Katalog Anna Matejek, 2011-05-31 Międzyrzec Podlaski Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego mgr ................................. logopedy w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w ....................................., ubiegającej się o stopień nauczyciela mianowanego. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008 rok Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31 maj 2011 rok Opiekun stażu: ...................................... Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 14 listopada 2007r. Formy realizacji. Termin. Dowody realizacji. §7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2.Współpraca z gronem nauczycielskim w zakresie: współorganizacja zabaw, dyskotek szkolnych; współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. 3. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej. Według terminarza. W okresie trwania stażu. Potwierdze-nie obecności na posiedze-niach. Potwierdze-nia. §7 ust. 1 pkt 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Ukończenie szkolenia BHP. 2.Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. 3.Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. 4.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje szkoleniowe, warsztaty dotyczące pogłębiania wiedzy logopedycznej. 5.Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki, biblioteczka metodyczno – przedmiotowa. 6.Tworzenie własnego warsztatu pracy: budowanie bazy materiałów dydaktycznych, czasopism, kart badań przesiewowych, itp. Tworzenie bazy łączy do stron www z materiałami dydaktycznymi. W okresie trwania stażu. Zaświad- czenie z ukończone-go kursu. Potwierdze-nia. Baza łączy. §7 ust. 1 pkt 3 Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1.Analiza dokumentacji: rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu zawodowego, Karta Nauczyciela, rozporządzenie MEN z 12.02.2001r. w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub nauczania indywidualnego, rozporządzenie MENiS z 04.04.2005r. w sprawie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, ustawa o systemie oświaty, zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. W okresie trwania stażu. Potwierdze-nia. Notatki. §7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1.Współpraca z opiekunem stażu: zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, przygotowanie planu rozwoju zawodowego, ustalenie terminów spotkań z opiekunem, hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu- konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: opracowanie indywidualnych programów pracy z dzieckiem, opracowanie programu do pracy z dziećmi objętymi wczesnym wspomaganiem rozwoju, opracowywanie pomocy dydaktycznych – do ćwiczeń artykulacyjnych, oddechowych, fonacyjnych, konstruowanie narzędzi pomiaru rozwoju mowy – oraz dokonanie na ich podstawie ewaluacji osiągnięć dzieci. 3.Modernizowanie gabinetu logopedycznego: gromadzenie pomocy logopedycznych, gromadzenie pomocy metodycznych ( książek, poradników, czasopism). 4.Publikacja własnych prac: opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www, publikacja scenariusza lekcji. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki, wywiady, karty badań przesiewowych. Wrzesień 2008. Raz w miesiącu. W ciągu całego roku szkolnego. Cały okres stażu. Kontrakt. Plan rozwoju zawodo-wego. Konspekty. Notatka. Potwierdze-nie. §7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych. 2.Udział w imprezach o charakterze lokalnym np.: Olimpiada Przedszkolaków, Festyn Rodzinny. 3.Nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną oraz Polskim Związkiem Logopedów. 4.Współorganizowanie akcji o charakterze lokalnym np.: kiermasze świąteczne. 5.Rozmowy z rodzicami podczas zebrań szkolnych. 6.Udział w konferencjach o problemach współczesnego świata. Według planu. Co roku. W ciągu całego stażu. Scenariusze Potwierdze-nie. §7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera, tworzenia stron internetowych. 2.Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, założenie własnej strony www – publikacje. 3.Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi do badań przesiewowych oraz dokumentacji szkolnej, dyplomów. 4.Przygotowanie konspektów zajęć przy użyciu komputera, Internetu. 5.Przygotowanie dokumentacji dołączonej do wniosku. Cały okres stażu. Potwierdze-nia. Adres strony. Konspekty. Plan rozwoju zawodo-wego. §7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 2.Korzystanie ze zbiorów biblioteki pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). 3.Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. 4.Aktywna praca nad samokształceniem. 5.Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców – rozmowy, pogadanki. 6.Diagnozowanie sytuacji rodzinnej – wywiady. 7.Współpraca z rodzicami – udział rodziców w zajęciach, imprezach szkolnych. Cały okres stażu. Notatki. Wywiady. Potwierdze-nia. §7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. 2.Analiza przepisów prawa oświatowego. 3.Współorganizowanie wycieczek szkolnych. 4.Udział w pracach komisji np.: konkursowych. W ciągu całego stażu. Notatki. Wyświetleń: 1548
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |