Katalog Alicja Karczewska, 2011-07-13 Mąkoszyce Zajęcia zintegrowane, Arkusze Kwestionariusz oceny opisowej I półrocze kl. I - zgodny z nową podstawąKwestionariusz oceny opisowej ucznia klasy I po I półroczu Imię i nazwisko…………………………………... Rok szkolny…………… Edukacja polonistyczna Słucha i rozumie wypowiedzi innych. Słucha i rozumie teksty czytane przez nauczyciela. W miarę poprawnie gramatycznie wypowiada się na temat własnych przeżyć, wydarzeń z życia, ilustracji, czytanych i słuchanych tekstów. Stawia pytania, odpowiada wyrazami, całymi zdaniami, nie lubi się wypowiadać. Czyta i rozumie zdania i proste, krótkie teksty. Czyta płynnie, wyraziście, głoskami, sylabami, wyrazami, zdaniami; wolno, niewyraźnie, popełnia błędy. Rozpoznaje w tekstach wszystkie poznane litery. Pisze poprawnie litery, wyrazy, uwzględniając właściwy kształt liter, poprawne ich łączenie oraz równomierne położenie i jednolite pochylenie. Pisze po śladzie. Przepisuje litery, sylaby, wyrazy, zdania zapisane za pomocą liter pisanych i drukowanych. Posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie, Uczestniczy w grach dramatycznych. Rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłużyć się nim w odgrywanej scence. Potrafi wyrecytować z pamięci krótki wiersz. Edukacja muzyczna Powtarza proste melodie. Śpiewa poznane piosenki. Myli słowa i melodię niektórych piosenek. Odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; wyraża nastrój i charakter muzyki reagując na zmianę tempa i dynamiki. Wie, że muzykę można zapisać i odczytać. Rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne. Wie jak kulturalnie zachować się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu. Edukacja plastyczna Gromadzi i nazywa materiały oraz przybory do rysowania i malowania. Sprawnie posługuje się przyborami i narzędziami. Przedstawia w swoich pracach zjawiska i wydarzenia z otoczenia przyrodniczego i społecznego. Chętnie podejmuje działania plastyczno-techniczne, inspirowany przeżyciami, marzeniami, utworem literackim, filmem, muzyką. Wykonuje proste rekwizyty i wykorzystuje je w małych formach teatralnych. Edukacja społeczna Wykazuje szacunek i zrozumienie dla innych osób. Wykazuje poczucie przynależności do rodziny, społeczności szkolnej, lokalnej. Wie, że nie wolno zabierać cudzej własności bez pozwolenia, pamięta o odda¬waniu pożyczonych rzeczy i nie niszczy ich. Potrafi kulturalnie i bezpiecznie zachowywać się w klasie, w szkole, podczas wycieczki. Zna swoje podstawowe prawa i obowiązki. Wie, że mieszka na wsi, potrafi podać nazwę swojej miejscowości. Wie, czym zajmuje się policjant, strażak, lekarz, weterynarz, leśniczy, pielęgniarka; wie, jak można się do nich zwrócić o pomoc. Wie, że w sytuacji zagrożenia należy zadzwonić pod odpowiedni numer telefonu alarmowego i zawiadomić dorosłych. Wie: jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a Polska znajduje się w Euro¬pie. Zna symbole narodowe (flaga, godło, hymn). Edukacja przyrodnicza Rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak park, las, pole, sad, ogród i łąka. Wie, jak zwierzęta zachowują się w poszczególnych porach roku np. : odloty i przyloty ptaków, zapadanie w sen zimowy. Wie, że należy chronić przyrodę: nie śmiecić, szanować rośliny; zachowuje ciszę w lesie, wie, jak pomóc zwierzętom przetrwać zimę. Wie, że należy segregować śmieci; rozumie sens stosowania opakowań ekologicznych. Nazywa zjawiska atmosferyczne w kolejnych porach roku, nie naraża się na niebezpieczeństwa wynikające ze zmian pogody. Edukacja matematyczna Układa różne elementy (np. liczmany) w serie rosnące i malejące, numeruje je; wybiera element w takiej serii, określa następne i poprzednie. Dąży do wykonania zadania, w razie trudności zwraca się o pomoc do nauczyciela. Rozumie i właściwie stosuje określenia: nad, pod, obok, na, w, miedzy, poza, w środku, wyżej, niżej, wewnątrz, na zewnątrz; czasem popełnia błędy. Rozumie i właściwie stosuje określenia: prawa, lewa, w prawo, w lewo, na wprost; czasem popełnia błędy. Dostrzega symetrię i rysuje drugą połowę figury symetrycznej; rysuje figury w powiększeniu i pomniejszeniu; kontynuuje regularności w prostych motywach (np. szlaczki); nie zawsze robi to dokładnie. Sprawnie liczy obiekty, wymienia kolejne liczebniki od wybranej liczby, a także liczy wspak (zakres do 10). Dodaje i odejmuje w zakresie 10, manipulując obiektami lub licząc na zbiorach zastępczych, np. na palcach, liczmanach, liczydle. Sprawnie dodaje i odejmuje w pamięci w zakresie do 10. Rozwiązuje zadania jednodziałaniowe z treścią. Nazywa dni tygodnia i miesiące w roku; orientuje się do czego służy kalendarz. Edukacja techniczna Wie, jak bezpiecznie i rozsądnie korzystać z telewizji i komputera. Wykazuje nawyk właściwego, oszczędnego wykorzystywania narzędzi i materiałów potrzebnych do wykonania prac technicznych. Umiejętnie organizuje swoje miejsce pracy. Porządkuje miejsce pracy po zakończeniu działań. We, jak należy bezpiecznie poruszać się po drogach i ko¬rzy¬stać ze środków komunikacji. Edukacja ruchowa i zdrowotna Potrafi współdziałać z kolegą i w grupie. Zgodnie bawi się z innymi dziećmi. Respektuje przyjęte zasady w grach i zabawach. Bierze aktywny udział w grach i zabawach ruchowych i właściwie reaguje na polecenia. Potrafi chwytać piłkę, rzucać nią do celu i na odległość, toczyć i kozłować piłkę. Potrafi pokonywać przeszkody naturalne i sztuczne. Potrafi wykonywać ćwiczenia równo¬¬ważne. Wie, jak należy prawidłowo siedzieć w ławce i jak nosić tornister. Wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można im zapobiegać poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną. Dba o czystość ciała, zęby, higienę osobistą. Przestrzega przepisów i zasad bezpieczeństwa w szkole, domu, na ulicy i w innych miejscach. Wie, gdzie można bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie można i dlaczego. Zajęcia komputerowe Samodzielnie pisze litery, wyrazy i krótkie zdania korzystając z edytora tekstu w programie Microsoft Word. Samodzielnie korzysta z podstawowych narzędzi z Przybornika w edytorze grafiki Point i wykonuje rysunki. Wie, że za pośrednictwem komputera można korzystać z Internetu. Dobrze zna regulamin obowiązujący w pracowni komputerowej i stosuje się do niego. Religia: …………………………………………………………… Zalecenia: ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Data............. Wychowawca................ Opracowała: Alicja Karczewska Wyświetleń: 12352
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |