z opiekunem stażu lub innym nauczycielem; - wyciąganie wniosków; - wypełnienie karty obserwacji. Konspekty lekcji; - arkusze obserwacji. Załącznik nr ........... Raz w miesiącu w trakcie trwania stażu. § 6 ust. 1 pkt 3 PROWADZENIE ZAJĘĆ Z DZIEĆMI W OBECNOŚCI OPIEKUNA STAŻU LUB DYREKTORA § 6 ust. 2 pkt 2 UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH ZADAŃ SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Dowody realizacji, wynik potwierdzający zaplanowany efekt Termin Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem prowadzonych zajęć. Opracowanie z opiekunem stażu tematów, zakresu i terminów prowadzonych zajęć. Konspekty lekcji. Załącznik nr ......... Wrzesień 2010 r. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub Dyrektora szkoły. Opracowanie konspektów, materiałów dydaktycznych; - omawianie przeprowadzonych zajęć, wyciąganie wniosków. Konspekty lekcji; - wnioski i uwagi do realizacji; - arkusze hospitacji. Załącznik nr .......... 1 raz w miesiącu, Wrzesień 2010 r. – Maj 2011 r. Organizowanie zajęć pozalekcyjnych. Fakultet z języka niemieckiego dla maturzystów – poziom podstawowy; - Germanofil – koło języka niemieckiego. Dziennik zajęć pozalekcyjnych. Załącznik nr .......... Wrzesień 2010 r. – Maj 2011 r. § 6 ust.1 pkt 4 UCZESTNICZENIE W WEWNĄTRZSZKOLNYCH FORMACH DOSKONALENIA ZAWODOWEGO Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Dowody realizacji, wynik potwierdzający zaplanowany efekt Termin Podnoszenie kompetencji zawodowych poprzez udział w różnych formach doskonalenia. - Uczestnictwo w różnych pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego – kursach, warsztatach, szkoleniach; - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. Świadectwa ukończenia kursów, szkoleń, warsztatów. Załącznik nr ....... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Samodzielne pogłębianie wiedzy pedagogicznej i metodycznej. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i metodycznej, czasopism pedagogicznych i innych źródeł. - Spis literatury metodyczno-pedagogicznej. Załącznik nr ......... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Publikacja w internecie „Planu rozwoju zawodowego”; Publikacja w internecie wybranych materiałów dydaktycznych. Zaświadczenie. Załącznik nr ......... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Udział w E – Szkoleniu. Zaświadczenie. Załącznik nr .......... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej. Publikacja „Planu rozwoju zawodowego” w internecie; - publikacja materiałów dydaktycznych w internecie; - przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej; - komputerowe opracowanie dokumentów, konspektów zajęć, przygotowanie materiałów na zajęcia; - korzystanie na lekcjach z komputerowych programów edukacyjnych, internetu. - Teczka stażysty - CD z zapisem dokumentacji zadań planu rozwoju zawodowego; - przykładowe konspekty zajęć przygotowane z pomocą technologii komputerowej. Załącznik nr ............ Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Współpraca z innymi nauczycielami; - dzielenie się doświadczeniami; - analiza i samoocena. Kontakty interpersonalne z gronem pedagogicznym i uczniami, - praca w komisji języków obcych, wspólne przygotowanie uczniów do konkursów. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. § 6 ust. 2 pkt 3 ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁRACY ZE ŚRODOWISKIEM UCZNIÓW Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Dowody realizacji, wynik potwierdzający zaplanowany efekt Termin Współpraca ze społecznością uczniowską. Konsultacje z opiekunem samorządu uczniowskiego; - rozmowy z młodzieżą czynnie działającą w samorządzie szkolnym; - funkcja opiekuna na wycieczce; - udział w zbiórce żywności. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Uczestnictwo w spotkaniu z rodzicami prowadzonym przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Obserwacja spotkania z rodzicami; - omówienie spotkania z rodzicami, propozycje tematów, które można poruszać w trakcie wywiadówek. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniowskim. Rozmowy z pedagogiem szkolnym oraz wychowawcami klas. Zaświadczenie wydane przez pedagoga szkolnego potwierdzające konsultacje. Załącznik nr ............ Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Zapoznanie się z dokumentacją prowadzoną przez pedagoga szkolnego. Analiza orzeczeń uczniów z Poradni Pedagogiczno – Psychologicznej; - analiza opinii lekarskich uczniów. Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. DZIAŁANIA PODJĘTE Z WŁASNEJ INICJATYWY NAUCZYCIELA STAŻYSTY Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Dowody realizacji, wynik potwierdzający zaplanowany efekt Termin Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad. Opracowanie specjalnego programu przygotowującego uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach; - motywowanie i aktywacja jak największej ilości uczniów do wzięcia udziału w konkursach; - Materiały potrzebne do realizacji konkursu, zaświadczenia, zagadnienia, konspekty lekcji. Załącznik nr …...... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Prowadzenie gazetki ściennej. Gazetka ścienna. Załącznik nr …...... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Pozyskiwanie i organizowanie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć. - Współpraca z wydawnictwami, Dyrekcją szkoły i innymi nauczycielami. - Własnoręcznie wykonane pomoce typu ćwiczenia, testy lub przez uczniów collage, plakaty - Stopniowe uzupełnianie pomocy dydaktycznych i naukowych w pracowniach językowych. Załącznik nr .......... Wrzesień 2010 r. - Maj 2011 r. Wspólne działania z zespołem do spraw współpracy zagranicznej szkoły – program „Sokrates Comenius” Przeprowadzenie lekcji pokazowej. - Konspekt lekcji; - przygotowywanie pomoce dydaktyczne. Załącznik nr …...... Wrzesień 2010 r. Wyświetleń: 1315
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |