Katalog

Agata Wójcik, 2011-05-26
Ciechanki

Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

PROGRAM WYCHOWAWCZY KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO W KLASIE I -III

- n +

PROGRAM WYCHOWAWCZY KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO W KLASIE I -III

ROK SZKOLNY 2010/2011

WYCHOWAWCA: AGATA WÓJCIK

Zagadnienia
kluczowe Wartości Przewidywane efekty Procedury osiągania efektów Wskaźniki Metody
pomiaru Uwagi
Szkoła, dziecko jako uczeń, kolega, przyjaciel. Otwartość, odpowiedzialność, szacunek, godność, grzeczność, empatia, dobroć, sumienność, prawdomówność, koleżeństwo, przyjaźń, nauka, tolerancja, wiedza, poszanowanie mienia, samodzielność, systematyczność Dziecko integruje się ze swoją klasą, szkołą.
Szanuje mienie.
Odnosi się z szacunkiem do innych.
Poznaje nowych kolegów i przyjaciół.
Wie jak zachować się w różnych sytuacjach.
Przestrzega przyjęte zasady gier i zabaw. Zajęcia lekcyjne, spotkania, apele, uroczystości szkolne i klasowe, wycieczki, zabawy.
Prezentowanie dorobku klasy na forum szkoły i poza szkołą. Uczniowie klas I-III znają swoje prawa i obowiązki,
mają swoje ulubione zajęcia i zabawy.
Uczniowie umieją słuchać. - wywiad
- obserwacja
- monitorowanie
- gazetka klasowa
- prace plastyczne uczniów
Moja rodzina, mój dom, dziecko jako członek rodziny. Rodzina, dom, tradycje, święta, chleb, stół, wspólnota, szczęście, zdrowie, miłość odpowiedzialność, braterstwo, prawa człowieka, dobre obyczaje, udzielanie pomocy. Uczniowie znają charakterystyczne cechy swojego domu i rodziny.
Utożsamiają się ze swoją rodziną.
Umieją odróżnić dobro i zło. Okazują uczucia miłości członkom rodziny. Biorą udział w uroczystościach rodzinnych. Umieją nakrywać do stołu. Znają zasady zachowania się przy stole. Wykonanie drzewa genealogicznego swojej rodziny.
Opowiadanie o swojej rodzinie na zajęciach. Prezentacja fotografii z albumów rodzinnych. Spędzanie wolnego czasu wraz z członkami rodziny. Wspólne spotkania w klasie – wigilia, Dzień Matki, Dzień Babci i Dziadka. Pedagogizacja rodziców.
Spotkania z pedagogiem i psychologiem.
Spotkania zbiorowe i indywidualne. Uczniowie klas I - III znają swoje miejsce w rodzinie.
Szanują rodzinę. Czy rodzina przestrzega norm i uznaje najwyższe wartości?
- ankiety
- wywiady
- obserwacja
- prace plastyczne
- listy obecności rodziców na zebraniach
- zaangażowanie się w prace na rzecz klasy i szkoły
Zjawiska i procesy przyrodnicze, przyroda w otoczeniu dziecka. odpowiedzialność,
ciekawość świata,
prawa przyrody, poznawanie życia, empatia, dobroć, szacunek, pomoc zwierzętom podczas zimy, ochrona środowiska, wartości odżywcze, Dzieci zwracają uwagę na ład i porządek w otoczeniu. Potrafią dostrzec piękno przyrody. Czynnie uczestniczą w akcjach ekologicznych.
Wiedzą dlaczego zachodzą zjawiska przyrodnicze. Znają ptaki odlatujące do ciepłych krajów i te które u nas zostają. Pomagają zwierzętom przetrwać zimę.
Wie czego rośliny potrzebują dożycia.
Potrafi zachować się w lesie. Rozpoznaje drzewa, ich liście i owoce. Zna wartości odżywcze warzyw i owoców.
Potrafi przygotować surówkę. Wie na czym polega krążenie wody w przyrodzie. Zna zwiastuny wiosny. Potrafi wymienić kilka roślin i zwierząt chronionych.


Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie: wycieczki, doświadczenia, podglądanie, dokarmianie. Wykonywanie gazetek tematycznych.
Konkursy wiedzowe, plastyczne. Sprzątanie terenu wokół szkoły. Uczniowie tropicielami śladów zwierząt, wiosny. Uczniowie klas
I - III znają zjawiska i procesy przyrodnicze.
Szanują przyrodę.
Znają rośliny i zwierzęta chronione.
- pogadanki
- ilość wykonanych karmników
- obserwacja
- karty wycieczki
- kalendarz przyrody
- zielniki
- gazetki
- czytanie czasopism i książek o tematyce przyrodniczej
Troska o zdrowie i wygląd. Czystość, zdrowie, lojalność, ufność, samodzielność, dobroć, odpowiedzialność, posłuszeństwo, dobre obyczaje, rozważność Uczniowie ubierają się stosownie do pogody i okoliczności.
Dbają o higienę ciała. Wiedzą jak i kiedy myć zęby. Dbają o czystość i estetykę ubioru. Wiedzą kiedy i dlaczego należy myć ręce. Wiedzą jak należy zachować się w czasie kichania i kaszlu. Wiedzą, że nasze zdrowie zależy od nas samych.
Znają wartości odżywcze owoców i warzyw. Potrafią ułożyć zdrowy jadłospis.
Uczniowie wiedzą jak bezpiecznie poruszać się na terenie szkoły i poza szkołą.
Stosują zasady ruchu drogowego.
Rozróżniają znaki drogowe.
Dzieci wiedzą z jakich części składa się rower. Spotkanie z pielęgniarką. Nauka piosenek o w/w tematyce.
Konkursy, prace plastyczne, krzyżówki, zagadki, rebusy.
Spotkanie z policjantem.
Uczniowie klas I – III przestrzegają zasad higieny.
Uczniowie przestrzegają zasad ruchu drogowego.

- obserwacja
- konkurs czystości sal lekcyjnych
- analiza badań lekarskich
- gazetki
- plakaty
- pogadanka
- praktyczna jazda na rowerze

Ojczyzna, jej symbole i święta narodowe. Ojczyzna, naród, państwo, hymn, flaga, godło równość, wolność, prawa człowieka, demokracja, solidarność, patriotyzm, sens życia, dobrobyt, pokój, niepodległość, tolerancja Dzieci znają pełną nazwę naszego kraju. Znają symbole narodowe.
Potrafią powiedzieć w kilku zdaniach jak rozumieją pojęcie: Ojczyzna, naród, państwo.
Umieją zaśpiewać hymn państwowy.
Znają ludzi zasłużonych dla Ojczyzny. Znają miejsca związane z kulturą i historią Polski. Ekspozycja symboli narodowych.
Wycieczka do stolicy, województwa, powiatu.
Udział w uroczystościach państwowych, szkolnych i środowiskowych.
Konkursy klasowe i szkolne. Tematyka gazetek ściennych.
Uczniowie znają symbole narodowe.
Uczniowie naszej szkoły czują się patriotami.
- obserwacja
- ocena akademii
- zeszyty uczniów
Miejscowość, życie jej mieszkańców. Tolerancja, dom, godność, wolność, tradycja, praca, uprzejmość, sąsiedztwo, pomoc, kościół, systematyczność, dyskrecja, opanowanie, natura, religia, rytuał dnia codziennego, twórczość ludowa, dobroć, szacunek do chleba, ojcowizna, dobrobyt, integracja z przyrodą Dzieci wiedzą jakie ważne miejsca, urzędy, obiekty znajdują się w ich powiecie.
Wiedzą jakie tradycje przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Znają zawody wykonywane przez mieszkańców. Wiedzą co chcieliby zmienić w swojej miejscowości, aby ją ubogacić. Znają potrawy tradycyjne-zdrową żywność. Wyrażają szacunek do tradycji wiejskich. Potrafią nawiązać porozumienie ze starszym pokoleniem. Potrafią powiedzieć kilka zdań o swojej miejscowości. Spotkania z ciekawymi ludźmi, zawody znane i nieznane.
Gromadzenie pamiątek do
,,izby pamięci”.
Organizacja uroczystości tj. Dni: Babci, Dziadka, Matki, Ojca, Pamięci Tych co odeszli.
Oglądanie fotografii, albumów.
Wspólne zabawy i gry, spotkania z okazji świąt. Uczniowie znają swoją miejscowość.

Mieszkańcy uczestniczą w życiu szkoły.
Ilu seniorów, rodziców uczestniczyło w święcie zorganizowanych dla nich. obserwacja
- analiza wyników konkursów
- rozmowy
- gazetki szkolne
- dzienniki zajęć
- prace plastyczne
Wyświetleń: 1705


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.