Katalog Aleksandra Cap, 2011-10-19 Świnoujście Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO - Aleksandra Cap SZKOŁA - Szkoła Podstawowa Nr 2 w Świnoujściu ZAJMOWANE STANOWISKO - Pedagog szkolny CZAS TRWANIA STAŻU - 2 lata i 9 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU - 1 września 2008r. DATA UKOŃCZENIA STAŻU - 31 maja 2011r. Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się awans na stopień nauczyciela dyplomowanego opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli WSTĘP DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO Na stanowisku pedagoga szkolnego w Szkole Podstawowej nr 2 pracuję od sześciu lat. Ukończyłam różne formy doskonalenia zawodowego, które pomagają mi rozwijać swój warsztat pracy oraz umiejętności. Mogę wspierać nauczycieli i rodziców w ich działaniach wychowawczych jak i pomagać dzieciom w różnych sytuacjach rodzinnych, losowych ale także dbać o poczucie bezpieczeństwa ich w szkole. Myślę, że okres stażu pomoże mi uporządkować i ukierunkować moje działania na tle działań szkoły, mojego miejsca w niej i specyficznych potrzeb uczniów, rodziców i nauczycieli. Ubieganie się o status nauczyciela dyplomowanego stało się dla mnie wyzwaniem, a jednocześnie pozwoli zweryfikować opinię jakim jestem pedagogiem. Przedstawiony Plan Rozwoju jest dokumentem otwartym tzn. możliwe jest dokonywanie jego modyfikacji w trakcie realizacji. Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Czynności organizacyjne. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - sporządzenie planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju - gromadzenie dokumentacji - praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego - uzyskanie oceny dorobku zawodowego 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego plan rozwoju 4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Udział w różnych formach podnoszących poziom pracy szkoły - praca w zespole wychowawczym (okresowe spotkania wychowawców, omawianie problemów wychowawczych uczniów) - praca w zespole opracowującym program profilaktyki szkoły, plan pracy szkoły, praca nad zmianą Statutu Szkoły 2. Pełnienie funkcji koordynatora do spraw bezpieczeństwa - okresowe spotkania zespołu zadaniowego - ocena stanu bezpieczeństwa szkoły i przedstawiania wniosków na posiedzeniach Rady Pedagogicznej 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy - aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych doskonaleniach zawodowych (rady pedagogiczne, rady i zespoły szkoleniowe, warsztaty, kursy, konferencje) 4. Promocja szkoły w środowisku - współpraca ze świetlicą środowiskową (andrzejki, mikołajki) - współorganizowanie przedstawień o charakterze profilaktycznym na terenie świetlicy środowiskowej i przedszkola 5. Prowadzenie dodatkowych zajęć - prowadzenie zajęć terapeutycznych dla uczniów nie radzących sobie z emocjami - prowadzenie zajęć integracyjnych i socjoterapeutycznych dla uczniów klas IV – VI - prowadzenie zajęć wychowanie do życia w rodzinie 6. Organizowanie konkursów i przedstawień w ramach koordynowania programu profilaktyki szkoły - przygotowanie uczniów do konkursów w zakresie profilaktyki - przygotowanie uczniów do udziału w przedstawieniach profilaktycznych na terenie szkoły i poza nią § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie Internetu w pracy pedagoga regularne śledzenie przepisów prawa oświatowego - korzystanie z internetowych portali edukacyjnych 2. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej - samodzielne przygotowanie pomocy naukowych na zajęcia - pisanie sprawozdań, planów pracy, programów profilaktyki, scenariuszy przedstawień, imprez szkolnych, ankiet - Przygotowanie dla uczniów dyplomów za udział w konkursach 3. Organizowanie konkursu o tematyce profilaktycznym - ulotka antynikotynowa - przewodnik po zdrowym stylu życia 4. Współtworzenie gazetki szkolnej - praca w zespole redagującym gazetkę (spotkania z uczniami) - przygotowywanie poszczególnych wydań pisma - Współorganizowanie sprzedaży pisma § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu - sporządzenie kontraktu - pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego - opracowanie harmonogramu współpracy - hospitowanie zajęć prowadzonych przez stażystę, omówienie zajęć, wyciąganie wniosków - prowadzenie zajęć przez opiekuna stażu, omawianie lekcji - sporządzenie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego 2. Współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami - wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych - opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć na godziny wychowawcze - współorganizowanie obozu integracyjno – sportowo – językowego (z nauczycielem j. angielskiego oraz W-F) - współorganizowanie przedstawień charakterze profilaktycznym, „Karaoke”, zielonych szkół. 3. Dzielenie się wiedzą nabytą podczas kursów i szkoleń - przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom 4. Współpraca w przygotowywaniu ogólnoszkolnych imprez i akcji profilaktycznych - Pomoc w doborze repertuaru, przygotowanie scenariuszy, - aktywna pomoc w organizacji imprez szkolnych § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Wspólne opracowanie programu profilaktyki szkoły - koordynowanie działań i realizacja opracowanego programu profilaktycznego 2. Propagowanie działań mających na celu przeciwdziałanie nałogom i patologiom - organizowanie akcji antynikotynowych oraz prozdrowotnych - przedstawienia profilaktyczne 3. Współorganizowanie zielonych szkół - wybór oferty zielonej szkoły - opracowanie programu wyjazdu uczniów na zieloną szkołę 4. Prowadzenie zajęć integracyjnych i terapeutycznych - opracowanie scenariuszy zajęć § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie pomocy dla uczniów - rozpoznanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów - realizacja programu „Wyprawka szkolna” i „Stypendia szkolne” - organizowanie dożywiania - akcja podziel się przyborami szkolnymi - współpraca z MOPR w celu rozpoznawania środowiska i pomocy dzieciom z rodzin ubogich, dysfunkcyjnych i zagrożonych patologiom - współpraca z wychowawcami i Radą Rodziców w celu zorganizowania Mikołaja 2. Współpraca ze świetlicą Towarzystwa Przyjaciół dzieci - organizowanie dla wychowanków świetlicy środowiskowej imprez: andrzejki, mikołajki - organizowanie kiermaszów w celu pozyskania funduszy na zakup gier dydaktycznych do świetlicy 3. Współorganizowanie imprez środowiskowych - współorganizowanie Dnia Dziecka, festynu rodzinnego, kiermaszów bożonarodzeniowych i wielkanocnych 4. Akcje charytatywne - pozyskiwanie funduszy na cele charytatywne poprzez organizowanie: kiermaszów, sprzedaż gazetki, stroików § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi, osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca ze świetlicą środowiskową, Policją, Sądem, MOPR, Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną, - współpraca z policją w realizacji programu profilaktycznego - kontakty z kuratorami w celu kontrolowania rodziców nad sprawowaniem opieki nad dziećmi - spotkania z pracownikami socjalnymi w celu diagnozowania środowiska i udzielania pomocy dzieciom - stałe kontakty z pracownikami PPP (kierowanie uczniów na badania, konsultacje) 2. Współorganizowanie akcji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy - Zorganizowanie zbiórki pieniędzy (kiermasz, kwesty) § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi i wychowawczymi - indywidualne oraz wspólne z wychowawcą spotkania z rodzicami - ustalanie i zastosowanie środków zaradczych 2. Studium przypadku - rozpoznanie i rozwiązanie problemu opiekuńczego ,Opis i analiza przypadku Aleksandra Cap Wyświetleń: 6794
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |