![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Banaś-Rajca, 2011-10-25 Wąbrzeźno Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2014 r. Wymiar realizowanego stażu: 2 lata i 9 miesięcy. Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Banaś-Rajca Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół w Myśliwcu Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Posiadany stopień awansu: nauczyciel mianowany ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA § 8 ust.2 pkt 1 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ, MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Analiza własnych umiejętności. • Autorefleksja. IX / X 2011 r. Teczka dotychczasowych osiągnięć zawodowych. Bibliografia. Poznanie procedur awansu zawodowego. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego na podstawie samodzielnej lektury i analizy. • Dokumentowanie osiągnięć związanych z ubieganiem się o stopień nauczyciela dyplomowanego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. IX 2011 r. Okres stażu. 01 września 2011 r. Analiza dokumentów prawnych, przegląd stron internetowych i sporządzenie kopii. Plan rozwoju, zaświadczenia, świadectwa, opisy, analizy, zdjęcia, scenariusze, sprawozdania gromadzone w „Teczce Awansu”. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. IX 2011 r. Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. V/VI 2014 r. Autoanaliza i złożenie dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego. Systematyczne poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Przypomnienie organizacji, zasad funkcjonowania i zadań szkoły. • Udział w różnorodnych szkoleniach, konferencjach metodycznych i warsztatach. • Aktywne uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego. X-XII 2011 r. Okres stażu. Zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego. Zaświadczenia ze szkoleń, konferencji, warsztatów. Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły. • Współtworzenie i aktualizacja niektórych dokumentów obowiązujących w szkole. Okres stażu. Diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. • Przeprowadzenie diagnozy uczniów w klasie I, analiza i wnioski do pracy. • Przeprowadzanie sprawdzianów kompetencji w klasach I-III, analiza ich wyników, opracowywanie planów naprawczych i ich wdrażanie. IX/X 2011 r. Zgodnie z harmonogramem. Okres stażu. Opis działań i analiza uzyskanych efektów. Systematyczne starania o estetykę klasy i szkoły. • Wykonywanie dekoracji w klasie i na korytarzu szkolnym. Okres stażu. Poszukiwanie nowych rozwiązań i wdrażanie nowych pomysłów w swojej pracy. • Korzystanie z portali internetowych poświęconych edukacji wczesnoszkolnej. • Samokształcenie-czytanie czasopism i literatury pedagogicznej. Okres stażu. Wykorzystanie wyników ze sprawdzianów kompetencji uczniów klas I-III do podniesienia jakości pracy szkoły. • Analiza raportów „Operon” i udział w tworzeniu raportów wewnętrznych szkoły. Okres stażu. Opis podjętych działań. Realizacja projektu unijnego dla klas I-III edukacji wczesnoszkolnej. • Prowadzenie zajęć z zakresu terapii pedagogicznej w ramach projektu: „Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w woj. kujawsko-pomorskim”. rok szkolny 2010/2011 i 2011/2012 §8 ust.2 pkt 2 WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. • Wykorzystywanie edytora tekstów Microsoft Word do tworzenia testów, gazetek, pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, dyplomów. • Korzystanie w czasie pracy z „Kreatora Świadectw” do tworzenia ocen opisowych. Okres stażu. Okres stażu. Opis podjętych działań. Wykorzystywanie komputera i tablicy interaktywnej na zajęciach w klasach I-III. • Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem komputera i Multibooka. Okres stażu. Wspólne redagowanie materiałów do szkolnej strony internetowej. • Opisywanie i przekazywanie materiałów do publikacji na szkolnej stronie internetowej. • Udział w pracach zespołu zajmującego się promocją szkoły. Okres stażu §8 ust.2 pkt 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Opieka nad nauczycielem kontraktowym ubiegającym się o stopień nauczyciela mianowanego. • Systematyczna współpraca i dzielenie się doświadczeniem. • Pomoc w realizacji planu rozwoju oraz w prowadzeniu dokumentacji wychowawcy klasowego. IX 2010 r.- V 2013r. Dokumentacja: kontrakt, scenariusze zajęć prowadzonych i hospitowanych przez nauczyciela kontraktowego, proponowana ocena. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela kontraktowego. • Przygotowywanie scenariuszy zajęć, ich przeprowadzenie i omówienie. Okres stażu. Scenariusze zajęć. Aktywna współpraca z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielami innych przedmiotów. • Organizowanie uroczystości szkolnych, imprez, konkursów, wzajemna wymiana doświadczeń. Okres stażu. Scenariusze zajęć, zdjęcia. Aktywne uczestnictwo w pracach Zespołu Samokształceniowego edukacji wczesnoszkolnej. • Dyskusje, wymiana poglądów, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na spotkaniach zespołu. • Opracowywanie referatów na różne tematy. Okres stażu. Notatki ze spotkań, opracowane referaty. §8 ust.2 pkt 4 lit. a OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów w klasach I – III edukacji wczesnoszkolnej. • Praca nad realizacją konkursów (recytatorskiego, ortograficznego, piosenki). Okres stażu. Zdjęcia, scenariusze, sprawozdania. Zorganizowanie i przeprowadzenie gminnego konkursu sportowego. • Wspólne opracowanie regulaminu i przeprowadzenie imprezy sportowej dla uczniów klas I-III. Rok szkolny 2012/2013. Regulamin, sprawozdanie. Dbałość o bezpieczeństwo i higienę uczniów, uświadamianie zagrożeń. • Współpraca ze Strażą Pożarną, Policją oraz pielęgniarką szkolną poprzez spotkania, pogadanki. Okres stażu. Potwierdzenia. Realizacja programu profilaktyki prozdrowotnej. • Realizacja programu: „Owoce w szkole” i „Szklanka mleka” dla klas I-III edukacji wczesnoszkolnej oraz innych programów związanych z profilaktyką prozdrowotną. • Przygotowanie montażu słowno-artystycznego na temat; „Żyjmy Zdrowiej”. • Wykonanie gazetek na temat propagowania zdrowego trybu życia i zdrowej żywności. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Sprawozdania z programów. Scenariusz, zdjęcia. §8 ust.2 pkt.4 lit. c POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Stosowanie w swojej pracy metod aktywizujących. • Poszukiwanie nowych, ciekawych metod pracy. Okres stażu. Udział w akcjach i imprezach ogólnopolskich. • Udział w akcjach ogólnopolskich m.in. „Sprzątanie świata”. Okres stażu. Praca z uczniem zdolnym i słabym. • Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. • Prowadzenie zajęć dydaktyczno -wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce. • Prowadzenie kół zainteresowań dla uczniów. Okres stażu. Okres stażu. Sprawozdania z konkursów, zdjęcia. Opracowanie tematyki zajęć. Pedagogizacja rodziców. • Prowadzenie spotkań z rodzicami w ramach wywiadówek i konsultacji, indywidualne spotkania z rodzicami uczniów. • Przygotowywanie i przeprowadzanie prelekcji na zebraniach dla rodziców uczniów. Okres stażu. Teksty prelekcji. Organizacja uroczystości klasowych, szkolnych, środowiskowych oraz wycieczek dla uczniów klas I-III. • Organizowanie imprez i wycieczek zgodnie z harmonogramem. • Udział w organizowaniu imprez środowiskowych. Okres stażu. Scenariusze, zdjęcia, karty wycieczek, sprawozdania. §8 ust.2 pkt.4 lit. e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Wzajemna współpraca z nauczycielami szkoły. • Korelacja działań i zadań dydaktyczno-wychowawczych. Okres stażu. Potwierdzenie współpracy. Praca w komisji podczas sprawdzianu klasy VI. • Pełnienie funkcji członka zespołu egzaminacyjnego i udział w pracach komisji. Okres stażu. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich stosunków interpersonalnych i sytuacji rodzinnej. • Integrowanie zespołu klasowego poprzez rozmowy, udział uczniów w imprezach klasowych, szkolnych i wycieczkach. • Diagnozowanie potrzeb uczniów. • Organizowanie zebrań i spotkań indywidualnych z rodzicami uczniów. Okres stażu. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • Spotkania, konsultacje i rozmowy na temat pomocy uczniom mającym trudności w nauce i będącym w trudnej sytuacji materialnej, rodzinnej. Okres stażu. Potwierdzenie współpracy. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną. • Konsultacje, współpraca z pedagogiem. • Udzielanie systematycznej pomocy uczniom mającym trudności w nauce. Okres stażu. Opis współpracy. Współpraca z wydawnictwem Nowa Era. • Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych i korzystanie z różnych ofert wydawnictwa. • Systematyczne przeglądanie strony internetowej. • Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo. Okres stażu. Okres stażu. Sprawozdanie. Potwierdzenie udziału w szkoleniach. Współpraca z Urzędem Gminy. • Wycieczka do urzędu i spotkanie z jego pracownikami. Okres stażu. Potwierdzenie udziału. Współpraca z nadleśnictwem. • Wycieczka do lasu oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach. Okres stażu. Potwierdzenie udziału, zdjęcia. Współpraca z Biblioteką Miejską. • Zorganizowanie wycieczki do biblioteki oraz przygotowywanie uczniów do udziału w gminnych konkursach. Okres stażu. Potwierdzenie udziału, karty wycieczek. § 8 ust. 2 pkt. 4 lit. f UZYSKANIE INNYCH ZNACZĄCYCH OSIĄGNIĘĆ W PRACY ZAWODOWEJ. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. Ukończenie wybranych form doskonalenia zawodowego typu kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe związanych z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych zgodnie z potrzebami szkoły. Okres stażu. Zaświadczenia, świadectwa. §8 ust.2 pkt.5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. • Zebranie informacji o dzieciach. • Identyfikacja problemów. • Opisanie historii zjawiska. • Propozycje rozwiązania problemów. • Uzyskane rezultaty. • Refleksje i wnioski. Okres stażu. Opis i analiza dwóch przypadków, wnioski. Opracowanie: Małgorzata Banaś-Rajca Zatwierdzono do realizacji: ………………………………………………………… Plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje wynikające z potrzeb szkoły lub potrzeb własnych. Wyświetleń: 6870
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |