|
|
Katalog Elżbieta Dzionk, 2011-11-30 Gościcino Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPlan rozwoju zawodowego mgr Elżbiety Dzionk nauczycielki kształcenia zintegrowanego w Szkole Podstawowej im. płk St. Dąbka w Sychowie ubiegającej się o stopień nauczyciela mianowanego Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2013 r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAPISANO NA PODSTAWIE: - Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97 poz. 674, z późn. zm.) - Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.) - Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580). § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli : - Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu - Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego VIII – IX 2010 r. ▪ Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu ▪ Opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu ▪ Zawarcie ,, kontraktu” i omówienie zasad współpracy ▪ Ustalenie harmonogramu spotkań ▪ Przygotowanie planu rozwoju zawodowego ▪ Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu ▪ Przeprowadzanie zajęć w obecności opiekuna, konsultacje, analiza ▪ Omówienie obserwowanych i przeprowadzonych zajęć ▪ Opracowanie projektu sprawozdania IX 2010 r. Cały okres stażu Koniec stażu ▪ Kontrakt ▪ Harmonogram spotkań ▪ Wnioski z obserwowanych i przeprowadzonych zajęć ▪ Scenariusze zajęć, konspekty, karty obserwacji 3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności ▪ Autorefleksja , samoocena IX 2010 r. ▪ Plan rozwoju zawodowego 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu ▪ Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych ▪ Udział w zewnętrznych formach kształcenia zawodowego ( kursy, warsztaty, szkolenia) ▪ Uczestnictwo w pracach zespołu nauczania zintegrowanego Cały okres stażu ▪ Potwierdzanie obecności ▪ Zaświadczenia potwierdzające udział • Potwierdzenia udziału w spotkaniach w księdze protokołów 5. 6. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy Prowadzenie dokumentacji szkolnej ▪ Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej ▪ Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy i materiałów dydaktycznych ▪ Wprowadzanie różnorodnych metod pracy grupowej uczniów , stosowanie aktywnych metod nauczania, poprawa integracji uczniów i umiejętności ich współdziałania ▪ Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej ▪ Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami ▪ Dbanie o estetyczny wygląd klasy ▪ Analiza i określenie mocnych i słabych stron swojej działalności ▪ Poprawne prowadzenie dziennika lekcyjnego, pozalekcyjnego , arkuszy ocen, zeszytu obserwacji uczniów ▪ Poprawne pisanie protokołów w księdze zespołu nauczania zintegrowanego Cały okres stażu W okresie stażu Cały okres stażu Według harmonogramu ▪ Zbiór wykorzystanych testów, scenariuszy zajęć, kart pracy, pomocy dydaktycznych, spis zebranych pozycji ▪ Potwierdzenie opiekuna stażu, wykaz przeczytanej literatury ▪ Potwierdzenie dyrektora ▪ Potwierdzenie opiekuna stażu 7. Dokumentowanie własnych działań ▪ Opracowanie rozkładów materiału dla klas I-III szkoły podstawowej ▪ Opracowanie planu wychowawczego klasy ▪ Opracowanie planów pracy do zajęć dydaktyczno-wyrównawczych ▪ Opracowanie planów pracy w ramach godzin bezpłatnych Wrzesień 2010 r. W okresie stażu ▪ Rozkłady materiału, plany pracy 8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju ▪ Gromadzenie dokumentacji ▪ Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju ▪ Złożenie wniosku o postępowaniu klasyfikacyjnym Cały okres stażu V 2013 r. VI 2013 r. ▪ Dokumenty ( zaświadczenia, potwierdzenia , plany, scenariusze itp.) ▪ Treść sprawozdania ▪ Wniosek wraz z dokumentacją formalną § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznawanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów ▪ Kontakty z rodzicami ( spotkania indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójka klasową) , pedagogizacja rodziców ▪ Zapoznanie z orzeczeniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej ▪ Obserwacja i analiza możliwości uczniów ▪ Opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy Cały okres stażu Wrzesień ▪ Bieżąca dokumentacja – adnotacje w dzienniku lekcyjnym , protokoły zebrań, listy obecności, zeszyt konsultacji z rodzicami, referaty ▪ Potwierdzenie pedagoga szkolnego ▪ Plany wychowawcze 2. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego ▪ Udział w organizacji imprez i uroczystości szkolnych oraz klasowych ▪ Organizowanie wycieczek klasowych ▪ Upowszechnianie kultury teatralnej i filmowej- wyjazdy do kina i teatru ▪ Organizowanie konkursów plastycznych i dydaktycznych ▪ Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi Według harmonogramu imprez szkolnych W okresie stażu ▪ Scenariusze uroczystości, zdjęcia ▪ Sprawozdania , potwierdzenia ▪ Karty wycieczek ▪ Adnotacje w dzienniku ▪ Notatki , zdjęcia , scenariusze 3. Praca na rzecz środowiska uczniowskiego ▪ Współpraca z pedagogiem szkolnym , psychologiem , higienistką ▪ Rozmowy indywidualne z uczniami ▪ Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów emocjonalnych uczniów ▪ Spotkania z rodzicami uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze ▪ Skierowania uczniów do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej ▪ Pełnienie dyżurów w świetlicy szkolnej Okres stażu ( według potrzeb ) Według potrzeb ▪ Potwierdzenie pedagoga ▪ Wnioski z rozmów ▪ Adnotacje w dzienniku , notatki z rozmów ▪ Adnotacje w dzienniku, konspekty zajęć 4. Praca z uczniem zdolnym i słabym ▪ Przygotowanie uczniów do udziału w różnych konkursach szkolnych , pozaszkolnych ▪ Przygotowanie zadań dodatkowych do pracy w czasie zajęć dla uczniów zdolnych ▪ Praca z uczniami mającymi trudności w nauce w ramach zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz godzin dodatkowych ▪ Dostosowywanie działań edukacyjnych do możliwości uczniów ( uwzględniając opinie z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej) Cały okres stażu Według potrzeb ▪ Protokoły z konkursów, podziękowania , zaświadczenia ▪ Potwierdzenia opiekuna stażu ▪ Plany pracy z zajęć 5. Uwzględnianie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych ▪ Przeprowadzanie zajęć profilaktycznych, tematycznych, pogadanek dotyczących zagrożeń współczesnego świata ▪ Wyrabianie aktywnej postawy u dzieci poprzez prowadzenie dyskusji na temat problemów cywilizacyjnych W okresie stażu ▪ Adnotacje w dzienniku, scenariusze, konspekty zajęć ▪ Potwierdzenia § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej ▪ Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera ( kursy i szkolenia) ▪ Korzystanie z Internetu ( wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia własnej pracy) ▪ Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera ( testy , ćwiczenia, sprawdziany, pomoce dydaktyczne, kary pracy itp.) ▪ opracowanie dokumentacji szkolnej ( rozkłady materiałów, plany wychowawcze, dydaktyczno- wyrównawcze, protokołów itp.) ▪ Przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej ▪ Wypisywanie świadectw w formie elektronicznej ▪ Przygotowywanie dyplomów, zaproszeń , wpisów do książek ▪ Dokumentowanie przebiegu stażu Cały okres stażu Według harmonogramu i potrzeb ▪ Zaświadczenia ▪ Adresy stron ▪ Przygotowane materiały dydaktyczne ▪ Potwierdzenie opiekuna stażu ▪ Rozkłady materiałów, plany scenariusze zajęć itp. ▪ Przykładowe zaproszenia, dyplomy, wpisy ▪ Dokumentacja planu rozwoju zawodowego 2. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych ▪ Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela, korzystanie ze stron MENiS, komputerowych programów edukacyjnych: www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.szkola.net/awans/ W okresie stażu ▪ Zbiór w postaci plików komputerowych 3. Publikacje swoich materiałów w Internecie ▪ Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego ▪ Publikacja na portalach internetowych scenariuszy zajęć kształcenia zintegrowanego, sprawdzianów Październik 2010 r. W okresie stażu ▪ Strona internetowa § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Rozwijanie kompetencji pedagogicznych ▪ Udział w kursach , szkoleniach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki W okresie stażu ▪ Potwierdzenia udziału, zaświadczenia 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki ▪ Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki ▪ Sporządzanie notatek z przeczytanych książek ▪ Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej Cały okres stażu ▪ Recenzje z przeczytanych lektur ▪ Wykaz lektur § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej ▪ Analiza podstawowych aktów prawnych ▪ Analiza Karty Nauczyciela , Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS ▪ Gromadzenie własnych zasobów tekstów w/w aktów w formie pisemnej i elektronicznej ▪ Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego ( Statut szkoły, WSO, plany , regulaminy, programy) W okresie stażu ▪ Zbiór aktów prawnych ▪ Notatki z analizy dokumentów ▪ Wykaz dokumentów 2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego ▪ Udział w pracach Rady Pedagogicznej i w pracy zespołów ▪ Prawidłowa organizacja wycieczek szkolnych ▪ Praca w komisjach powoływanych w szkole W okresie stażu ▪ Listy obecności ▪ Potwierdzenia Zatwierdzam do realizacji: …………………………………….. ………………………………….. data i podpis dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 1095
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |