AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Drożdż, 2012-01-23
Będzin

Ewa Smarzyńska-Sliupkas
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz na Dzień Integracji

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych z okazji Dnia Integracji
z elementami OK

Klasa III integracyjna
Czas zajęć: 45 min.,
Temat zajęć: Prezent dla przyjaciela.

Cel ogólny:
Wykonanie pracy plastycznej „Mikołajek”.

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
- określić cechy dobrego przyjaciela,
- zaśpiewać piosenkę „Znajdź przyjaciela”,
- wykonać działania w zakresie dodawania i odejmowania w zakresie 100,
- wykonać działania w zakresie mnożenia i dzielenia w zakresie 40,
- wykonać pracę plastyczną „Mikołajek”,
- zaśpiewać rymowankę z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
- współdziałać w grupie i samodzielnie.

Metody: słowne - rozmowa, burza mózgów, praktycznego działania ,zabawowa, zadaniowa.
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna jednolita i zróżnicowana.
Środki dydaktyczne: karty pracy, teksty piosenki „Znajdź przyjaciela”, magnetofon, płyta CD z nagraniem piosenki, styropianowe formy z sylwetką Mikołaja, kwadratowe kawałki materiału, ołówki, sygnalizacja świetlna do samooceny, instrumenty perkusyjne.

Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci.
Dzieci tworzą okrąg, trzymają się za ręce i wszyscy na znak nauczyciela wymawiają swoje imię.
2. Ustalenie cech przyjaciela – burza mózgów.
Na tablicy znajdują się następujące wyrazy: serdeczny, miły, opiekuńczy, życzliwy, pomocny, koleżeński, troskliwy, wesoły, prawdomówny, uczynny, szczery, złośliwy, fałszywy, opryskliwy, nieuczciwy, nieuczynny, chciwy, podstępny, okrutny, agresywny.
Zadaniem dzieci jest wybranie tych, które określają cechy prawdziwego przyjaciela i ich przypięcie w postaci promyczków do słoneczka z napisem PRZYJACIEL.

3. Zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach.
4. Uzupełnienie kart pracy.
Na podstawie ćwiczenia uczniowie uzupełniają karty pracy i wklejają je do zeszytu.(KP-1)
Przepis na najlepszego przyjaciela:
Odrobina…………………………
Szczypta…………………………
Troszkę…………………………
Na okrasę………………………

I to jest mój najlepszy przyjaciel.
5. Wspólne zaśpiewanie piosenki „Znajdź przyjaciela”.
6. Rozwiązywanie łamigłówek matematycznych – praca zróżnicowana pod względem trudności.
Lubimy dawać swoim przyjaciołom prezenty. Nie musi to być rzecz kupiona w sklepie,
z okazji urodzin czy imienin. Jakie prezenty możesz ofiarować przyjacielowi/przyjaciółce, których nie kupisz w sklepie, dowiecie się po rozwiązaniu łamigłówek matematycznych.

HASŁA:
- uśmiech (KP-2) - łatwa (dodawanie),
- dobry uczynek (KP-3) - trudna (dodawanie,odejmowanie,mnożenie,dzielenie),
- życzliwość (KP-4) - średni stopień trudności (dodawanie, odejmowanie).

7. Gimnastyka śródlekcyjna - zabawa :
Dzieci siedzą na dywanie, wykonują polecenia nauczyciela: wstaną dzieci, które znalazły przyjaciela ( wykonują 5 pajacyków), wstaną dzieci, które szukają przyjaciela (skaczą 5 razy na prawej nodze, wstaną dzieci, które cenią sobie przyjaźń (skaczą na lewej nodze), wstaną dzieci, które lubią dostawać prezenty (robią 3 wdechy i wydechy).
7. Praca plastyczna: omówienie sposobu wykonania pracy.

Na dzisiejszych zajęciach wykonacie pracę plastyczną Pt. „Mikołajek” według podanego
NACOBEZU:
- pracę plastyczną wykonaj zgodnie z tematem,
- zastosuj wskazaną technikę,
- pracę wykonaj starannie.

Na dzisiejszych zajęciach wykonacie pracę plastyczną, którą możecie podarować swojemu przyjacielowi.
Otrzymacie prostokątne formy styropianowe z narysowaną sylwetką Mikołaja. Ostrym końcem ołówka, będziecie wciskać w styropian kawałki materiału wypełniając, w ten sposób sylwetkę Mikołaja.

8. SAMOOCENA UCZNIÓW – dokonanie samooceny z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej.
Koło zielone – WSPANIALE!
Koło żółte - DOBRZE!
Koło czerwone – MUSZĘ SIĘ JESZCZE POSTARAĆ!

9. Zakończenie zajęć - wspólne zaśpiewanie rymowanki na melodię „Panie Janie”
z zastosowaniem instrumentów perkusyjnych :

Przyjaciele, przyjaciele
są wśród nas, są wśród nas!
Wszystkim pomagają, wszystkim pomagają
Tu i tam, tu i tam. (2 razy)

10. Podziękowanie wszystkim za udział w zajęciach.


Opracowały: mgr Renata Drożdż,
mgr Ewa Smarzyńska-Sliupkas
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1151


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.