Katalog Joanna Wójcik, 2011-05-31 Lublin Iwona Hekiert, Adela Bielecka Zajęcia pozaszkolne, Konkursy Konkurs tematyczny o Lublinie i LubelszczyźnieKONSPEKT ZAJĘĆ W INTERNACIE SOSW DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NIESŁYSZĄCEJ I SŁABO SŁYSZĄCEJ W LUBLINIE Prowadzący: mgr Iwona Hekiert, mgr Joanna Wójcik, mgr Adela Bielecka Grupa: Gimnazjum i Liceum Data: 12.05.2009 r. Rodzaj zajęć: Konkurs tematyczny Czas: ok. 90 min. TEMAT ZAJĘĆ: Moje miasto, mój region CEL GŁÓWNY: Poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy o Lublinie oraz o regionie – Lubelszczyźnie CELE OPERACYJNE: WYCHOWANEK: - systematyzuje i poszerza wiadomości o Lublinie i o lubelskich parkach krajobrazowych - prawidłowo wyszukuje wybrane obiekty na mapie Lubelszczyzny i planie Lublina - przyporządkowuje fotografie zabytków do ich nazwy - zna najważniejsze zabytki Lublina - zna odpowiedzi na pytania o Lublinie i regionie - posługuje się Internetem w celu wyszukania określonych informacji - uczy się pracy w zespole - wyrabia umiejętność spostrzegawczości, szybkiego myślenia, działania i „zdrowego” współzawodnictwa - ujawnia swoją ekspresywność; - poszerza własne słownictwo - dobrze odczytuje mowę z ust METODY KOMUNIKACJI: - oralna wspomagana daktylografią i językiem miganym METODY PRACY: - słowne: pogadanka - oglądowe: prezentacje komputerowe, fotografie, mapy, plan Lublina - działań praktycznych: rozwiązanie krzyżówki, wyszukanie w Internecie różnych informacji dotyczących tematu, wybór osób, związanych z Lublinem, układanie puzzli, dobieranie fotografii do etykiet FORMY PRACY: - indywidualna - grupowa POMOCE DYDAKTYCZNE: - komputer z Internetem i programem PowerPoint - rzutnik i tablica do wyświetlania slajdów - prezentacje komputerowe w programie PowerPoint - karta pracy - film o Lublinie - krzyżówka tematyczna - fotografie Lublina - etykiety z nazwami zabytków - mapa Polski, mapa Lubelszczyzny, plan Lublina - ołówki, długopisy (czerwone, czarne), flamastry - tablica - magnesy - kartki papieru - puzzle w formacie A4 – Brama Krakowska PRZEBIEG ZAJĘĆ: I.Część wstępna 1.Powitanie Dyrekcji, uczniów i wychowawców grup 2.Wprowadzenie do tematu zajęć – krótka prezentacja o Lublinie 3.Wybieranie uczniów do konkursu i losowy podział na 3 lub 4 grupy (po 5 osób) 4.Wybranie członków komisji II.Część właściwa – rozwinięcie tematu 5.Konkurs „Szyfr” – zadania w terenie 6.Prezentacja multimedialna z testem „Jaki to zabytek?” 7.„Kto jest związany z Lublinem?” – wybór osób 8.Praca z mapą i planem, wypełnianie kart pracy, w tle - film o Lublinie dla pozostałych uczestników konkursu 9.Wyszukiwanie w Internecie informacji o Lubelskich Parkach Krajobrazowych 10.Prezentacja informacji przez dzieci 11.Konkurs - wybór prawidłowej odpowiedzi 12.Dobieranie fotografii z zabytkami i przyporządkowanie im etykiet z nazwami 13.Krzyżówka 14.Przedstawienie wyników Konkursu „Szyfr” – przedstawienie odpowiedzi na pytania 15.Prezentacja odpowiedzi z karty pracy III.Zakończenie 14.Grupowe układanie puzzli 15.Wyświetlenie zdjęć z zajęć terenowych w Kazimierskim Parku Krajobrazowym podczas podliczania punktów poszczególnych grup 16.Ogłoszenie wyników konkursu 17.Rozdanie nagród dla zwycięskiej grup i upominków pocieszenia dla pozostałych uczestników 18.Podziękowanie wychowankom za pracę i zakończenie zajęć Wyświetleń: 562
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |