Katalog Małgorzata Rokicka, 2011-06-19 Odrzywół Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji matematyki: Przekształcanie wyrażeń algebraicznychScenariusz lekcji matematyki w klasie I c Temat: Przekształcanie wyrażeń algebraicznych Cele lekcji: Uczeń potrafi: - odczytywać zapisane wyrażenia algebraiczne, - mnożyć sumy algebraiczne przez jednomian (prawo rozdzielności mnożenia względem dodawania i odejmowania); - wyłączać wspólny czynnik poza nawias; - redukować wyrazy podobne. Metody pracy: Uczniowie samodzielnie lub w grupach rozwiązują zadania. Uczniowie podchodzą do tablicy i rozwiązują zadania. Środki dydaktyczne: podręcznik i kserówki z ćwiczeń „Matematyka 2001”. Przebieg lekcji I Faza wstępna 1. Sprawdzenie pracy domowej. 2. Omówienie celów i tematu lekcji. 3. Zapoznanie się z zad. 6 str. 150 z podręcznika. Uczniowie rozwiązują w grupach i przedstawiają wnioski, które wspólnie podsumowujemy, analizując treść matematyczną dotyczącą mnożenia sumy algebraicznej przez jednomian. Nastęnie analiza tabeli na str. 151 jako starterem do tematu lekcji. 4. Podanie kilku prostych przykładów podobnych do tych, które są w tabeli. II Faza główna 5. Zad. 2 (zwrócenie uwagi na informację znajdującą się na marginesie str. 151 o zapisie „-1„ przed nawiasem). 6. Rozwiązywanie wybranych ćwiczeń z zad. 7, 8, 9, 10 str. 151 - podręcznik „Matematyka 2001” (w zeszycie). 7. Uczniowie ćwiczą umiejętność wyłączania wspólnego czynnika przed nawias na podstawie zadania 3 z kserówki oraz ze str. 152 (uczniowie przepisują i rozwiązują zadania w zeszycie). III Faza podsumowująca 1. Powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości 2. Nauczyciel nagradza oceną z aktywności tych uczniów, którzy pracowali na lekcji. Zadanie domowe: 1. Zad. C D ze sss. str. 154 podręcznik. 2. Ćwiczenia str. 16/6. Wyświetleń: 1295
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |