![]() |
![]() |
Katalog Dorota Bienia, 2011-06-22 Kraków Plastyka, Scenariusze Scenariusz zajęć - plastykaDorota Bienia plastyka kl. IV. Scenariusz zajęć – plastyka Cel ogólny: • Kształtowanie umiejętności budowania kompozycji jako układu elamentów na płaszczyźnie. • Kształatowanie postawy patriotycznej. Znaki i symbole narodowe: biel i czerwień – flaga, godło. Cele operacyjne: Uczeń: • Buduje kompozycję barwną biało-czerwoną. • Wykorzystuje poznane układy kompozycyjne (rytmiczne, symetryczne, swobodne). • Planuje wykorzystanie płaszczyzny kartki. • Stosuje znaki i symbole narodowe. Środki dydaktyczne: • Zestaw plansz edukacyjnych „Zasady komponowania na płaszczyźnie”. • Symbole narodowe: godło, flaga. Temat: Kompozycja biało-czerwona. (Projekt dekoracji). Tecznika: Kompozycja na płaszczyźnie – wyklejanka. Narzędzia i materiały: • Blok techniczny A4 • Kartki papieru z kolorowych czasopism z bielą i czerwienią. • Nożyczki, kleje. Formy pracy: indywidualna. Przebieg zajęć: • Rozmowa na temat symboli narodowych: flagi, godła. Symboliczne znaczenie kolorów: biel, czerwień. • Przypomnienie zsad układów komponowania na płaszczyźnie (rytm, symetria, asymetria, równowaga) w oparciu o plansze edukacyjne. • Sformuowanie zadania plastycznego: - Zaprojektuj na płaszczyźnie układ dekoracyjny z wykorzystaniem różnych odcieni bieli i czerwieni. • Ekspresja plastyczna. Uczniowie pracują nad realizacją tematu. Pomoc w rozwiązywaniu problemów natury technicznej, zwrócenie uwagi na estetykę wykonania. • Wystawa prac – dyskusja nad realizacją zadania plastycznego. Wykonane prace mogą być projektami dekoracji uroczystości szkolnych, np. z okazji rocznicy Odzyskania Nipodległości Polski. Załączniki: Wybrane prace dzieci. Wyświetleń: 4203
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |