Katalog Monika Olender-Zań, 2011-07-20 Recz Język niemiecki, Projekty edukacyjne Projekt badawczy „CZY WARTO JECHAĆ Z WIZYTĄ DO NIEMIEC?”Cele projektu: integracja uczniów Powiatu Choszczeńskiego, - wzajemne poznawanie się i rozwijanie przyjaźni, -przełamywanie stereotypów i uprzedzeń, -propagowanie nauki języka niemieckiego, -sprawdzenie umiejętności językowych w praktyce, -rozwijanie samodzielności, samorządności, umiejętności współpracy, -stymulowanie rozwoju poznawczego, Czas realizacji- dwa miesiące Zastosowanie- zajęcia pozalekcyjne Realizatorzy projektu: uczniowie klas I-II gimnazjum(max-3 uczniów), uczniowie klas VI szkół podstawowych(max-3 uczniów), nauczyciele j. niemieckiego. Forma realizacji projektu: Przedstawiciele zespołów przygotowują i zbierają materiały, informacje, ciekawostki turystyczne na temat 16 landów w Niemczech, po 3 landy każda ze szkół, 4 Gim w Reczu. Uczniowie docierają do różnych źródeł informacji (gazet, broszur, książek, Internetu), rozdzielają zadania poszczególnym członkom zespołu, gromadzą materiały, opracowują je i selekcjonują, przygotowują prezentację , prezentują projekt. Nauczyciele zapoznają uczniów z zagadnieniem, udzielają konsultacji, wskazują działania, które pomogą uczniom porządkować i oceniać materiały, nadzorują postęp pracy nad projektem, stymulują do dalszych działań, pomagają w przygotowaniu prezentacji, uczestniczą w ocenie projektu. Po zebraniu materiałów zespoły spotykają się w Gimnazjum w Reczu, tam otrzymują kontury wybranych przez siebie landów i w formie warsztatów przygotowują mapę do prezentacji. Po skończeniu mapy każdy zespół dokonuje prezentacji własnej pracy i przywiesza na dużej planszy własne landy. Tak powstanie (w formie puzzli) mapa Niemiec, która będzie służyła jako pomoc dydaktyczna na lekcjach języka niemieckiego. Praca w grupach: Po prezentacji uczniowie zostaną podzieleni na 3 grupy (w każdej jeden przedstawiciel z każdej szkoły). Każda drużyna otrzyma kopertę, w której znajdują się kontury landów, ich nazwy i stolice. Zespół musi w ciągu 15min. ułożyć mapę Niemiec, a następnie dopasować nazwy landów i ich stolice. Wygra drużyna, która pierwsza prawidłowo opisze land (nazwa i stolica). Ocena projektu: każdy zespół oceniony będzie pod względem estetyki, pomysłowości, oryginalności wykonania zadania. Uczestnicy po zakończeniu prezentacji otrzymują dyplom udziału w projekcie edukacyjnym oraz nagrodę rzeczową; nauczyciele kontury mapy Niemiec do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych w swoich szkołach. Zdjęcia i informacje o projekcie ukażą się na stronach internetowych w/w szkół i gablotach informacyjnych. Projekt będzie realizowany w kolejnych latach i dotyczyć będzie krajów niemieckojęzycznych. W ramach współpracy szkół planowana jest wspólna wycieczka autokarowa w/w szkół do Berlina. Wyświetleń: 1159
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |