Katalog

Barbara Chrobot
Chemia, Różne

"Związki chemiczne w żywieniu" - opis realizacji projektu

- n +

Opis realizacji projektu z chemii "Związki chemiczne w żywieniu"
realizowanego przez uczniów klasy III gimnazjum w Rudkach w okresie 02-05.2002r

I. Cele projektu:
  • Poznanie różnych związków organicznych i wyjaśnienie ich roli w organiźmie.
  • Zintegrowanie wiedzy z różnych przedmiotów i zajęć wychowawczych.
  • Kształtowanie u uczniów wielu umiejętności wychowawczych: podejmowania decyzji grupowych, rozwiązywania konfliktów, dzielenia się rolami oraz zadaniami w zespole, prawidłowej komunikacji, wyrażania własnych opinii i słuchanie opinii innych osób, dokonywania oceny i samooceny.
    vRozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, selekcji i oceny uzyskanych informacji.

    II. Czynności nauczyciela i uczniów:
    1. Przedstawienie przez nauczyciela tematu projektu oraz wyjaśnienie metody pracy.
    2. Wprowadzenie w problematykę objętą projektem, zasugerowanie problemów do rozwiązania oraz zapoznanie z fachową literaturą.
    3. Czynności wprowadzające - formułowanie tematów projektów i ustalenie ich zakresu:
  • tworzenie zespołów,
  • zawieranie kontraktów z klasą,
  • sprawdzenie przygotowania uczniów do podjęcia tematu.
    4. Przygotowanie planów działania i założeń projektu oraz ich zatwierdzenie:
  • planowanie potrzebnych materiałów, ustalenie wstępnych kosztów.
  • ustalenie terminów konsultacji.
    5. Spisanie kontraktu między nauczycielem a uczniami.
    6. Realizacja projektu:
  • ustalenie terminów wykonania poszczególnych części projektu,
  • szukanie źródeł informacji,
  • wizyty uczniów u lekarza, pedagoga, kierownika świetlicy szkolnej, higienistki, stomatologa,
  • opracowanie sprawozdania i wykonanie folderu, plakatu, albumu itp.
    7. Przygotowanie prezentacji uwzględniającej: cel wystąpienia, zakres wiedzy i sposób ;
  • ustalenie czasu prezentacji,
  • wykorzystanie przygotowanych materiałów dydaktycznych (plakaty, albumy, foliogramy)
  • prezentacje próbne.
    8. Prezentacje główne:
  • ustalenie terminów i kolejności prezentacji,
  • dyskusja, robienie notatek,
  • podsumowanie, ocena prezentacji.
    9. Sprawdzenie wiadomości i umiejętności objętych programem nauczania i zawartych w projekcie.

    Opracowanie: Barbara Chrobot
    Nauczycielka chemii i dyrektor
    Gimnazjum Rudki

  • Wyświetleń: 2178


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.